10
-
Jawarider #10 Után amikor meg majd nem lehet autót kapni , jön a mindenki kivárt, spórolt stb szöveg.
-
M2 #9 "(es az igy megjeleno negyed aru) elektromos autokkal "
Mire ideér, a kínai elektromos autó is 12 milliónál kezdődik -
M2 #8 "A politika megint a realitás előtt próbál járni."
Nem, a mai politikus lusta dög és meg akarja úszni a munkát. Egyetlen dolguk lenne: megszervezni egy jól működő töltőhálózatot. Helyette pénzt osztogatnak a gazdagoknak. -
kvp #7 "Próbálkozzunk inkább a hidrogénnel szerintem."
A hidrogen instabil, nehez folyekony allapotban tarolni, roncsolja a femtartalyokat is. Sokkal stabilabba valik, ha megkotjuk szenatomokkal, egy viszonylag stabil es konnyen cseppfolyosithato gazt eloallitva belole. Ez a gazt metanak hivjak es a foldgaz fo komponense. A hidrogen alapu energiatarolas legegyszerubb formaja a szintetikus metan eloallitasa.
Persze a metanos tarolasi lanc energiahatekonysaga a kozeleben sincs a tisztan elektromos (aksis) energiatarolasnak, ezert kisebb jarmuvek eseten, amiket konnyebb gyorsan tolteni (es nem jarnak veluk 7/24-ben folyamatosan) elonyosebb az aksis energiatarolas. Ezen belul is a legolcsobb a vasoxid alapu "uj" aksi technologia, ami igazabol a 20. szazad elejerol szarmazik, csak most mar tudunk hozza nanomeretu szen elektrodakat gyartani, igy sokkal konyebb lesz az aksi es magasabb az energiasurusege. Raadasul ritkafoldfem se kell hozza es nagyon nehezen gyullad meg. (jo, ha megis, akkor gyakorlatilag termit, de a litiummal szemben ezt eleg nehez begyujtani megfeleloen magas ho nelkul, tisztan legkori oxigennel) Ezt a technologiat a kinaiak fedeztek ujra fel es tokeletesitettek a mai modern technologiakkal. A nyugati gyartok ebben nagyon le vannak maradva, a tobbseg nem is kutat a teruleten.
A Ford leepitese egyebkent a kinai gyarak Europaba telepulese miatt tortent, mert azokkal (es az igy megjeleno negyed aru) elektromos autokkal nem fognak tudni versenyezni. Csak a nem ar erzekeny piacokon van eselyuk, mint ahogy az Apple iphone-jai is csak azoknak jelentenek opciot akik meg tudjak engedni maguknak. A nyugati elektromos autokat a tobbseg nem tudja kifizetni, de egy 3-6 millio forint kozti kinai elektromos autot mar a legtobb nyugateuropai ember meg tud venni. Jelenleg az import vedovamok miatt az ar akar a haromszorosa is lehet, de a helyi gyarak - pl. a Magyarorszagiak - ezt nagyon gyorsan le tudjak torni ha elindulnak. -
dyra #6 Akkor vegyél dizel autót még bőven lehet kapni. Ennek egy nagyobb benzines sem felel meg. Max ha mindenhol papásan vezetsz. Nekem jó lenne egy elektromos kocsi még úgy is, hogy panelban lakom. Napi átlag 30 kilométert vezetek havi 2 - 3 alkalommal többet. Szivesen bérelnék kocsit a hosszabb utakra. Egy bajom van csak. Nincs pénzem :D Így marad az öreg benzines Ford Mondeom de már előre parázok mior ezt kukázom mire lesz majd lovém :D -
nirriti #5 Színtelen, szagtalan, nagyon robbanékony gáz.... Ha baleset van akkor nem szeretnék egy hidrogénes kocsi közelében sem lenni, nem hogy benne ülni. -
enyac #4 Szívesen vennék elektromos autót, még valamekkora felár sem zavarna igazából, de......ne legyen már visszalépés a jelenlegihez képest. Szóval üzembiztos 800 km-es hatótáv, télen is, ha fűteni kell. A benzinkúton 5-8 perc alatt végzek a tankolással. Egy hosszabb úton nem fogok órákig dekkolni az autópályán. Valaki mondja meg, hogyan tudom otthon tölteni, lógassak le hosszabbítót az erkélyről? Amíg nincsenek technológiai válaszok, ez lesz. A politika megint a realitás előtt próbál járni. Próbálkozzunk inkább a hidrogénnel szerintem. -
jalosg #3 Újságírók, b--meg. Európai "Pálinka"! Soha ne is igyanak másmilyen pálinkát csak európait. A magyar meg megmarfad nekünk!
Amúgy nem AI újságíró nyelven tömény italokról van szó!
-
Nabateus #2 Nem hiszem el :)
Vamoljak az autokat? Akkor mi megvamoljuk a palinkat!
? -
#1 Hogy mik vannak,ki hinné :D Adjátok olcsóbban,mint az igazi autókat!