Gyurkity Péter
Két részre válik szét a Ford
Ezzel szerintük jobban felkészülhetnek a nagy váltásra, külön kezelve a két fontos területet.
A Ford nemrég arról adott hírt, hogy túl sokan rendelték elő a cég elektromos pickupját, emiatt pedig csúszik a leszállítás, illetve ideiglenesen nem fogadnak be több igényt. A cég eközben igyekszik jobban alkalmazkodni a változó világhoz, ennek részeként most két külön ágra válnak szét, hogy jobban koncentráljanak a hagyományos, illetve az elektromos típusokra.
A Reuters számolt be elsőként a fontos bejelentésről, amelyben a Ford+ névre keresztelt terv végrehajtását, annak előrehaladását vetítik előre, ennek részeként pedig a jövőben két külön entitás fókuszál majd a piac két nagy szeletére, ahogy egyszerre igyekeznek megfelelő módon felvenni a versenyt a hagyományos meghajtású, illetve az elektromos autókat gyártó többi szereplővel. A befektetők eredetileg abban reménykedtek, hogy egy új leánycéget alakítanak hamarosan ki, amely kifejezetten az elektromos fejlesztésekre fókuszálna, ez ugyanis jó eséllyel követné a Teslát és a Riviant az elképesztően magas piaci árazás terén, ehelyett viszont két külön cégre válik szét az óriás, amely mindkettőt uralja majd, viszont ezzel növelhetik a hatékonyságot és versenyképességet.
A várható lépésekkel kapcsolatban Jim Farley vezérigazgató nemrég arról beszélt, hogy túl sok házon belüli tervvel és elképzeléssel rendelkeznek, ezek túl bonyolultak, ezzel egy időben pedig nincs igazán tapasztalatuk a meglévő profil jelentős átalakításával kapcsolatban, ami tovább nehezíti a helyzetet. Ehelyett a jövőben külön cég fókuszál majd a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt járművekre, a másik entitás pedig az elektromobilitás terén veszi majd fel a kesztyűt, ez utóbbi pedig a jelenlegi elképzelés szerint 2026-ra már évi 2 millió autót szállíthat le, 2030-ra pedig a teljes globális forgalom felét ezen járművek tennék ki. Ehhez az első lépésben arra lesz szükség, hogy 2024-re évente 600 ezer plug-in hibridet állítsanak elő, ezt követően jöhet a még nagyobb, még fontosabb fejlesztés.
Elképzelhető, hogy belátható időn belül bejelentik a leánycég létrehozását, erre vonatkozóan azonban a Ford még nem közölt semmilyen részletet.
A Ford nemrég arról adott hírt, hogy túl sokan rendelték elő a cég elektromos pickupját, emiatt pedig csúszik a leszállítás, illetve ideiglenesen nem fogadnak be több igényt. A cég eközben igyekszik jobban alkalmazkodni a változó világhoz, ennek részeként most két külön ágra válnak szét, hogy jobban koncentráljanak a hagyományos, illetve az elektromos típusokra.
A Reuters számolt be elsőként a fontos bejelentésről, amelyben a Ford+ névre keresztelt terv végrehajtását, annak előrehaladását vetítik előre, ennek részeként pedig a jövőben két külön entitás fókuszál majd a piac két nagy szeletére, ahogy egyszerre igyekeznek megfelelő módon felvenni a versenyt a hagyományos meghajtású, illetve az elektromos autókat gyártó többi szereplővel. A befektetők eredetileg abban reménykedtek, hogy egy új leánycéget alakítanak hamarosan ki, amely kifejezetten az elektromos fejlesztésekre fókuszálna, ez ugyanis jó eséllyel követné a Teslát és a Riviant az elképesztően magas piaci árazás terén, ehelyett viszont két külön cégre válik szét az óriás, amely mindkettőt uralja majd, viszont ezzel növelhetik a hatékonyságot és versenyképességet.
A várható lépésekkel kapcsolatban Jim Farley vezérigazgató nemrég arról beszélt, hogy túl sok házon belüli tervvel és elképzeléssel rendelkeznek, ezek túl bonyolultak, ezzel egy időben pedig nincs igazán tapasztalatuk a meglévő profil jelentős átalakításával kapcsolatban, ami tovább nehezíti a helyzetet. Ehelyett a jövőben külön cég fókuszál majd a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt járművekre, a másik entitás pedig az elektromobilitás terén veszi majd fel a kesztyűt, ez utóbbi pedig a jelenlegi elképzelés szerint 2026-ra már évi 2 millió autót szállíthat le, 2030-ra pedig a teljes globális forgalom felét ezen járművek tennék ki. Ehhez az első lépésben arra lesz szükség, hogy 2024-re évente 600 ezer plug-in hibridet állítsanak elő, ezt követően jöhet a még nagyobb, még fontosabb fejlesztés.
Elképzelhető, hogy belátható időn belül bejelentik a leánycég létrehozását, erre vonatkozóan azonban a Ford még nem közölt semmilyen részletet.