SG.hu
A gyenge elektromos autó eladások miatt mégsem épít akkumulátorgyárakat a Volkswagen
A Volkswagen megvárja, hogy milyen lesz az elektromos autók iránti kereslet, mielőtt mind a hat, korábban tervezett akkumulátorgyárát kiépíti. Thomas Schmall, a VW műszaki ügyekért felelős igazgatósági tagja a FAZ-nak azt mondta, hogy „az akkumulátorcella-gyárak építése nem öncélú”, és hogy a 2030-ra kitűzött 200 GWh lítium-ion cellás cél nincs kőbe vésve.
Túlságosan leegyszerűsítő lenne azt állítani, hogy minden új technológia megfelel a Gartner híres-hírhedt hype-ciklusának, de nehéz nem gondolni a grafikonjukra amikor az elektromos járművekről beszélünk. Miután a gyártók éveken át hangoztatták a tisztán elektromos hajtásláncok és a belső égésű motorok megszüntetésének magasztos céljait, a Tesla ugrásszerűen megugró értékelési mutatói felkeltették a befektetők érdeklődését az elektromos hajtás iránt, és egy ideig a dolgok nagyon fényesnek tűntek.
Az akkumulátorok árának ígért csökkenése azonban soha nem valósult meg, és az elektromos autók felára még mindig nagyon magas, legalábbis az első tulajdonosok számára. A kezdeti hype, valamint az új modellek korlátozott elérhetősége miatt a márkakereskedők az elérhető személygépkocsikat és teherautókat magas prémiummal terhelték meg, ami még inkább elidegenítette a potenciális vásárlókat. Most pedig, amikor ezek a felárak és a készlethiány már többnyire a múlté, a kamatlábak az egekbe szöktek. Mindezek miatt elég nehéz megszabadulni attól a gondolattól, hogy "a kiábrándulás hullámvölgyében" vagyunk, és az autógyártók ennek megfelelően reagálnak. Mind a General Motors, mind a Ford máris szerényebbre szabta villamosítási terveit, több hibrid és kevesebb elektromos jármű szerepel az útitervükben.
A VW esetében a korábbi cél, hogy 2030-ra hat gyárban (egy PowerCo nevű új leányvállalaton keresztül) 200 GWh-t termeljenek. Most már csak 170 GWh kapacitás elérése a cél három, már bejelentett üzemben: a spanyolországi Valenciában, a kanadai Ontarióban és a németországi Salzgitterben. Schmall szerint szükség esetén a spanyol és a kanadai akkumulátorgyárakat bővíteni lehet majd a további igények kielégítésére. Ez az akkumulátoros hír a VW-nél a villamosításba vetett bizalom lassulásának újabb jele: a múlt héten kiderült, hogy a vállalat elhalasztotta az ID.4 utódjának kidolgozását, amely így 2032-ig nem kerülhet a bemutatótermekbe.
Túlságosan leegyszerűsítő lenne azt állítani, hogy minden új technológia megfelel a Gartner híres-hírhedt hype-ciklusának, de nehéz nem gondolni a grafikonjukra amikor az elektromos járművekről beszélünk. Miután a gyártók éveken át hangoztatták a tisztán elektromos hajtásláncok és a belső égésű motorok megszüntetésének magasztos céljait, a Tesla ugrásszerűen megugró értékelési mutatói felkeltették a befektetők érdeklődését az elektromos hajtás iránt, és egy ideig a dolgok nagyon fényesnek tűntek.
Az akkumulátorok árának ígért csökkenése azonban soha nem valósult meg, és az elektromos autók felára még mindig nagyon magas, legalábbis az első tulajdonosok számára. A kezdeti hype, valamint az új modellek korlátozott elérhetősége miatt a márkakereskedők az elérhető személygépkocsikat és teherautókat magas prémiummal terhelték meg, ami még inkább elidegenítette a potenciális vásárlókat. Most pedig, amikor ezek a felárak és a készlethiány már többnyire a múlté, a kamatlábak az egekbe szöktek. Mindezek miatt elég nehéz megszabadulni attól a gondolattól, hogy "a kiábrándulás hullámvölgyében" vagyunk, és az autógyártók ennek megfelelően reagálnak. Mind a General Motors, mind a Ford máris szerényebbre szabta villamosítási terveit, több hibrid és kevesebb elektromos jármű szerepel az útitervükben.
A VW esetében a korábbi cél, hogy 2030-ra hat gyárban (egy PowerCo nevű új leányvállalaton keresztül) 200 GWh-t termeljenek. Most már csak 170 GWh kapacitás elérése a cél három, már bejelentett üzemben: a spanyolországi Valenciában, a kanadai Ontarióban és a németországi Salzgitterben. Schmall szerint szükség esetén a spanyol és a kanadai akkumulátorgyárakat bővíteni lehet majd a további igények kielégítésére. Ez az akkumulátoros hír a VW-nél a villamosításba vetett bizalom lassulásának újabb jele: a múlt héten kiderült, hogy a vállalat elhalasztotta az ID.4 utódjának kidolgozását, amely így 2032-ig nem kerülhet a bemutatótermekbe.