Berta Sándor
Szoftverfejlesztőkké válnak az autógyártók
A Volkswagen egyre inkább a saját szakembereire akar támaszkodni ezen a területen. A cég példáját várhatóan a többi gyártó is követni fogja.
Herbert Diess, a Volkswagen első embere szerint az autóipar számára a 2035-ig tartó időszakban elsősorban az önállóan közlekedő gépkocsikra való átállás jelenti majd a nagy átmenetet és nem az elektromos járművekre való átváltás. A menedzser hozzátette, hogy az autonóm közlekedés minden korábbinál nagyobb mértékben fogja megváltoztatni az ágazatot. Ehhez képest az elektromos autók megjelenése és elterjedése egy viszonylag egyszerű folyamat. A valódi áttöréshez a szoftverek jelentenek majd komoly segítséget.
Diess éppen ezért nem csupán az elektromos meghajtásra való átállást akarja erősíteni és 2025-re a legnagyobb elektromos gépkocsi-értékesítővé tenné a Volkswagent - megelőzve a Teslát, hanem kiépítené a gyártó autonóm járművekhez kapcsolódó szoftverfejlesztési képességeit is. Ez utóbbi a konszern jövőbeli üzletének egyik fontos eleme lesz és ezért vásárolta be magát a társaság az Argo AI nevű szoftverfejlesztő startupba is. A Volkswagen arra számít, hogy 2030-ig 1,2 billió euró bevétele lesz.
A gyártó a Cariad nevű leányvállalatba évente 2,5 milliárd eurót fektet be. A Cariadot a korábbi Car Software Orgból hozták létre és hozzátartoznak a sofőrsegítő asszisztensrendszerek, valamint az autonóm közlekedéshez használható szoftverek fejlesztései. Dirk Hilgenberg, a Cariad első embere kijelentette, hogy 2025-re a Volkswagen 60 százalékra akarja növelni a programfejlesztésekben a saját alkalmazások arányát. Mindez a korábbi stratégiai partnerségek módosításával vagy akár felmondásával jár majd. A helyzet vesztesei egyértelműen a beszállítók (Bosch, Continental, ZF stb.) lesznek. A jövőben a Volkswagen fog diktálni és a beszállítók ezt vagy elfogadják vagy nem. Más alternatíva egyszerűen nem lesz.
A menedzser hozzátette, hogy a területen a következő hónapokban paradigmaváltásra kerül majd sor. A VW OS 2.0 jelentős részét ők akarják készíteni. Megváltozik az alkalmazott együttműködési modell és ez fenyegetést jelenthet egyik vagy másik beszállítóra. Hilgenberg követendő példának állította Elon Musk által vezetett Tesla Motors céget. Mint rámutatott, a Tesla autói az utakon vannak, adatokat gyűjtenek, mindent maguk csinálnak. Ez az ő céljuk is.
Herbert Diess, a Volkswagen első embere szerint az autóipar számára a 2035-ig tartó időszakban elsősorban az önállóan közlekedő gépkocsikra való átállás jelenti majd a nagy átmenetet és nem az elektromos járművekre való átváltás. A menedzser hozzátette, hogy az autonóm közlekedés minden korábbinál nagyobb mértékben fogja megváltoztatni az ágazatot. Ehhez képest az elektromos autók megjelenése és elterjedése egy viszonylag egyszerű folyamat. A valódi áttöréshez a szoftverek jelentenek majd komoly segítséget.
Diess éppen ezért nem csupán az elektromos meghajtásra való átállást akarja erősíteni és 2025-re a legnagyobb elektromos gépkocsi-értékesítővé tenné a Volkswagent - megelőzve a Teslát, hanem kiépítené a gyártó autonóm járművekhez kapcsolódó szoftverfejlesztési képességeit is. Ez utóbbi a konszern jövőbeli üzletének egyik fontos eleme lesz és ezért vásárolta be magát a társaság az Argo AI nevű szoftverfejlesztő startupba is. A Volkswagen arra számít, hogy 2030-ig 1,2 billió euró bevétele lesz.
A gyártó a Cariad nevű leányvállalatba évente 2,5 milliárd eurót fektet be. A Cariadot a korábbi Car Software Orgból hozták létre és hozzátartoznak a sofőrsegítő asszisztensrendszerek, valamint az autonóm közlekedéshez használható szoftverek fejlesztései. Dirk Hilgenberg, a Cariad első embere kijelentette, hogy 2025-re a Volkswagen 60 százalékra akarja növelni a programfejlesztésekben a saját alkalmazások arányát. Mindez a korábbi stratégiai partnerségek módosításával vagy akár felmondásával jár majd. A helyzet vesztesei egyértelműen a beszállítók (Bosch, Continental, ZF stb.) lesznek. A jövőben a Volkswagen fog diktálni és a beszállítók ezt vagy elfogadják vagy nem. Más alternatíva egyszerűen nem lesz.
A menedzser hozzátette, hogy a területen a következő hónapokban paradigmaváltásra kerül majd sor. A VW OS 2.0 jelentős részét ők akarják készíteni. Megváltozik az alkalmazott együttműködési modell és ez fenyegetést jelenthet egyik vagy másik beszállítóra. Hilgenberg követendő példának állította Elon Musk által vezetett Tesla Motors céget. Mint rámutatott, a Tesla autói az utakon vannak, adatokat gyűjtenek, mindent maguk csinálnak. Ez az ő céljuk is.