Berta Sándor
Autófedélzeti rendszerek - nem mindenki hisz az együttműködésben
A gyártók része saját megoldást készít, míg a többiek inkább a közös fejlesztésekben hisznek.
A gépkocsigyártók a fedélzeti rendszerek területén olyan szoftverekre támaszkodhatnak, mint az Android Automotive, aminek alkalmazásához már nincsen szükség okostelefonra. A Google ökorendszerét választotta eddig a General Motors, a PSA, a Renault-Nissan-Mitsubishi, a Volvo és legutóbb a Ford. Az, hogy egy cég követi-e ezt a döntést vagy inkább saját rendszert fejleszt, komoly következményekkel jár a függőségével és az üzleti modelljével kapcsolatban.
Johannes Deichmann, a McKinsey tanácsadója rámutatott, hogy a döntés azért is fontos, mert az ökorendszer egyre fontosabb szerepet játszik a hálózatba kötött járműveknél és hatással van arra is, hogy melyik gyártó melyik asszisztensrendszereket, karosszériát és vezérlést választja. Sőt, az összes szoftverfunkció ettől függ.
A kérdés mindegyik autógyártó esetében előjön: saját utat járni vagy belépni valamelyik ökorendszer-táborba. A két út egymással párhuzamosan való támogatása a költségek szempontjából nem kifizetődő. A német piaci szereplők - BMW, Daimler, Volkswagen - egyértelműen a saját megoldások fejlesztése mellett tették le a voksukat és a Toyota is a saját útját járja. Ugyanakkor csak azoknak a vállalatoknak érdemes megfontolniuk ezt az utat, amelyek hasonlóan jó vagy akár jobb szoftvert tudnak megalkotni, mint a nagy IT-cégek.
A gépkocsigyártók a fedélzeti rendszerek területén olyan szoftverekre támaszkodhatnak, mint az Android Automotive, aminek alkalmazásához már nincsen szükség okostelefonra. A Google ökorendszerét választotta eddig a General Motors, a PSA, a Renault-Nissan-Mitsubishi, a Volvo és legutóbb a Ford. Az, hogy egy cég követi-e ezt a döntést vagy inkább saját rendszert fejleszt, komoly következményekkel jár a függőségével és az üzleti modelljével kapcsolatban.
Johannes Deichmann, a McKinsey tanácsadója rámutatott, hogy a döntés azért is fontos, mert az ökorendszer egyre fontosabb szerepet játszik a hálózatba kötött járműveknél és hatással van arra is, hogy melyik gyártó melyik asszisztensrendszereket, karosszériát és vezérlést választja. Sőt, az összes szoftverfunkció ettől függ.
A kérdés mindegyik autógyártó esetében előjön: saját utat járni vagy belépni valamelyik ökorendszer-táborba. A két út egymással párhuzamosan való támogatása a költségek szempontjából nem kifizetődő. A német piaci szereplők - BMW, Daimler, Volkswagen - egyértelműen a saját megoldások fejlesztése mellett tették le a voksukat és a Toyota is a saját útját járja. Ugyanakkor csak azoknak a vállalatoknak érdemes megfontolniuk ezt az utat, amelyek hasonlóan jó vagy akár jobb szoftvert tudnak megalkotni, mint a nagy IT-cégek.