Berta Sándor
Évente 2,5 milliárd eurót fordít szoftverfejlesztésre a Volkswagen
Az autóipari óriás chiptervezéstől kezdve a programok elkészítéséig a kezében akarja tartani a dolgokat.
Herbert Diess, a Volkswagen vezetője a Handelsblatt német gazdasági újságnak azt mondta, hogy a Cariad nevű leányvállalatukba évente 2,5 milliárd eurót fektetnek be és ehhez jönnek még a különböző felvásárlásokra fordított összegek. A Cariadot a korábbi Car Software Org nevű szervezetből hozták létre és hozzátartoznak a sofőrsegítő asszisztensrendszerek, valamint az autonóm közlekedéshez használható alkalmazások fejlesztései. A gyártó korábban 2,6 milliárd dollárt ruházott be ugyanebből a célból a Forddal közösen működtetett Argo AI startupba, de abból a projektből még 2019-ben kivonult.
Diess számára az autó digitalizálása még nagyobb kihívást jelent, mint az elektromos motorokra való átállás. Hasonlata szerint a szoftverek a gépkocsik szív- és érrendszerét fogják jelenteni és a társaság erre akar felkészülni. Úgy véli, az autonóm közlekedés lesz az ágazat legnagyobb változása, de a kapcsolódó üzleti modell csak 2025 után alakul majd ki. A menedzser arra számít, hogy 2035-ben már az összes jármű körülbelül 40 százaléka önállóan fog közlekedni, a kapcsolódó szolgáltatások pedig napi 8-10 euróért lesznek elérhetők.
A Cariad feladata lesz az alkalmazott chipek tervezése és fejlesztése, s ki kell építenie az ezzel kapcsolatos képességeket. Az Apple, a Tesla és más vetélytársak sokkal nagyobb kompetenciával rendelkeznek a félvezetők területén és ahhoz, hogy a magas követelményeknek megfelelve az autók optimális teljesítményt érjenek el, a programoknak és a hardvereknek egy helyről kell származniuk.
A Volkswagen által vezetett Car.Software.Org a Microsofttal közösen épít fel egy felhőkörnyezetre épülő automatikus vezetési platformot (ADP), amely a Microsoft Azure felhő- és adatszolgáltatáson alapul és lehetővé teszi majd az automatizált vezetési élmények még gyorsabb elérését globális szinten. A szakemberek a projekt keretében vezetőket segítő rendszereket és automatizált vezetési funkciókat fognak hatékonyabban kifejleszteni a Volkswagen személygépkocsijaihoz. 2024-ben érkezhet a cég operációs rendszere. Christian Senger, a Car.Software.Org vezetője akkor azt nyilatkozta, hogy 2025-ig az egyes modelljeikben lévő alkalmazások területén 60 százalékra akarják növelni a saját fejlesztésű szoftverek arányát. Jelenleg ez az arány 10 százalék alatt van.
Herbert Diess, a Volkswagen vezetője a Handelsblatt német gazdasági újságnak azt mondta, hogy a Cariad nevű leányvállalatukba évente 2,5 milliárd eurót fektetnek be és ehhez jönnek még a különböző felvásárlásokra fordított összegek. A Cariadot a korábbi Car Software Org nevű szervezetből hozták létre és hozzátartoznak a sofőrsegítő asszisztensrendszerek, valamint az autonóm közlekedéshez használható alkalmazások fejlesztései. A gyártó korábban 2,6 milliárd dollárt ruházott be ugyanebből a célból a Forddal közösen működtetett Argo AI startupba, de abból a projektből még 2019-ben kivonult.
Diess számára az autó digitalizálása még nagyobb kihívást jelent, mint az elektromos motorokra való átállás. Hasonlata szerint a szoftverek a gépkocsik szív- és érrendszerét fogják jelenteni és a társaság erre akar felkészülni. Úgy véli, az autonóm közlekedés lesz az ágazat legnagyobb változása, de a kapcsolódó üzleti modell csak 2025 után alakul majd ki. A menedzser arra számít, hogy 2035-ben már az összes jármű körülbelül 40 százaléka önállóan fog közlekedni, a kapcsolódó szolgáltatások pedig napi 8-10 euróért lesznek elérhetők.
A Cariad feladata lesz az alkalmazott chipek tervezése és fejlesztése, s ki kell építenie az ezzel kapcsolatos képességeket. Az Apple, a Tesla és más vetélytársak sokkal nagyobb kompetenciával rendelkeznek a félvezetők területén és ahhoz, hogy a magas követelményeknek megfelelve az autók optimális teljesítményt érjenek el, a programoknak és a hardvereknek egy helyről kell származniuk.
A Volkswagen által vezetett Car.Software.Org a Microsofttal közösen épít fel egy felhőkörnyezetre épülő automatikus vezetési platformot (ADP), amely a Microsoft Azure felhő- és adatszolgáltatáson alapul és lehetővé teszi majd az automatizált vezetési élmények még gyorsabb elérését globális szinten. A szakemberek a projekt keretében vezetőket segítő rendszereket és automatizált vezetési funkciókat fognak hatékonyabban kifejleszteni a Volkswagen személygépkocsijaihoz. 2024-ben érkezhet a cég operációs rendszere. Christian Senger, a Car.Software.Org vezetője akkor azt nyilatkozta, hogy 2025-ig az egyes modelljeikben lévő alkalmazások területén 60 százalékra akarják növelni a saját fejlesztésű szoftverek arányát. Jelenleg ez az arány 10 százalék alatt van.