• defiant9
    #4
    "Android eseten ez bevalt a mobil szegmensben"
    Nézőpont kérdése, a telefon gyártó szempontjából gyak. csak a vas eladásából van bevétel, ellenben az Apple modellel ami sokkal profitábilisabb. Érhető hogy az autógyártók is inkább azt szeretnék hogy a saját kontrol alatt tartott zárt platformukon keresztül is bevételt termeljenek az oda bekerülő alkalmazásokon, tartalomfogyasztáson keresztük.
    A kulcs itt is a jutalékosdi rendszerben lesz, mivel úgy tűnik hogy a software-ek világában nem működik az hogy legalább 3-4 szereplős verseny legyen. Automatikusan 1-2 amerikai tech cég dominálja le a piacot. Ugyanez várhatóan végbe fog itt is menni. A német autógyárak rájönnek hogy SW fejlesztésben nem jók, a méretgazdaságosan folyamatosan fejlesztett platform ellép mellettük, egy ponton túl pedig a felhasználók is arra vágynak, ezért a vas vásárlásnál is szempont/követelmény lesz hogy tudja pl. az android auto-t, tehát jobban megéri mégiscsak azt tenni a saját platform helyére, és a kör itt zárul be.
    Én úgy látom hogy a monopolisztikus platformon az alkalmazásboltok szabályozásával a hatóságnak kell az egyensúlyt fenntartania a szereplők(SW platform, vas gyártója, alkalmazás/tartalom fejlesztő) pozíciójában, kompromisszumos alkukra legyenek kényszerítve. Persze a közpénzen fenntartott hatóság szokás szerint csak kullog majd az események után, a kialakult helyzetre meg már nem lesz jó megoldás.