Berta Sándor
Többek lehetnek guruló okostelefonoknál a robotautók
A cél az, hogy a területen lévő különböző szoftverek hatékonyabban és gördülékenyebben működjenek együtt.
A ZF autóipari beszállítócég bemutatta a Middleware nevű megoldását, amely gyakorlatilag közvetítő lehet az önállóan közlekedő gépkocsik fedélzeti számítógépei és a használt alkalmazások között. A társaság szerint egy "szoftver-definiált jármű" sokkal több egy "kereken guruló okostelefonnál" és ez még akkor is igaz, ha az autók irányítása lassan egyre inkább hasonlít az okostelefonok kezelésére. A legfontosabb különbséget a hardverrendszerek fajtája és száma jelenti, ráadásul azokat egy szoftverplatformon keresztül intelligens módon össze kell kötni egymással, hogy az emberek kényelmesen és biztonságosan használhassák azokat. A Middleware pontosan ilyen nyílt forráskódú rendszer.
Dr. Dirk Walliser, a ZF kutatás fejlesztésért, innovációért és technológiáért felelős alelnöke elmondta, hogy az új program megerősíti azt a törekvésüket, hogy egyike legyenek a világ vezető rendszerszállítóinak a szoftver-definiált gépkocsik területén. Az ügyfeleik profitálhatnak a felgyorsult fejlesztési folyamatokból, valamint a hardverek és a szoftverek jelentős mértékben csökkentett összetettségéből. Ráadásul az egyes járművek teljes élettartamának ideje alatt a funkciók folyamatosan frissülhetnek.
A Middleware 2024-től lesz része a sorozatgyártású modelleknek és a fejlesztése szorosan összefügg az automatizált közlekedéssel, az integrált biztonsággal, az autómozgás-ellenőrzéssel és az elektromos meghajtással.
A ZF autóipari beszállítócég bemutatta a Middleware nevű megoldását, amely gyakorlatilag közvetítő lehet az önállóan közlekedő gépkocsik fedélzeti számítógépei és a használt alkalmazások között. A társaság szerint egy "szoftver-definiált jármű" sokkal több egy "kereken guruló okostelefonnál" és ez még akkor is igaz, ha az autók irányítása lassan egyre inkább hasonlít az okostelefonok kezelésére. A legfontosabb különbséget a hardverrendszerek fajtája és száma jelenti, ráadásul azokat egy szoftverplatformon keresztül intelligens módon össze kell kötni egymással, hogy az emberek kényelmesen és biztonságosan használhassák azokat. A Middleware pontosan ilyen nyílt forráskódú rendszer.
Dr. Dirk Walliser, a ZF kutatás fejlesztésért, innovációért és technológiáért felelős alelnöke elmondta, hogy az új program megerősíti azt a törekvésüket, hogy egyike legyenek a világ vezető rendszerszállítóinak a szoftver-definiált gépkocsik területén. Az ügyfeleik profitálhatnak a felgyorsult fejlesztési folyamatokból, valamint a hardverek és a szoftverek jelentős mértékben csökkentett összetettségéből. Ráadásul az egyes járművek teljes élettartamának ideje alatt a funkciók folyamatosan frissülhetnek.
A Middleware 2024-től lesz része a sorozatgyártású modelleknek és a fejlesztése szorosan összefügg az automatizált közlekedéssel, az integrált biztonsággal, az autómozgás-ellenőrzéssel és az elektromos meghajtással.