Útközben is frissíthetők lesznek a MAN teherautói

A gyártó két új digitális szolgáltatást jelentett be.

A MAN Now nevű ajánlat keretében az európai uniós tagállamokban, az Egyesült Királyságban, Norvégiában és Svájcban lehetővé válik, hogy a konszern által gyártott tehergépkocsik WLAN- vagy más vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthessék a fedélzeti rendszereket, illetve különböző alkalmazásokat. Ezáltal a járműveket új funkciókkal lehet ellátni, növelhető a biztonságuk.

A frissítések bármikor útközben elvégezhetők, így nem kell az eljárás miatt szervizbe menni vagy kábeleket alkalmazni. Éppúgy, ahogy ezt napjainkban már az okostelefonoknál is megszokhattuk.

A MAN Online Traffic funkciónak köszönhetően egész Európa területén elérhetővé válnak a cég teherautói számára a valós idejű közlekedési információk, így a vezető mindig pontosan tisztában lehet azzal, hogy történt-e a közelében fontos esemény, például baleset vagy kialakult-e torlódás és ha igen, akkor azonnal módosíthatja az útvonalat. Emellett megvalósulhat az optimális útvonaltervezés is, hiszen az adott utakat az aktuális közlekedési helyzethez lehet igazítani és a navigációs rendszerbe betáplálni. A kapott valós idejű közlekedési adatok alapján a fedélzeti rendszer számos alternatív útvonalat dolgozhat ki, a különösen a tehergépkocsik szempontjából fontos súly- vagy magasságkorlátozások figyelembevételével.

A MAN Online Traffic a MAN NOW beállításain keresztül aktiválható. Az utóbbi előnye, hogy akár a teljes járműflotta minden tagja frissíthető egyedi módon, így minden teherautó csak azokat a funkciókat kaphatja meg, amelyek a tevékenységéhez szükségesek. A platform azt is ellenőrzi, hogy minden tehergépkocsi megkapta-e a számára fontos funkciókat. A szolgáltatás az idén további funkciókkal fog bővülni, többek között megadható lesz, hogy az egyes járműveket az üzemeltetői elvárásokhoz (fogyasztáscsökkentés stb.) igazítsák.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #2
    Ez csak a fedelzeti navigacios tablet-et tudja frissiteni. Az egyetlen gond, ha nem eleg eros a digitalis alairaskezelesuk, akkor egy hamis navigacios adat bekuldheti a kamiont oda, ahonnan nem tud sajat laban kijonni. Egyebkent minden mas funkcio is hasonlo flottakovetesi, sebesseglimit figyelmezeteteses meg egyeb nem eletkritikus navigacios adat. Gyakorlatilag a budapesti futar rendszer tudasat adja a kamionokhoz, igy a tulaj ceg mindig tudja hogy merre jar a jarmu, milyen gyorsan, mennyit fogaszt, betartott-e minden szabalyt a sofor (beleertve a pihenoidoket, a lassu sebesseg tartasat az uzemanyagsporolasra, stb.) es mellekesen tudnak veluk egy egyseges feluleten kommunikalni is. Egy flottamanagement rendszerrol van szo. A telepitheto feature-okrol azert lehet beszelni, mert alapbol minden le van tiltva es egyesevel kell fizetni azert, hogy ezeket tavolrol bekapcsoljak. Tehat csak a "kifizette a ceg a funkciot, most mar hasznalhatod" parancs megy le a neten keresztul, nem a tenyleges szoftver. Meg a terkep, idojaras, forgalmi frissitesek. Szoval egy atlagos okostelefon vagy beepitett fedelzeti navigacio ingyenesen elerheto tudasat kaphatja meg minden 2020 ota gyartott kamion. Forradalmi.

    ps: Ez olyan mint amikor a nemet gyartok kitalaltak, hogy milyen jo lenne elofizeteses modellben arulni az extrakat, pl. havidijas modon elerhetove tenni az ulesfutest vagy a tolatokamerat. Igy az auto tulajdonosa havonta licenszelhetne ezeket. A man-nal meg is leptek ezt. Nagy lepes a 100%-osan licenszelt jarmuvek fele, amikor mindenki csak berli a gyartotol a jarmuvet, majd az elore megadott licensz idoszak vegen az leall es mehet is a bontoba. (tehat amikor a gyarto megszunteti a hardver supportjat, akkor a support idoszak vegen tegla lesz a kozponti vezerles)
  • cateran #1
    "WLAN- vagy más vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthessék a fedélzeti rendszereket
    .....
    növelhető a biztonságuk."

    Ja...mi baj tortenhet? /sarcasm off