Bemutatta új autófedélzeti szuper­számítógépét a ZF

Lassan valósággá válik a szoftver által definiált jármű.

A ZF az Auto Shanghai 2021 nevű rendezvényen jelentette be a ZF ProAI szuperszámítógépének a legújabb változatát. Az új verziót már kifejezetten a szoftver által definiált gépkocsikhoz és azok új elektronikai architektúráihoz készült, amelyek domén- és zónavezérlésen alapulnak.

Dr. Holger Klein, a ZF igazgatóságának Ázsiáért és a csendes-óceáni térségért felelős tagja kiemelte, hogy vezető szerepet akarnak betölteni a járműintelligencia fejlesztésében. A jövő mobilitásához nagy teljesítményű számítógépekkel, a legkorszerűbb szoftvermegoldásokkal és hardver-, valamint rendszerkompetenciával járulnak hozzá. Az általuk megalkotott szenzorok látják a környezetet és az autó belsejét, a fejlesztéseik pedig intelligens módon felgyorsítják, lefékezik és irányítják a gépkocsit. Ezeknek az elemeknek a nagy teljesítményű rendszereké való ötvözése új perspektívákat nyit meg az innovációban és ezzel párhuzamosan a jövő mobilitásához alkalmazható új adatokon alapuló üzleti modellek létrehozását is lehetővé teszi.

Renee Wang, a ZF Kína elnöke és az ázsiai és csendes-óceáni térség műveleteiért felelős alelnöke rámutatott, hogy a cég számára rendkívül fontos Kína, amelynek közlekedési piacán már 1981 óta jelen van és ahol aktív részét képezi a helyi autóiparnak. A ZF tavaly Kínában 12 500 embert foglalkoztatott és 6,4 milliárd euró bevételt könyvelhetett el. A konszern regionális központja Kínában van és szintén ott található három fejlesztési központ is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Azert ez nem akkora forradalom, a mar 1993 ota letezo technologiak tovabbfejlesztese. (anno a Bosch talalta ki) Egyszeruen egyre jobban megeri die by wire rendszerre atallni, meg a torvenyi eloirasok is egyre inkabb megengedik.

    A regi oriasi kabelkorbacsok helyett gyakorlatilag egy tapot es adatot is szallito mesh network kerul az autokba. Sokkal kevesebb drot, de oda kell figyelni a szoftverre, hogy az ablakemelo ne kapjon magasabb prioritast mint a fek. (sot lehetoleg kulon al-buszon legyenek az eletkritikus, a fizikai es a szorakoztatoelektronikai rendszerek, tehat gaz/fek/valto/index/stb, legkondi/ablak/ajto/stb., meg a video/hangrendszer/navigacio. Ehhez jon hozza meg az onvezeto szenzorok alrendszere, meg az olyan kerdesek, hogy a tolatokamera es a fek asszisztens az elvileg ugyan elektrikus, de a tolatokamera kepet pl. tobbnyire a szorakoztato alrendszerre kell kirani.

    Ez van amikor a Gogswell Cogs, akarom mondani a Zahnrad Friedrischshafen fogaskerekek es mechanikus sebessegvaltok helyett szamitogepeket kell hogy gyartson, mert ujabban inkabb erre van igeny. :-)