Berta Sándor
Bécsi baleset - a robotbusz jól reagált
Az adatok elemzése megtörtént, a járművek ismét forgalomba álltak.
A Bécsi Közlekedési Társaság által tesztelt egyik Navya robotbusz elé néhány nappal ezelőtt lépett óvatlanul egy körülbelül 30 éves nő. Bár szerencsére csak hámsérüléseket szenvedett, de a tesztüzemet azonnal leállította a cég és vizsgálatot indított. A szemtanúk egyébként arról számoltak be, hogy a nő fejhallgatót viselt és ráadásul a mobiltelefonja képernyőjét nézte.
Az adatok kiértékelése során kiderült, hogy az érintett jármű megfelelően és jól reagált, s gyakorlatilag az előírásoknak megfelelően azonnal leállt, amint a fedélzeti szenzorok érzékelték a közelébe kerülő személyt. A folyamat mindössze 1,6 másodpercet vett igénybe, de miután az illető folytatta az elkezdett mozdulatsort, így az ütközést már nem lehetett elkerülni. Csupán annak köszönhető, hogy nem történt komolyabb sérülés, hogy a robotbusz kis sebességgel haladt.
A vállalat rámutatott, hogy a robotbuszokat 2D- és 3D-LiDAR-érzékelőkkel vannak ellátva azért, hogy tökéletesen érzékeljék a környezetükben felbukkanó lehetséges akadályokat - különösen a gyalogosokat, a kerékpárosokat és az esetleg rosszul parkoló autókat. A projektcsapat közleménye alapján a jármű pontosan az elvárt módon reagált: mozgó akadálynak ismerte fel a gyalogost. Az összes ellenőrző- és biztonsági mechanizmus zökkenőmentesen működött. Ezért született az a döntés, hogy a tesztüzemet folytatják. Az eddigi tapasztalatok alapján egyébként naponta 13 járat közlekedik, amelyek eddig összesen 900 kilométert tettek meg és 1500 embert szállítottak.
A Bécsi Közlekedési Társaság által tesztelt egyik Navya robotbusz elé néhány nappal ezelőtt lépett óvatlanul egy körülbelül 30 éves nő. Bár szerencsére csak hámsérüléseket szenvedett, de a tesztüzemet azonnal leállította a cég és vizsgálatot indított. A szemtanúk egyébként arról számoltak be, hogy a nő fejhallgatót viselt és ráadásul a mobiltelefonja képernyőjét nézte.
Az adatok kiértékelése során kiderült, hogy az érintett jármű megfelelően és jól reagált, s gyakorlatilag az előírásoknak megfelelően azonnal leállt, amint a fedélzeti szenzorok érzékelték a közelébe kerülő személyt. A folyamat mindössze 1,6 másodpercet vett igénybe, de miután az illető folytatta az elkezdett mozdulatsort, így az ütközést már nem lehetett elkerülni. Csupán annak köszönhető, hogy nem történt komolyabb sérülés, hogy a robotbusz kis sebességgel haladt.
A vállalat rámutatott, hogy a robotbuszokat 2D- és 3D-LiDAR-érzékelőkkel vannak ellátva azért, hogy tökéletesen érzékeljék a környezetükben felbukkanó lehetséges akadályokat - különösen a gyalogosokat, a kerékpárosokat és az esetleg rosszul parkoló autókat. A projektcsapat közleménye alapján a jármű pontosan az elvárt módon reagált: mozgó akadálynak ismerte fel a gyalogost. Az összes ellenőrző- és biztonsági mechanizmus zökkenőmentesen működött. Ezért született az a döntés, hogy a tesztüzemet folytatják. Az eddigi tapasztalatok alapján egyébként naponta 13 járat közlekedik, amelyek eddig összesen 900 kilométert tettek meg és 1500 embert szállítottak.