SG.hu
6 perc alatt teljesen feltölthető egy elektromos busz
A szingapúri Nanyangi Műszaki Egyetemen (NTU) bemutatták a világ első, 12 méter hosszú, teljesen elektromos meghajtású, 40-üléses, önvezető buszát.
A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai. Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.
Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.
A projekt az NTU, a Land Transport Authority (LTA) és a Volvo Buses önjáró busztechnológiák fejlesztését célzó együttműködés része. A program jelenlegi, az önjáró busz próbáira fókuszáló fázisában azt bizonyítják, hogy a járművel ugyanolyan rögzített útvonalú, menetrend szerinti szolgáltatást lehet megvalósítani, mint Szingapúr jelenlegi autóbuszos tömegközlekedési szolgáltatásai. Az ABB 300 kW DC teljesítményű HVC 300P villámtöltő rendszere 3-6 perc alatt képes feltölteni a busz akkumulátorát. Az OppCharge nyílt szabványú interfészre épül, ezt az interfészt alkalmazzák Szingapúrban, Ázsiában és a csendes-óceáni térségben. A buszmegállóban vagy a járműtelepen kiépített töltőoszlopokra szerelt pantográfokkal csatlakoztatják a töltőt a buszra szerelt töltősínekhez, így a töltést a buszjárat végállomásán, a jármű normál üzemének zavarása nélkül hajtják végre.
Az önvezető e-buszok egyikét az önvezető járművek tesztelésére létrehozott új kutatóállomáson, a CETRAN-ban (Centre of Excellence for Testing and Research of Autonomous Vehicles) fogják üzembe helyezni. Az NTU kampuszában felépített CETRAN Szingapúr egyik korszerű járművizsgáló létesítménye, ahol a kutatók a jövőben az új funkciókat tesztelik, és tanulmányozzák, hogy a busz hogyan működik együtt a közúton közlekedő többi járművel. A másik önvezető busz az SMRT-vel folytatott együttműködés keretében egy járműtelepre kerül, ahol tesztelési célokra alkalmazzák majd.