SG.hu

Pár perc alatt feltöltik az elektromos buszok akkumulátorát Norvégiában

A norvégiai Trondheim városa 2019-re teljesen megszüntetheti majd a fosszilis üzemanyag felhasználást a tömegközlekedésében.

Trondheim városa, amely egykoron a vikingek fővárosa volt, napjainkban inkább arról híres, hogy az ország technológiai központja, és az e-járművekre alapozott tömegközlekedés elkötelezettje. A helyi vezetők döntésének megfelelően 35 teljesen elektromos hajtású buszból álló járműparkot hoznak létre. A négy útvonalon közlekedő 25 db Volvo és 10 db Heuliez típusú busz Norvégia legnagyobb elektromos buszflottáját alkotja majd.

A norvég program világszerte az első olyan projektek közé sorolható, ahol különböző gyártók teljesen elektromos hajtású buszai azonos töltési infrastruktúrát használnak. A buszokat a Trøndelag Megyei Tanács megbízásából a Tide Buss üzemelteti majd Trondheim városában. "Olyan kiváló minőségű és megbízható megoldást tudunk megvalósítani, amellyel a különböző hálózatok üzemeltetői ugyanazon infrastruktúra használatával egyidejűleg működhetnek - nyilatkozta Per Olav Hopsø, a Trøndelag Megyei Tanács Közlekedési Bizottságának vezetője. Mindkét járműmodell energiaellátását az ABB nyolc HVC (Heavy Vehicle Charger) típusú villámtöltője biztosítja majd.


A telepítendő, egyenként 450 kW DC kimenő teljesítményű ABB HVC 450P típusú töltők három, maximum hat perc alatt képesek feltölteni a járművek akkumulátorát. Az OppCharge szabványra épülő töltők töltőoszlop segítségével csatlakoznak a buszra szerelt vezetősínekre. A töltőket a négy, egyenként 12 és 15 kilométer hosszú buszjárat végpontjain építik ki, de létesítenek néhány távoli töltési pontot is. A buszok akkumulátorának újratöltése a járatok végállomásán, várakozási időben történik majd.

Az ABB tavaly szeptemberben, az Egyesült Királyságban már bemutatta ezt a technológiát. Akkor az ABB működés közben szemléltette az OppCharge interfészre épülő töltőjét, amely a trondheimi buszokkal azonos típusú Volvo gyártmányú, teljesen elektromos busz energiaellátását biztosította. A hálózatra kapcsolódó megoldásokat felsorakoztató ABB AbilityTM portfólióhoz tartozó töltők segítségével az üzemeltetők távolról felügyelhetik és konfigurálhatják a töltőpontokat, illetve a berendezések proaktív karbantartásával maximális üzemidőt biztosíthatnak. Az ABB a HVC 450P töltőket 2019 februárjában szállítja le. A tervek szerint a töltőket 2019 augusztusában helyezik üzembe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pett3rson #5
    Szerintem akkor is tisztább, olcsóbb és egyszerűbb kezelhetőséget vetít előre egy teljesen elektromos busz. Mivel nem kell 50 méterenként lerakni egy-egy oszlopot és vezetéket közé, már nyertek egy csomó lóvét...
  • HyBrIDNyLA #4
    Ha lerobban egy troli, a vezető egyből áramtalanítja a járművét, egyből leakasztja az áramszedőket, így simán ki tudja kerülni a lerobbant járműt a mögötte közlekedő. A kesztyű felvétele és a 2 zsinór meghúzása kb. 30 mp. mi ebben olyan bonyolult?
  • Csaba161 #3
    Hát pedig Svájcban ez van, nagy városokban csak troli és villamos közlekedik...
  • twinr #2
    Ezt nem gondolod komolyan?
    1. Troli felső vezetéke baromi ronda, kiépíteni sem egyszerű.
    2. Nem tudja megelőzni a lerobbant másikat, hacsak nincs benne akku, de akkor is le kell akasztani, bonyolult.
    3. Ha nincs táp, megint csak nem megy sehova. (ha meg akkuja van, akkor már ugyanaz mint amiről a cikk szól..)
  • Gauge #1
    Mi szükség van elektromos buszokra? Troli pont erre való....