Berta Sándor
Meghalt a 3D televíziózás?
Számos bírálat érte eddig is a televíziókba integrált 3D technológiát, de a The Verge mindenkinél markánsabb véleményt fogalmazott meg: ezen a területen a 3D egyszerűen halott.
Az idei Consumer Electronics Show egyik érdekessége, hogy a tévégyártók alig mutattak be 3D funkcióval rendelkező készülékeket, ehelyett előtérbe került a képernyőméret és a felbontás. Tavaly a 3D még komoly innovációnak tűnt, mostanra viszont mintha a feledés homályába merült volna. A The Verge emiatt vonta le azt a következtetést, hogy a 3D - a televíziózás területén - gyakorlatilag halott technológiává vált. A térhatást a kezdetektől nem fogadta osztatlan lelkesedés, és az utóbbi hónapokban a gyártók számára a nagy felbontás mellett fontosabb lett, hogy a bemutatott kijelzők az OLED technológián alapuljanak vagy hajlíthatók legyenek.
Egyedül a Philips kívánja megmenteni a 3D-t szemüveg nélküli megoldásával
A cégek sokáig próbálták meggyőzni az embereket és a tartalomgyártókat arról, hogy a 3D lehet az a bizonyos "gyilkos funkció", ami igazán egyedivé és vonzóvá teheti a készülékeket, de úgy tűnik, hogy a próbálkozás nem járt sikerrel. Vlad Savov, a The Verge munkatársa szerint ugyan napjainkban az új televíziók többsége támogatja a 3D-s megjelenítést, de a felhasználók nem igazán használják ki a benne rejlő lehetőségeket és nem is törik magukat azért, hogy mindenképpen 3D tévéjük legyen. Gyakorlatilag teljesen közömbösen viszonyulnak a funkcióhoz. Emiatt az új termékek bemutatását övező sajtótájékoztatókon sem teszik az újságírók kezébe a 3D szemüvegeket és nem hangsúlyozzák ki fontos funkcióként a 3D megjelenítés támogatását.
Meghalt a 3D tévé?
Amennyiben utálnak vagy kigúnyolnak egy technológiát, akkor még nem lehet halottnak nevezni. Ugyanez a helyzet akkor is, ha rosszak a technológiát támogató eszközök eladási adatai. De ha teljes a közöny iránta és a többi funkcióval egy szintre kerül, akkor igenis halottnak nevezhető.
Az idei Consumer Electronics Show egyik érdekessége, hogy a tévégyártók alig mutattak be 3D funkcióval rendelkező készülékeket, ehelyett előtérbe került a képernyőméret és a felbontás. Tavaly a 3D még komoly innovációnak tűnt, mostanra viszont mintha a feledés homályába merült volna. A The Verge emiatt vonta le azt a következtetést, hogy a 3D - a televíziózás területén - gyakorlatilag halott technológiává vált. A térhatást a kezdetektől nem fogadta osztatlan lelkesedés, és az utóbbi hónapokban a gyártók számára a nagy felbontás mellett fontosabb lett, hogy a bemutatott kijelzők az OLED technológián alapuljanak vagy hajlíthatók legyenek.
Egyedül a Philips kívánja megmenteni a 3D-t szemüveg nélküli megoldásával
A cégek sokáig próbálták meggyőzni az embereket és a tartalomgyártókat arról, hogy a 3D lehet az a bizonyos "gyilkos funkció", ami igazán egyedivé és vonzóvá teheti a készülékeket, de úgy tűnik, hogy a próbálkozás nem járt sikerrel. Vlad Savov, a The Verge munkatársa szerint ugyan napjainkban az új televíziók többsége támogatja a 3D-s megjelenítést, de a felhasználók nem igazán használják ki a benne rejlő lehetőségeket és nem is törik magukat azért, hogy mindenképpen 3D tévéjük legyen. Gyakorlatilag teljesen közömbösen viszonyulnak a funkcióhoz. Emiatt az új termékek bemutatását övező sajtótájékoztatókon sem teszik az újságírók kezébe a 3D szemüvegeket és nem hangsúlyozzák ki fontos funkcióként a 3D megjelenítés támogatását.