• Atyuska
    #104
    Egy teljesen más megközelítésből írnék a mostani sztereoszkopikus 3D-ról és az "igényekről".
    A film készítője nem véletlenül alkotja meg a filmben szereplő jelnetek helyét és képkivágását. Ha egy adott jelenetet máshonnét néznénk, akkor kevésbé működne az a hatás, amit a rendező szeretett volna elérni. Ez egy szakma, s ha egy néző úgy gondolja, hogy az éppen nézett filmjét menet közben más kameraállásokból szeretné nézni, akkor már nem is a filmre, hanem a kameraállások állítgatására figyel.
    Más kérdés viszont egy spotesemény közvetítésnél, ott van a néző által választható kameraállás váltásának létjogosultsága.
    Maga a technológia a HDTV technológia támogatja ezt 2D és 3D szintjén is, az más kérdés, hogy melyik csatornának éri meg a jelentésen nagyobb/szélesebb adatsáv bérlés.

    A magyar fejlesztésű Holovizió inkább üzleti vonulatban indult be, mivel ott nem kell függeni a meglévő technológiák kompatibilitásától és a sávszélesség problémáktól.

    Kíváncsi lennék, hogy egy 3D mozi vetítésén hányan szeretnének film nézése közben csak azért ide-oda ülni, hogy meglássanak egy részletet a 3D segítségével?.. :-)

    Igen, a 3D-s TV-k minősége és tudása óriási, a felső kategóriák leginkább s Pana, Sony és a Sharp, mivel a technológiájuk a legfejlettebb, de sajnos mindegyik csúcskészüléknek van valami olyan "hibája", amitől az OLED-ed minőségben helyből lekőrözik. Az más kérdés, hogy az OLED-ek mennyi ideig tudják majd megtartani a színeiket..