SG.hu
MI-vel készül új ízekben az Oreo édesség
Az Oreo tulajdonosa, a Mondelez MI-t használ a klasszikus rágcsálnivalók finomítására. A süti- és édességgyártó K+F laboratóriuma algoritmusok segítségével frissíti és készít új változatokat a vállalat termékeiből. (Emberi kóstolókra továbbra is szükség van.)
A Mondelez International snack-óriáshoz tartozik az Oreó márka, és a kekszek digitális kutatás-fejlesztésében dolgozni - ahol a sütik és sütemények kóstolására hetente négyszer-ötször is szükség lehet -, megerőltető lehet, mondja Kevin Wallenstein részlegvezető. "A kóstolások nagy száma miatt ez nem szórakoztató munka” - mondta. "Ha egy héten keresztül minden nap kóstolót tartunk, az egy rémálom.” De most a mesterséges intelligencia átalakíthatja Wallenstein életét. A Mondelez által kifejlesztett új eszköz felgyorsítja a rágcsálnivalók receptjeinek elkészítését, és optimalizálja azokat bizonyos ízprofilokhoz. Ez kevesebb laboratóriumi munkát, gyorsabb gyártási időt és - jobb híján - kevesebb házon belüli kóstolást jelent. "A lényeg az, hogy gyorsabban célba érünk” - mondta Wallenstein. „A fogyasztó azt akarja, hogy a terméknek olyan íze legyen, mint X. Nem hagyjuk abba az iterálást, amíg nem lesz olyan íze, mint X. Hatékonyabban csináljuk a dolgokat.”
Az olyan élelmiszeripari cégek, mint a Mondelez, versenyt futnak, hogy kipróbálják a mesterséges intelligenciát az üzletük minden területén, az ellátási láncoktól a marketingig és a receptfejlesztésig. A vállalatokra nagy nyomás nehezedik: a közvélemény figyelmének felkeltése nem kis teljesítmény egy olyan telített élelmiszeripari környezetben, amely minden egyes lakosnak ajánlott kalóriamennyiség több mint kétszeresét termeli ki. A Nestle szerint az új típusú termékek és márkák jelentik a megoldást, és ha a mesterséges intelligencia gyorsabban eléri ezt a célt, akkor várhatóan a szerepe is növekedni fog.
Az Oreo és a Chips Ahoy mellett a chicagói székhelyű Mondelez gyártja a Ritz kekszet, a Cadbury csokoládét, a Clif szeleteket, a Triscuits-et, a Tate's sütiket és a Toblerone-t - sok ismert rágcsálnivaló mellett. A cég a közelmúltban megkereste a Hershey's-t egy fúzióval kapcsolatban, de a csokoládégyártó kihívást jelentő felvásárlási célpontot jelent, és a múltban már visszautasította a Mondelez ajánlatát. Bár a csokoládék nem biztos, hogy a közeljövőben bekerülnek a Mondelez portfóliójába, a vállalat a mesterséges intelligencia segítségével frissíti klasszikusait.
A Mondelez észak-amerikai kutatás-fejlesztési központjában az élelmiszertudósok az MI eszközt optimális receptek létrehozására használják a kívánt jellemzők megadásával, beleértve az ízt („vajas”, „szájban lévő sós” vagy „vanília intenzitás”, például), az aromát („olajos”, „tojás ízű”, „égett” stb.) és a megjelenést („mennyiség”, „kerekdedség”, „milyen a széle” és egyéb szempontok). Az eszköz olyan paramétereket is figyelembe vesz, mint az összetevők költsége, környezeti hatása és táplálkozási profilja.
Az alkalmazottak rendkívül szűkszavúan nyilatkoznak a Mondelez saját receptjeiről, de az MI-eszköz természetesen rendelkezik ezekkel az információkkal. A gép egy maroknyi új receptet javasol, amelyek megfelelnek a követelményeknek;ez a folyamat korábban rengeteg próbálkozásból és tévedésből állt. Az biztos, hogy a mesterséges intelligencia javaslatait ízpróbáknak vetik alá, de az új termékek négyszer-ötször gyorsabban jutnak el a kísérleti vagy gyártási próbákig - közölte a vállalat. Az eszköz fejlesztése 2019-ben kezdődött a Fourkind szoftvertanácsadó céggel közösen, amelyet később a Thoughtworks felvásárolt. A ChatGPT által népszerűsített generatív MI helyett gépi tanulást, az MI hagyományosabb formáját használják. A Thoughtworks mérnökei végzik a kódolás nagy részét, de szorosan együttműködnek a Mondelez adattudósaival, hogy biztosítsák, hogy az eszközt rengeteg snack-specifikus információn képezzék ki.
Mostanra a Mondelez szerint az eszköz használata elérte a kritikus tömeget a kekszek és péksütemények, valamint a porított italok esetében világszerte. Az eszközt több mint 70 különböző projektben használták. Az eredmények a márka olyan újdonságaitól kezdve, mint a gluténmentes Golden Oreo, egészen a klasszikusok felfrissített receptjeiig terjednek. A meglévő termékeket néhány évente értékelik a lehetséges módosítások szempontjából, például, hogy új csokoládéchipsz- vagy vaníliakivonat-beszállítóra térjenek-e át.
A Mondelez az elmúlt néhány év nehéz gazdasági körülményeit valamivel jobban átvészelte, mint versenytársai, részben azért, mert képes volt gyorsan újítani és alkalmazkodni a fogyasztói viselkedéshez - mondta Rob Dickerson, a Jefferies elemzője. A vállalat organikus eladásai a legutóbbi negyedévben 5,4%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest. A Mondelez vezérigazgatója, Dirk Van de Put arról ismert, hogy folyamatosan beruházásokat sürget a vállalat márkáiba és termékeibe, még akkor is, amikor a piac gyengélkedik - tette hozzá Dickerson.
De vannak határai annak, hogy a Mondelez meddig engedi el a mesterséges intelligenciát. A fogyasztók általában olyan új termékekre reagálnak, amelyek nem túlságosan ismeretlenek, ezért olyan népszerűek a márkabővítések - mondta Nestle táplálkozási szakértő. Az eszközt használó élelmiszertudósok különböző tulajdonságokat választanak ki, de szorosan együttműködnek az egyes snackek „márkavédnökeivel”, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az alapvető követelmények teljesülnek. Az eszköz korábbi iterációi, amelyek nem kaptak ennyi adatot, néhány szokatlan javaslatot tettek. "Mivel a szódabikarbóna egy nagyon olcsó összetevő, megpróbált olyan sütiket készíteni, amelyekben nagyon sok szódabikarbóna van. Ezek egyáltalán nem jó ízűek” - mondta Wallenstein, a kekszek digitális K+F részlegének vezetője. Wallenstein szerint a márkavezető kulcsfontosságú. „Ők mondják el az eszköznek hogy mi az Oreo lényege”.
A Mondelez International snack-óriáshoz tartozik az Oreó márka, és a kekszek digitális kutatás-fejlesztésében dolgozni - ahol a sütik és sütemények kóstolására hetente négyszer-ötször is szükség lehet -, megerőltető lehet, mondja Kevin Wallenstein részlegvezető. "A kóstolások nagy száma miatt ez nem szórakoztató munka” - mondta. "Ha egy héten keresztül minden nap kóstolót tartunk, az egy rémálom.” De most a mesterséges intelligencia átalakíthatja Wallenstein életét. A Mondelez által kifejlesztett új eszköz felgyorsítja a rágcsálnivalók receptjeinek elkészítését, és optimalizálja azokat bizonyos ízprofilokhoz. Ez kevesebb laboratóriumi munkát, gyorsabb gyártási időt és - jobb híján - kevesebb házon belüli kóstolást jelent. "A lényeg az, hogy gyorsabban célba érünk” - mondta Wallenstein. „A fogyasztó azt akarja, hogy a terméknek olyan íze legyen, mint X. Nem hagyjuk abba az iterálást, amíg nem lesz olyan íze, mint X. Hatékonyabban csináljuk a dolgokat.”
Az olyan élelmiszeripari cégek, mint a Mondelez, versenyt futnak, hogy kipróbálják a mesterséges intelligenciát az üzletük minden területén, az ellátási láncoktól a marketingig és a receptfejlesztésig. A vállalatokra nagy nyomás nehezedik: a közvélemény figyelmének felkeltése nem kis teljesítmény egy olyan telített élelmiszeripari környezetben, amely minden egyes lakosnak ajánlott kalóriamennyiség több mint kétszeresét termeli ki. A Nestle szerint az új típusú termékek és márkák jelentik a megoldást, és ha a mesterséges intelligencia gyorsabban eléri ezt a célt, akkor várhatóan a szerepe is növekedni fog.
Az Oreo és a Chips Ahoy mellett a chicagói székhelyű Mondelez gyártja a Ritz kekszet, a Cadbury csokoládét, a Clif szeleteket, a Triscuits-et, a Tate's sütiket és a Toblerone-t - sok ismert rágcsálnivaló mellett. A cég a közelmúltban megkereste a Hershey's-t egy fúzióval kapcsolatban, de a csokoládégyártó kihívást jelentő felvásárlási célpontot jelent, és a múltban már visszautasította a Mondelez ajánlatát. Bár a csokoládék nem biztos, hogy a közeljövőben bekerülnek a Mondelez portfóliójába, a vállalat a mesterséges intelligencia segítségével frissíti klasszikusait.
A Mondelez észak-amerikai kutatás-fejlesztési központjában az élelmiszertudósok az MI eszközt optimális receptek létrehozására használják a kívánt jellemzők megadásával, beleértve az ízt („vajas”, „szájban lévő sós” vagy „vanília intenzitás”, például), az aromát („olajos”, „tojás ízű”, „égett” stb.) és a megjelenést („mennyiség”, „kerekdedség”, „milyen a széle” és egyéb szempontok). Az eszköz olyan paramétereket is figyelembe vesz, mint az összetevők költsége, környezeti hatása és táplálkozási profilja.
Az alkalmazottak rendkívül szűkszavúan nyilatkoznak a Mondelez saját receptjeiről, de az MI-eszköz természetesen rendelkezik ezekkel az információkkal. A gép egy maroknyi új receptet javasol, amelyek megfelelnek a követelményeknek;ez a folyamat korábban rengeteg próbálkozásból és tévedésből állt. Az biztos, hogy a mesterséges intelligencia javaslatait ízpróbáknak vetik alá, de az új termékek négyszer-ötször gyorsabban jutnak el a kísérleti vagy gyártási próbákig - közölte a vállalat. Az eszköz fejlesztése 2019-ben kezdődött a Fourkind szoftvertanácsadó céggel közösen, amelyet később a Thoughtworks felvásárolt. A ChatGPT által népszerűsített generatív MI helyett gépi tanulást, az MI hagyományosabb formáját használják. A Thoughtworks mérnökei végzik a kódolás nagy részét, de szorosan együttműködnek a Mondelez adattudósaival, hogy biztosítsák, hogy az eszközt rengeteg snack-specifikus információn képezzék ki.
Mostanra a Mondelez szerint az eszköz használata elérte a kritikus tömeget a kekszek és péksütemények, valamint a porított italok esetében világszerte. Az eszközt több mint 70 különböző projektben használták. Az eredmények a márka olyan újdonságaitól kezdve, mint a gluténmentes Golden Oreo, egészen a klasszikusok felfrissített receptjeiig terjednek. A meglévő termékeket néhány évente értékelik a lehetséges módosítások szempontjából, például, hogy új csokoládéchipsz- vagy vaníliakivonat-beszállítóra térjenek-e át.
A Mondelez az elmúlt néhány év nehéz gazdasági körülményeit valamivel jobban átvészelte, mint versenytársai, részben azért, mert képes volt gyorsan újítani és alkalmazkodni a fogyasztói viselkedéshez - mondta Rob Dickerson, a Jefferies elemzője. A vállalat organikus eladásai a legutóbbi negyedévben 5,4%-kal nőttek az egy évvel korábbihoz képest. A Mondelez vezérigazgatója, Dirk Van de Put arról ismert, hogy folyamatosan beruházásokat sürget a vállalat márkáiba és termékeibe, még akkor is, amikor a piac gyengélkedik - tette hozzá Dickerson.
De vannak határai annak, hogy a Mondelez meddig engedi el a mesterséges intelligenciát. A fogyasztók általában olyan új termékekre reagálnak, amelyek nem túlságosan ismeretlenek, ezért olyan népszerűek a márkabővítések - mondta Nestle táplálkozási szakértő. Az eszközt használó élelmiszertudósok különböző tulajdonságokat választanak ki, de szorosan együttműködnek az egyes snackek „márkavédnökeivel”, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy az alapvető követelmények teljesülnek. Az eszköz korábbi iterációi, amelyek nem kaptak ennyi adatot, néhány szokatlan javaslatot tettek. "Mivel a szódabikarbóna egy nagyon olcsó összetevő, megpróbált olyan sütiket készíteni, amelyekben nagyon sok szódabikarbóna van. Ezek egyáltalán nem jó ízűek” - mondta Wallenstein, a kekszek digitális K+F részlegének vezetője. Wallenstein szerint a márkavezető kulcsfontosságú. „Ők mondják el az eszköznek hogy mi az Oreo lényege”.