Berta Sándor
Alig használják ki az emberek az okostévékben rejlő lehetőségeket
A televíziógyártók próbálnak minden eszközt bevetni annak érdekében, hogy bebizonyítsák a vásárlóknak: az internetezésre alkalmas modellek lesznek a következő forradalmi termékek.
Netképes okostévék már egy ideje kaphatók, azonban az NPD Group piackutató cég jelentéséből kiderült, hogy az emberek alig használják ki teljes egészében a bennük rejlő potenciált, sőt. A felhasználók ezeken a készülékeken szinte csak tévéműsorokat néznek és nem a világhálón szörfölnek a segítségükkel, miként programokat sem futtatnak rajtuk. Az okostévé-tulajdonosok 60 százaléka a megvásárolt terméket az úgynevezett Over-the-Top-Content (OTT) anyagok streamelésére alkalmazza és csupán 15 százalékuk él például a zenei streamlehetőségekkel.
Még kevesebben böngésznek: csak a megkérdezettek 10 százaléka szörföl a televíziója képernyője előtt ülve a világhálón. A Facebook, a Twitter, az online játékok és vásárlások, valamint a videotelefonálás pedig végképp a háttérbe szorult. Egy korábbi tanulmányban a szakemberek megállapították, hogy a Smart TV-kkel rendelkezőknek kevesebb, mint a fele jutott el egyáltalán odáig, hogy a világhálóhoz csatlakoztassa a készülékét, vagyis az okostévék még nagyon messze vannak attól, hogy az életünk meghatározó részévé váljanak.
Ráadásul a tendencia sem azt mutatja, hogy ez a közeljövőben változni fog. Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője novemberben végén azt mondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat. Hiába fog nőni a netképes készülékek száma, továbbra is háttérbe szorulnak a játékkonzolok és a streamboxok mögött. Ezek készülékek ugyan viszonylag hosszú élettartammal rendelkeznek, de nem alkalmasak arra, hogy a digitális szórakoztatás központi elemei legyenek.
Netképes okostévék már egy ideje kaphatók, azonban az NPD Group piackutató cég jelentéséből kiderült, hogy az emberek alig használják ki teljes egészében a bennük rejlő potenciált, sőt. A felhasználók ezeken a készülékeken szinte csak tévéműsorokat néznek és nem a világhálón szörfölnek a segítségükkel, miként programokat sem futtatnak rajtuk. Az okostévé-tulajdonosok 60 százaléka a megvásárolt terméket az úgynevezett Over-the-Top-Content (OTT) anyagok streamelésére alkalmazza és csupán 15 százalékuk él például a zenei streamlehetőségekkel.
Még kevesebben böngésznek: csak a megkérdezettek 10 százaléka szörföl a televíziója képernyője előtt ülve a világhálón. A Facebook, a Twitter, az online játékok és vásárlások, valamint a videotelefonálás pedig végképp a háttérbe szorult. Egy korábbi tanulmányban a szakemberek megállapították, hogy a Smart TV-kkel rendelkezőknek kevesebb, mint a fele jutott el egyáltalán odáig, hogy a világhálóhoz csatlakoztassa a készülékét, vagyis az okostévék még nagyon messze vannak attól, hogy az életünk meghatározó részévé váljanak.
Ráadásul a tendencia sem azt mutatja, hogy ez a közeljövőben változni fog. Andrew Ladbrook, az Informa Telecoms & Media elemzője novemberben végén azt mondta, hogy a 2017-re várhatóan eladott 800 millió Smart TV-nek több mint felét hagyományos módon fogják használni nézők, vagyis nem aknázzák majd ki az internetezési funkciókat. Hiába fog nőni a netképes készülékek száma, továbbra is háttérbe szorulnak a játékkonzolok és a streamboxok mögött. Ezek készülékek ugyan viszonylag hosszú élettartammal rendelkeznek, de nem alkalmasak arra, hogy a digitális szórakoztatás központi elemei legyenek.