Berta Sándor
A Continental robotautói tesztengedélyt kaptak Nevadában
A társaság - első autóipari beszállító cégként - megszerezte azokat a licenceket, amelyek lehetővé teszik, hogy robotautóit a szövetségi állam autópályáin és útjain tesztelje.
A szükséges dokumentumokat a nevadai Department of Motor Vehicles (DMV) állította ki és a Continental robotjárművére vonatkoznak. A gépkocsit már az év elején tesztelték a szövetségi államban. Az autóba egyaránt beépítettek a környezet feltérképezésére és a közvetlen irányítására alkalmas technológiákat. Ezek hamarosan kiforrottá válhatnak, s így a közeljövőben megjelenhetnek majd a sorozatgyártású modellekben is.
"A társaságunk olyan következő generációs technológiák kutatásába és fejlesztésébe fektet be összegeket, amelyek elősegíthetik az automatizált vezetést, növelhetik a jövőbeli közlekedési biztonságot, hatékonyságot és komfortot. A vállalati stratégiánk lényege, hogy ezekből a jövőbeli technológiákból valóság legyen. Világos számunkra, hogy az automatizált vezetés a jövőbeli helyváltoztatási folyamatok egyik fő eleme lesz. Rendszerbeszállítóként 2016-ig részben automatizált rendszereket fogunk kifejleszteni az ügyfeleinknek. A teljesen automatizált vezetéshez kapcsolódó alkalmazások 2020-ra, illetve 2025-re lesznek kiforrottak" - mondta dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.
A nevadai DMV a december 18-i tesztvezetés után vizsgálta meg a társaság által kifejlesztett biztonsági megoldásokat, képzési módszereket, rendszerfunkciókat és a balesetek jelentésére használt mechanizmusokat. Miután mindent rendben találtak, megszületett a döntés, hogy - a Google robotautójához hasonlóan - a Continental járművét is ellátják a végtelen jelét magába foglaló piros alapú rendszámtáblával, ami azt jelzi az autósoknak és a rendőröknek, hogy a forgalomban robotautó közlekedik.
"Ez az autó megmutatja, hogy miként tudják a modern technológiák biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni a vezetést. A licenc megszerzése jelentős lépés az automatizált vezetés irányába. A kutatómunkánk folytatása és a közutakon folyó tesztek nagyszerű lehetőséget biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a járművünket folyamatosan továbbfejlesszük" - tette hozzá dr. Peter Rieth, a Continental rendszer- és technológiai részlegének vezetője.
A gépkocsi eddig több mint 24 000 kilométert tett meg balesetmentesen és főként abban különbözik a hasonló modellektől, hogy a sorozatban gyártott járművekbe beépített technológiákkal látták el. A rövid távú cél az, hogy a fedélzeti rendszer átvegyen minden unalmas és monoton tevékenységet a vezetőtől. Ilyen például a dugóban való lassú araszolás, vagy a kis forgalmú autópályán való haladás. A Google robotautói májusban kaptak forgalmi engedélyt és különleges rendszámtáblát, s augusztusig félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül. Nevada és Florida után szeptember végén Kaliforniában is engedélyezték a vezető nélküli gépkocsik használatát.
A szükséges dokumentumokat a nevadai Department of Motor Vehicles (DMV) állította ki és a Continental robotjárművére vonatkoznak. A gépkocsit már az év elején tesztelték a szövetségi államban. Az autóba egyaránt beépítettek a környezet feltérképezésére és a közvetlen irányítására alkalmas technológiákat. Ezek hamarosan kiforrottá válhatnak, s így a közeljövőben megjelenhetnek majd a sorozatgyártású modellekben is.
"A társaságunk olyan következő generációs technológiák kutatásába és fejlesztésébe fektet be összegeket, amelyek elősegíthetik az automatizált vezetést, növelhetik a jövőbeli közlekedési biztonságot, hatékonyságot és komfortot. A vállalati stratégiánk lényege, hogy ezekből a jövőbeli technológiákból valóság legyen. Világos számunkra, hogy az automatizált vezetés a jövőbeli helyváltoztatási folyamatok egyik fő eleme lesz. Rendszerbeszállítóként 2016-ig részben automatizált rendszereket fogunk kifejleszteni az ügyfeleinknek. A teljesen automatizált vezetéshez kapcsolódó alkalmazások 2020-ra, illetve 2025-re lesznek kiforrottak" - mondta dr. Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.
A nevadai DMV a december 18-i tesztvezetés után vizsgálta meg a társaság által kifejlesztett biztonsági megoldásokat, képzési módszereket, rendszerfunkciókat és a balesetek jelentésére használt mechanizmusokat. Miután mindent rendben találtak, megszületett a döntés, hogy - a Google robotautójához hasonlóan - a Continental járművét is ellátják a végtelen jelét magába foglaló piros alapú rendszámtáblával, ami azt jelzi az autósoknak és a rendőröknek, hogy a forgalomban robotautó közlekedik.
"Ez az autó megmutatja, hogy miként tudják a modern technológiák biztonságosabbá és kényelmesebbé tenni a vezetést. A licenc megszerzése jelentős lépés az automatizált vezetés irányába. A kutatómunkánk folytatása és a közutakon folyó tesztek nagyszerű lehetőséget biztosítanak számunkra ahhoz, hogy a járművünket folyamatosan továbbfejlesszük" - tette hozzá dr. Peter Rieth, a Continental rendszer- és technológiai részlegének vezetője.
A gépkocsi eddig több mint 24 000 kilométert tett meg balesetmentesen és főként abban különbözik a hasonló modellektől, hogy a sorozatban gyártott járművekbe beépített technológiákkal látták el. A rövid távú cél az, hogy a fedélzeti rendszer átvegyen minden unalmas és monoton tevékenységet a vezetőtől. Ilyen például a dugóban való lassú araszolás, vagy a kis forgalmú autópályán való haladás. A Google robotautói májusban kaptak forgalmi engedélyt és különleges rendszámtáblát, s augusztusig félmillió kilométert tettek meg baleset nélkül. Nevada és Florida után szeptember végén Kaliforniában is engedélyezték a vezető nélküli gépkocsik használatát.