SG.hu
Az emberek üzengetni kezdtek egymásnak a robottaxikban

A San Francisco-i önvezető Waymók közösségi hirdetőtáblákká válnak, ami annak a jele, hogy az emberi kapcsolat iránti igény nem halt meg. Álláshirdetések és társkeresési próbálkozások jelentek meg a sofőr nélküli járművekben.
Hogyan vesz fel egy startup-alapító szoftvermérnököt, vagy hogyan talál társra egy tech-munkás 2025-ben? Megoszthatnak egy álláshirdetést a LinkedIn-en, bejelentkezhetnek egy társkereső alkalmazásba - vagy hagyhatnak egy kézzel írt üzenetet egy Waymóban. Erre gondolt az Influur vezérigazgatója, Alessandra Angelini, amikor ő és Jennifer Lo Chan, az Influur marketingvezetője egy önvezető taxi középkonzoljába dugott egy papírlapot egy nemrégiben San Franciscóban tett kirándulásuk során. "Szoftvermérnököket keresünk MI/zenei projekthez” - állt a cetlin, amely egy retró hangulatú üzenet egy futurisztikus környezetben, alatta a cég honlapja és Angelini e-mail címe.
Ugyanezen a napon egy másik Waymo-lovas lefotózta az üzenetet, és közzétette az X közösségi médiaplatformon, ahol közel 200-szor osztották meg újra, több mint 4000 lájkot és több mint 300 000 megtekintést kapott. Angelini elmondta, hogy ennek eredményeként körülbelül 60 önéletrajzot kapott. A Miamiban élő alapító elmondta, hogy az öböl környéke tele van olyan típusú, mesterséges intelligenciához értő mérnökökkel, akiket ő keres. „Ez egy régimódi típusú hirdetés volt, ami elég jól működött” - mondta Angelini.
Néhány nappal később egy másik, Waymo-ban talált kézzel írt hirdetést osztottak meg az X-en egy egyedülálló férfitól, aki randizni szeretett volna. Az agglegény 26 évesnek írta le magát, a műszaki szakmában dolgozik, de „nem ez az egész személyiségem”, és egy telefonszámot hagyott az érdeklődőknek, hogy küldjenek sms-t. A posztra több mint 200 válasz érkezett.
Az önvezető autók mindenütt jelen vannak az olyan technológiai központokban, mint San Francisco, Los Angeles és Austin, és gyakori, hogy a turisták szelfiket készítenek és videókat posztolnak az utazásukról - néha olyan felvételekkel, amelyeken zaklatják őket, vagy mások megpróbálnak bejutni a járművükbe. A legújabb közösségi médiatartalmak azonban, amelyekben személyes hirdetéseken keresztül keresnek munkaerőt vagy szeretőt, rávilágítanak arra, hogy milyen nehéz szakembereket találni. Ez egyeseket arrafelé terel, hogy visszatérjenek az alapokhoz, azaz kézzel írt üzenetek elhelyezéséhez egy taxiban.
Ez éles ellentétben áll azzal a Bay Area-ban folyamatosan jelen lévő elképzeléssel, hogy a mesterséges intelligencia fogja helyettesíteni a munkánkat, a munkakeresést, sőt még a kapcsolatainkat is. A San Franciscó-i hirdetőtáblák arra buzdítják az elhaladókat, hogy „ne alkalmazzanak többé embereket”, és az olyan technológiai cégek, mint a Google, a Microsoft, az Anthropic és az OpenAI azt jósolják, hogy az „MI-ügynököknek” nevezett digitális segítők az emberek helyett fogják elvégezni a feladatokat. A vállalatok emberi partnerek helyettesítésére szolgáló mesterséges intelligencia „társakat” is hirdetnek.
„A fiatalok próbálják visszaforgatni az órát egy más korba." - véli Damona Hoffman párkapcsolati szakértő, aki szerint az online társkeresés sebessége sok egyedülállónak túl gyors. Hoffman ugyan „okosnak” tartja a Waymo-kban elhelyezett személyes hirdetéseket, de kétli, hogy ez hatékony lesz. „Egyszerűen nem lehet így kritikus tömeget elérni, nem valószínű, hogy elég ember száll be az autóba, aki megfelel a kritériumoknak, és nyitott arra, hogy megkockáztassa, hogy sms-t írjon egy idegennek” - mondta Hoffman. "A randizási kultúra ma sokkal vizuálisabb, mint akkor, amikor az újsághirdetések még hatékony ismerkedési módszernek számítottak”.
Mások nem így vélekednek, például Joyce Zhang, egy Bay Area-i társkereső coach, aki szereti ezt a régimódi megközelítést a szerelem megtalálására. Korábban a Waymo konkurens Cruise termékmenedzsereként dolgozott, és szerinte bárki, aki beszáll az autonóm járműbe, és meglátja az üzenetet, „a meglepetés, az öröm vagy az inspiráció érzését érezheti”, amikor látja, hogy valaki szokatlan módon megnyílik, mondta Zhang. A Waymo szóvivője azt mondta, hogy „büszkék arra, hogy személyesen és szakmailag is a mobilitás motorjai”. Nem világos, hogy a jegyzetek mennyi ideig marad egy ilyen papír a Waymo autóiban. A vállalat szerint a járműveket „minden alkalommal, amikor visszatérnek a depóba, ellenőrzik és megtisztítják, és szükség esetén extra tisztítást is lehet kérni”.
Chan elmondta, hogy a Waymóban hagyott cetli ötlete spontán jött, és természetesnek tűnt, hogy egy mesterséges intelligenciában jártas mérnököt keressenek. Ilyen csak San Franciscóban történhet” - mondta Christina Zerka, a New Yorkból idelátogató 23 éves lány, aki lefotózta a kézzel írt álláshirdetést, és közzétette az X-en. Azt mondta, elbűvölte a hirdetés, és úgy gondolta, hogy a közösségi médiában követői - akik közül sokan a tech-szakmában dolgoznak - örülnének neki. Sok követője zseniális marketingstratégiának nevezte a hirdetést, többen azt írták: „Tisztelet a próbálkozásért!
Hogyan vesz fel egy startup-alapító szoftvermérnököt, vagy hogyan talál társra egy tech-munkás 2025-ben? Megoszthatnak egy álláshirdetést a LinkedIn-en, bejelentkezhetnek egy társkereső alkalmazásba - vagy hagyhatnak egy kézzel írt üzenetet egy Waymóban. Erre gondolt az Influur vezérigazgatója, Alessandra Angelini, amikor ő és Jennifer Lo Chan, az Influur marketingvezetője egy önvezető taxi középkonzoljába dugott egy papírlapot egy nemrégiben San Franciscóban tett kirándulásuk során. "Szoftvermérnököket keresünk MI/zenei projekthez” - állt a cetlin, amely egy retró hangulatú üzenet egy futurisztikus környezetben, alatta a cég honlapja és Angelini e-mail címe.
Only on a Waymo in SF pic.twitter.com/l2J6XGddXb
— Christina (@christinazgr) April 7, 2025
Ugyanezen a napon egy másik Waymo-lovas lefotózta az üzenetet, és közzétette az X közösségi médiaplatformon, ahol közel 200-szor osztották meg újra, több mint 4000 lájkot és több mint 300 000 megtekintést kapott. Angelini elmondta, hogy ennek eredményeként körülbelül 60 önéletrajzot kapott. A Miamiban élő alapító elmondta, hogy az öböl környéke tele van olyan típusú, mesterséges intelligenciához értő mérnökökkel, akiket ő keres. „Ez egy régimódi típusú hirdetés volt, ami elég jól működött” - mondta Angelini.
Néhány nappal később egy másik, Waymo-ban talált kézzel írt hirdetést osztottak meg az X-en egy egyedülálló férfitól, aki randizni szeretett volna. Az agglegény 26 évesnek írta le magát, a műszaki szakmában dolgozik, de „nem ez az egész személyiségem”, és egy telefonszámot hagyott az érdeklődőknek, hogy küldjenek sms-t. A posztra több mint 200 válasz érkezett.
my friend just found this in a waymo pic.twitter.com/uV16iTILKf
— alli (@sonofalli) April 11, 2025
Az önvezető autók mindenütt jelen vannak az olyan technológiai központokban, mint San Francisco, Los Angeles és Austin, és gyakori, hogy a turisták szelfiket készítenek és videókat posztolnak az utazásukról - néha olyan felvételekkel, amelyeken zaklatják őket, vagy mások megpróbálnak bejutni a járművükbe. A legújabb közösségi médiatartalmak azonban, amelyekben személyes hirdetéseken keresztül keresnek munkaerőt vagy szeretőt, rávilágítanak arra, hogy milyen nehéz szakembereket találni. Ez egyeseket arrafelé terel, hogy visszatérjenek az alapokhoz, azaz kézzel írt üzenetek elhelyezéséhez egy taxiban.
Ez éles ellentétben áll azzal a Bay Area-ban folyamatosan jelen lévő elképzeléssel, hogy a mesterséges intelligencia fogja helyettesíteni a munkánkat, a munkakeresést, sőt még a kapcsolatainkat is. A San Franciscó-i hirdetőtáblák arra buzdítják az elhaladókat, hogy „ne alkalmazzanak többé embereket”, és az olyan technológiai cégek, mint a Google, a Microsoft, az Anthropic és az OpenAI azt jósolják, hogy az „MI-ügynököknek” nevezett digitális segítők az emberek helyett fogják elvégezni a feladatokat. A vállalatok emberi partnerek helyettesítésére szolgáló mesterséges intelligencia „társakat” is hirdetnek.
„A fiatalok próbálják visszaforgatni az órát egy más korba." - véli Damona Hoffman párkapcsolati szakértő, aki szerint az online társkeresés sebessége sok egyedülállónak túl gyors. Hoffman ugyan „okosnak” tartja a Waymo-kban elhelyezett személyes hirdetéseket, de kétli, hogy ez hatékony lesz. „Egyszerűen nem lehet így kritikus tömeget elérni, nem valószínű, hogy elég ember száll be az autóba, aki megfelel a kritériumoknak, és nyitott arra, hogy megkockáztassa, hogy sms-t írjon egy idegennek” - mondta Hoffman. "A randizási kultúra ma sokkal vizuálisabb, mint akkor, amikor az újsághirdetések még hatékony ismerkedési módszernek számítottak”.
Mások nem így vélekednek, például Joyce Zhang, egy Bay Area-i társkereső coach, aki szereti ezt a régimódi megközelítést a szerelem megtalálására. Korábban a Waymo konkurens Cruise termékmenedzsereként dolgozott, és szerinte bárki, aki beszáll az autonóm járműbe, és meglátja az üzenetet, „a meglepetés, az öröm vagy az inspiráció érzését érezheti”, amikor látja, hogy valaki szokatlan módon megnyílik, mondta Zhang. A Waymo szóvivője azt mondta, hogy „büszkék arra, hogy személyesen és szakmailag is a mobilitás motorjai”. Nem világos, hogy a jegyzetek mennyi ideig marad egy ilyen papír a Waymo autóiban. A vállalat szerint a járműveket „minden alkalommal, amikor visszatérnek a depóba, ellenőrzik és megtisztítják, és szükség esetén extra tisztítást is lehet kérni”.
Chan elmondta, hogy a Waymóban hagyott cetli ötlete spontán jött, és természetesnek tűnt, hogy egy mesterséges intelligenciában jártas mérnököt keressenek. Ilyen csak San Franciscóban történhet” - mondta Christina Zerka, a New Yorkból idelátogató 23 éves lány, aki lefotózta a kézzel írt álláshirdetést, és közzétette az X-en. Azt mondta, elbűvölte a hirdetés, és úgy gondolta, hogy a közösségi médiában követői - akik közül sokan a tech-szakmában dolgoznak - örülnének neki. Sok követője zseniális marketingstratégiának nevezte a hirdetést, többen azt írták: „Tisztelet a próbálkozásért!