Berta Sándor
Zöld utat kapott az iPad a pilótafülkékben
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) megerősítette korábbi döntését, miszerint engedélyezi a táblagépek használatát a pilótafülkékben. A repülőgépek utasterében ugyanakkor továbbra sem lehet bekapcsolni a készülékeket.
A döntés után az American Airlines (AA) azonnal bejelentette, hogy a pilótái a jövőben nem kézikönyveket fognak használni, hanem az Apple tábla PC-it. A légitársaság első iPad készülékek segítségével végrehajtott repülésére ma, december 16-án kerül sor. A pilóták az Apple táblagépeit a repülés egész időtartama alatt, a fel- és a leszállás közben is használni fogják. Korábban az FAA, az AA és a Boeing munkatársai hosszasan tesztelték a tábla PC-ket, hogy kizárjanak bármilyen hibaforrást és megbizonyosodjanak arról, miszerint az eszközök nem befolyásolják a repülőgépek fedélzeti műszereinek működését.
A The New York Times szerint a Szövetségi Légügyi Hivatal a tesztek során azt vizsgálta, hogy miként viselkednek a repülőgépek műszerei akkor, ha a pilótánál és a másodpilótánál is iPad van. A tesztek során mind az első, mind a második generációs iPad készülékeket górcső alá vették. Ezek azonban nem okoztak problémát a fedélzeti rendszerek működésében, de állítólag teljesen más helyzetről van szó, ha több száz utas használna tábla PC-t a repülés időtartama alatt.
A pilótáknak az új rendszer komoly előrelépést jelent, hiszen eddig magukkal kellett vinniük rengeteg különböző kézikönyvet, amiket kéthetente aktualizálni kellett. A jövőben a pilótáknak kevesebb súlyt kell cipelniük, aminek köszönhetően kevésbé lesznek fáradtak és ez csökkentheti a balesetek kockázatát is; legalábbis ezt állítja a Légitársaságok Pilótáinak Szövetsége.
Az iPad júliusban hódította meg a pilótafülkéket. A pilóták által maguk vitt kézikönyvek tartalmazzák többek között az adott repülőgép paramétereit, a navigációs térképeket, az időjárási információkat, a kötelező ellenőrzési listákat, a repülőtér-rajzokat és megannyi más fontos információt. A kézikönyvek össztömege 15 kilogramm is lehet, míg egy iPad kevesebb mint egy kg. Az új megoldás nem csak gyorsabb, de egyszerűbb és informatívabb is, hiszen hiperlinkek és interaktív grafikák segíthetik a pilóták munkáját, ráadásul az információk egyszerűbben frissíthetők. A United Airlines augusztusban 11 000 iPad készüléket vásárolt.
A döntés után az American Airlines (AA) azonnal bejelentette, hogy a pilótái a jövőben nem kézikönyveket fognak használni, hanem az Apple tábla PC-it. A légitársaság első iPad készülékek segítségével végrehajtott repülésére ma, december 16-án kerül sor. A pilóták az Apple táblagépeit a repülés egész időtartama alatt, a fel- és a leszállás közben is használni fogják. Korábban az FAA, az AA és a Boeing munkatársai hosszasan tesztelték a tábla PC-ket, hogy kizárjanak bármilyen hibaforrást és megbizonyosodjanak arról, miszerint az eszközök nem befolyásolják a repülőgépek fedélzeti műszereinek működését.
A The New York Times szerint a Szövetségi Légügyi Hivatal a tesztek során azt vizsgálta, hogy miként viselkednek a repülőgépek műszerei akkor, ha a pilótánál és a másodpilótánál is iPad van. A tesztek során mind az első, mind a második generációs iPad készülékeket górcső alá vették. Ezek azonban nem okoztak problémát a fedélzeti rendszerek működésében, de állítólag teljesen más helyzetről van szó, ha több száz utas használna tábla PC-t a repülés időtartama alatt.
A pilótáknak az új rendszer komoly előrelépést jelent, hiszen eddig magukkal kellett vinniük rengeteg különböző kézikönyvet, amiket kéthetente aktualizálni kellett. A jövőben a pilótáknak kevesebb súlyt kell cipelniük, aminek köszönhetően kevésbé lesznek fáradtak és ez csökkentheti a balesetek kockázatát is; legalábbis ezt állítja a Légitársaságok Pilótáinak Szövetsége.
Az iPad júliusban hódította meg a pilótafülkéket. A pilóták által maguk vitt kézikönyvek tartalmazzák többek között az adott repülőgép paramétereit, a navigációs térképeket, az időjárási információkat, a kötelező ellenőrzési listákat, a repülőtér-rajzokat és megannyi más fontos információt. A kézikönyvek össztömege 15 kilogramm is lehet, míg egy iPad kevesebb mint egy kg. Az új megoldás nem csak gyorsabb, de egyszerűbb és informatívabb is, hiszen hiperlinkek és interaktív grafikák segíthetik a pilóták munkáját, ráadásul az információk egyszerűbben frissíthetők. A United Airlines augusztusban 11 000 iPad készüléket vásárolt.