Berta Sándor
Németországban hamarosan útra kelhetnek a Mobileye robottaxijai
Izraelben és más államokban is elindulhat a hasonló szolgáltatás.
Az Intel 2017-ben vásárolta meg a Mobileye nevű céget, amely tavaly augusztusa óta Münchenben teszteli a robotautóit. A használt gépkocsik a Ford átalakított modelljei és eddig mindegyik járműben volt egy vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr.
Johann Jungwirth, a Mobileye önállóan közlekedő autókhoz fejlesztett megoldásokért felelős alelnöke most aztközölte, hogy ha minden feltétel adott lesz, akkor Németországban nagyon szeretnék már jövőre elindítani a szolgáltatásukat. Ez azt jelentené, hogy az eredeti terveknél sokkal korábban vezethetnék be az ajánlatukat. Viszont ehhez az is kellene, hogy a német parlament (Bundestag), a szövetségi tanács (Bundesrat) és a kormány nevében a közlekedési minisztérium a nyáron elfogadja az autonóm közlekedésről szóló törvényt, mert a robottaxik csak ennek bevezetése esetén kezdhetnek közlekedni az utakon.
A német hatóságok egyébként eleve úgy tervezték, hogy a nyárig teremtik meg a szükséges jogszabályi keretfeltételeket. Jungwirth hozzátette, hogy már önmagában a törvény elfogadása is elegendő lenne ahhoz, hogy az európai uniós tagállamban bárki vezető nélküli közlekedési megoldásokat üzemeltethessen.
A Mobileye úgy számol, hogy 2022-ben Tel-Avivban indítja el az első vezető nélküli közlekedési ajánlatát, ehhez még várják az illetékes izraeli hatóságok engedélyét. A társaság számos más városban is hasonló lépésre készül. Minden esetben a gépkocsikban már nem lesz jelen a vészhelyzetekben beavatkozó biztonsági sofőr és elérhetővé válnak a robottaxi-flották.
Jungwirth tavaly novemberben azt mondta, hogy azt tervezik, hogy két éven belül vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedhetnek majd a járműveik és akkor szeretnék az első autonóm autóflottákat létrehozni. Az ügyfelek várhatóan 2025-től vásárolhatják meg a robotpilótával felszerelt autókat és azokban kormány sem lesz.
Az Intel 2017-ben vásárolta meg a Mobileye nevű céget, amely tavaly augusztusa óta Münchenben teszteli a robotautóit. A használt gépkocsik a Ford átalakított modelljei és eddig mindegyik járműben volt egy vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőr.
Johann Jungwirth, a Mobileye önállóan közlekedő autókhoz fejlesztett megoldásokért felelős alelnöke most aztközölte, hogy ha minden feltétel adott lesz, akkor Németországban nagyon szeretnék már jövőre elindítani a szolgáltatásukat. Ez azt jelentené, hogy az eredeti terveknél sokkal korábban vezethetnék be az ajánlatukat. Viszont ehhez az is kellene, hogy a német parlament (Bundestag), a szövetségi tanács (Bundesrat) és a kormány nevében a közlekedési minisztérium a nyáron elfogadja az autonóm közlekedésről szóló törvényt, mert a robottaxik csak ennek bevezetése esetén kezdhetnek közlekedni az utakon.
A német hatóságok egyébként eleve úgy tervezték, hogy a nyárig teremtik meg a szükséges jogszabályi keretfeltételeket. Jungwirth hozzátette, hogy már önmagában a törvény elfogadása is elegendő lenne ahhoz, hogy az európai uniós tagállamban bárki vezető nélküli közlekedési megoldásokat üzemeltethessen.
A Mobileye úgy számol, hogy 2022-ben Tel-Avivban indítja el az első vezető nélküli közlekedési ajánlatát, ehhez még várják az illetékes izraeli hatóságok engedélyét. A társaság számos más városban is hasonló lépésre készül. Minden esetben a gépkocsikban már nem lesz jelen a vészhelyzetekben beavatkozó biztonsági sofőr és elérhetővé válnak a robottaxi-flották.
Jungwirth tavaly novemberben azt mondta, hogy azt tervezik, hogy két éven belül vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedhetnek majd a járműveik és akkor szeretnék az első autonóm autóflottákat létrehozni. Az ügyfelek várhatóan 2025-től vásárolhatják meg a robotpilótával felszerelt autókat és azokban kormány sem lesz.