Berta Sándor
Az Intelé a MobilEye
A tőzsdei elemzőket igencsak meglepő felvásárlás azt bizonyítja, hogy a chipgyártó szeretne meghatározó pozícióba kerülni az önvezető járművek piacán.
Elsőként a The Marker, majd a Haaretz számolt be arról, hogy az Intel megveszi a MobilEye nevű izraeli céget, amely kamerarendszereket, algoritmusokat és különleges chipeket fejleszt az önállóan közlekedő gépkocsikhoz. A kamerák érzékelik a veszélyhelyzeteket, a chipek vezérlik az elektronikát és adott esetben leállítják a járművet, hogy megakadályozzák a balesetek bekövetkezését.
A tranzakció keretében az Intel 15,3 milliárd dollárt fizet az izraeli vállalatért, amelynek piaci értékét korábban jóval kevesebbre, 10,5 milliárd dollárra becsülték. A cég közleményében kiemelte, hogy 2020-ra az önállóan közlekedő autók naponta 4000 gigabájt adatot generálnak majd. Mindennek köszönhetően nagyobb szerep juthat az Intel Xeon processzoroknak, s a nagy teljesítményű EyeQ4 és EyeQ5 rendszerchipeknek, valamint a nagy teljesítményű FPGA-knak és a memóriáknak.
Az elemzők döbbenettel fogadták a hírt, érhetetlen számukra miért fizeti ki valaki az idénre várt árbevétel harmincszorosát egy ilyen cégért. Leginkább a menedzsment lepődhetett meg, mivel a Mobileye tőzsdei bevezetése után nem sokkal a vezetők nagy tempóban megszabadultak a részvényeiktől a mainál jóval alacsonyabb árfolyam mellett.
A MobilEye-t 1999-ben alapította Amnon Shashua professzor, aki jelenleg a vállalkozás műszaki igazgatója, míg a vezérigazgató pozíciót Ziv Aviram tölti be. Az Intel Izraelben 10 000 embert foglalkoztat, az üzlettel ez a szám több százzal nő. A megállapodás részleteiből kiderült, hogy a konszern 63,54 dollárt fizet részvényenként. Kiadott közleményük szerint a felvásárlással felgyorsulhat az ágazaton belüli innováció és az Intel megerősítheti a vezető technológiaszállítóként szerzett pozícióját. A társaság becslése alapján a járműrendszerek, s a hozzájuk kapcsolódó adat- és szolgáltatási piac 2030-ra 70 milliárd dolláros lehet.
A MobilEye februárban együttműködési megállapodást kötött két német autógyártóval is. A kooperációnak köszönhetően a felhőbe kerülnek a Volkswagenekben lévő kamerák képei és ezután az izraeli cég minden BMW gépkocsi által gyűjtött adatot megkap, ezzel javítják fel a Here térképeit.
Elsőként a The Marker, majd a Haaretz számolt be arról, hogy az Intel megveszi a MobilEye nevű izraeli céget, amely kamerarendszereket, algoritmusokat és különleges chipeket fejleszt az önállóan közlekedő gépkocsikhoz. A kamerák érzékelik a veszélyhelyzeteket, a chipek vezérlik az elektronikát és adott esetben leállítják a járművet, hogy megakadályozzák a balesetek bekövetkezését.
A tranzakció keretében az Intel 15,3 milliárd dollárt fizet az izraeli vállalatért, amelynek piaci értékét korábban jóval kevesebbre, 10,5 milliárd dollárra becsülték. A cég közleményében kiemelte, hogy 2020-ra az önállóan közlekedő autók naponta 4000 gigabájt adatot generálnak majd. Mindennek köszönhetően nagyobb szerep juthat az Intel Xeon processzoroknak, s a nagy teljesítményű EyeQ4 és EyeQ5 rendszerchipeknek, valamint a nagy teljesítményű FPGA-knak és a memóriáknak.
Az elemzők döbbenettel fogadták a hírt, érhetetlen számukra miért fizeti ki valaki az idénre várt árbevétel harmincszorosát egy ilyen cégért. Leginkább a menedzsment lepődhetett meg, mivel a Mobileye tőzsdei bevezetése után nem sokkal a vezetők nagy tempóban megszabadultak a részvényeiktől a mainál jóval alacsonyabb árfolyam mellett.
A MobilEye-t 1999-ben alapította Amnon Shashua professzor, aki jelenleg a vállalkozás műszaki igazgatója, míg a vezérigazgató pozíciót Ziv Aviram tölti be. Az Intel Izraelben 10 000 embert foglalkoztat, az üzlettel ez a szám több százzal nő. A megállapodás részleteiből kiderült, hogy a konszern 63,54 dollárt fizet részvényenként. Kiadott közleményük szerint a felvásárlással felgyorsulhat az ágazaton belüli innováció és az Intel megerősítheti a vezető technológiaszállítóként szerzett pozícióját. A társaság becslése alapján a járműrendszerek, s a hozzájuk kapcsolódó adat- és szolgáltatási piac 2030-ra 70 milliárd dolláros lehet.
A MobilEye februárban együttműködési megállapodást kötött két német autógyártóval is. A kooperációnak köszönhetően a felhőbe kerülnek a Volkswagenekben lévő kamerák képei és ezután az izraeli cég minden BMW gépkocsi által gyűjtött adatot megkap, ezzel javítják fel a Here térképeit.