Berta Sándor
2023-ban jelenhetnek meg az első robottaxik
Legalábbis ezt az álláspontot képviseli az egyik vezető autóipari beszállítócég első embere.
Glen De Vos, az Aptiv műszaki vezetője a Consumers Electronics Show (CES) keretében kijelentette, hogy azzal számolnak, hogy az első robottaxikkal elindított szolgáltatások a nagyobb városokban 2023-ban jelenhetnek meg, míg a magántulajdonban lévő első autonóm gépkocsik megjelenésére 2030-ban lehet számítani. Akkor kerülhetnek ugyanis először kereskedelmi forgalomba az önálló közlekedésre alkalmas járművek.
Az Aptiv a CES-en mutatta be az új sofőrt segítő platformját. A cég szerint a következő esztendőkben ezek a megoldások fokozatosan terjednek majd el és egyre több szituációban nyújthatnak hatékony segítséget a vezetőknek. De Vos szerint ez lesz az alapvető helyzet, de az autonóm vezetési rendszerek szélesebb körben való használatához egyre több szenzor információit dolgozzák majd fel és még nagyobb fokú biztonság fog kialakulni a komponensek megduplázása révén. Ezzel párhuzamosan a jelenleg fejlesztett robotautó-rendszerek is folyamatosan javulnak majd és néhány éven belül ipari mértékben is megfelelő költséggel előállíthatók lesznek.
A SAE 4-es szint elérése azt fogja jelenteni, hogy a gépkocsik képesek lesznek bizonyos megadott feltételek mellett, például autópályákon, városokban vagy más területeken teljesen önállóan közlekedni, de a vezetőknek készen kell állniuk arra, hogy bármikor átvegyék az irányítást. Az 5-ös vagyis a teljes automatizáltsági szint eléréséig ugyanakkor még több időnek kell eltelnie. De Vos rámutatott, hogy még az emberek sem képesek mindig megfelelni az 5-ös szint követelményeinek.
Korábban az vált ismertté, hogy a Daimler és a Bosch, a BMW és a Ford robottaxijai 2021-től közlekedhetnek, de a Ford később jelezte, hogy elhalasztja a robottaxi-szolgáltatása bevezetését.
Glen De Vos, az Aptiv műszaki vezetője a Consumers Electronics Show (CES) keretében kijelentette, hogy azzal számolnak, hogy az első robottaxikkal elindított szolgáltatások a nagyobb városokban 2023-ban jelenhetnek meg, míg a magántulajdonban lévő első autonóm gépkocsik megjelenésére 2030-ban lehet számítani. Akkor kerülhetnek ugyanis először kereskedelmi forgalomba az önálló közlekedésre alkalmas járművek.
Az Aptiv a CES-en mutatta be az új sofőrt segítő platformját. A cég szerint a következő esztendőkben ezek a megoldások fokozatosan terjednek majd el és egyre több szituációban nyújthatnak hatékony segítséget a vezetőknek. De Vos szerint ez lesz az alapvető helyzet, de az autonóm vezetési rendszerek szélesebb körben való használatához egyre több szenzor információit dolgozzák majd fel és még nagyobb fokú biztonság fog kialakulni a komponensek megduplázása révén. Ezzel párhuzamosan a jelenleg fejlesztett robotautó-rendszerek is folyamatosan javulnak majd és néhány éven belül ipari mértékben is megfelelő költséggel előállíthatók lesznek.
A SAE 4-es szint elérése azt fogja jelenteni, hogy a gépkocsik képesek lesznek bizonyos megadott feltételek mellett, például autópályákon, városokban vagy más területeken teljesen önállóan közlekedni, de a vezetőknek készen kell állniuk arra, hogy bármikor átvegyék az irányítást. Az 5-ös vagyis a teljes automatizáltsági szint eléréséig ugyanakkor még több időnek kell eltelnie. De Vos rámutatott, hogy még az emberek sem képesek mindig megfelelni az 5-ös szint követelményeinek.
Korábban az vált ismertté, hogy a Daimler és a Bosch, a BMW és a Ford robottaxijai 2021-től közlekedhetnek, de a Ford később jelezte, hogy elhalasztja a robottaxi-szolgáltatása bevezetését.