Berta Sándor
Száműzné a kormányt a Mobileye
Az Intel leányvállalata mindössze néhány esztendő alatt átalakítaná a közúti közlekedést.
Johann Jungwirth, a Volkswagen egykori menedzsere jelenleg a Mobileye izraeli cégnél alelnökként az önállóan közlekedő járművekhez fejlesztett megoldásokért felel. A vállalkozást 2017 márciusában vásárolta fel az Intel és az autonóm közlekedés egyik úttörőjének számít. A cég augusztus óta Münchenben teszteli a robotautóit.
"Azt tervezzük, hogy két éven belül vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedhetnek majd a gépkocsijaink, akkor szeretnénk az első autonóm járműflottákat létrehozni. Az ügyfelek várhatóan 2025-től vásárolhatják meg a robotpilótával felszerelt autókat és azokban kormány sem lesz. Akkor már a tulajdonosok eldönthetik, hogy az első vagy a hátsó ülések egyikében akarnak-e helyet foglalni."
"Az önálló közlekedést biztosító rendszerek először a robottaxikban, a limuzinokban és a mikrobuszokban mutatkozhatnak be, 2-3 év múlva pedig követhetik azokat a magánszemélyeknek értékesített modellek. Mi nem csupán kameraadatokkal dolgozunk, hanem LiDAR-radarokkal is. A két rendszer egymástól függetlenül működik, így annak esélye, hogy egy időben essenek ki, nagyon kicsi. 2025-ben világszerte már várhatóan 25 millió gépkocsi fogja kamerafelvételekkel ellátni a rendszerünket" - jelentette ki Johann Jungwirth. A menedzser hozzátette, hogy számára a sofőr kiváltása a stratégiai cél.
Ausztriában a Virtual Vehicle kutatási központ már 2016 októberében felvetette, hogy kormány és pedálok helyett jöhet a vezérlőegység, majd 2018 márciusában a Volkswagen mutatta be a legújabb koncepcióját, a kormány és pedálok nélküli autonóm limuzint. Idén januárban a Cruise jelentkezett kormány és pedálok nélküli robottaxival, márciusban pedig a Hyundai kormány nélküli koncepcióautóval.
Johann Jungwirth, a Volkswagen egykori menedzsere jelenleg a Mobileye izraeli cégnél alelnökként az önállóan közlekedő járművekhez fejlesztett megoldásokért felel. A vállalkozást 2017 márciusában vásárolta fel az Intel és az autonóm közlekedés egyik úttörőjének számít. A cég augusztus óta Münchenben teszteli a robotautóit.
"Azt tervezzük, hogy két éven belül vészhelyzetben beavatkozó biztonsági sofőrök nélkül közlekedhetnek majd a gépkocsijaink, akkor szeretnénk az első autonóm járműflottákat létrehozni. Az ügyfelek várhatóan 2025-től vásárolhatják meg a robotpilótával felszerelt autókat és azokban kormány sem lesz. Akkor már a tulajdonosok eldönthetik, hogy az első vagy a hátsó ülések egyikében akarnak-e helyet foglalni."
"Az önálló közlekedést biztosító rendszerek először a robottaxikban, a limuzinokban és a mikrobuszokban mutatkozhatnak be, 2-3 év múlva pedig követhetik azokat a magánszemélyeknek értékesített modellek. Mi nem csupán kameraadatokkal dolgozunk, hanem LiDAR-radarokkal is. A két rendszer egymástól függetlenül működik, így annak esélye, hogy egy időben essenek ki, nagyon kicsi. 2025-ben világszerte már várhatóan 25 millió gépkocsi fogja kamerafelvételekkel ellátni a rendszerünket" - jelentette ki Johann Jungwirth. A menedzser hozzátette, hogy számára a sofőr kiváltása a stratégiai cél.
Ausztriában a Virtual Vehicle kutatási központ már 2016 októberében felvetette, hogy kormány és pedálok helyett jöhet a vezérlőegység, majd 2018 márciusában a Volkswagen mutatta be a legújabb koncepcióját, a kormány és pedálok nélküli autonóm limuzint. Idén januárban a Cruise jelentkezett kormány és pedálok nélküli robottaxival, márciusban pedig a Hyundai kormány nélküli koncepcióautóval.