Berta Sándor
Halasztja robottaxi-szolgáltatását a Ford
A gyártó egy évvel későbbre tolta ajánlata bevezetését.
John Rich, a Ford robotjármű-részlegének operatív üzletért felelős vezetője januárban jelentette be, hogy a társaság Miami, Austin és Washington, D.C. útjain fogja 2021-től elindítani a robottaxijait, ugyanakkor nem akar sem az Uberrel, sem a Lyfttel versenyezni. A menedzser hozzátette, hogy az eltérő helyi vezetési stílusok miatt esett a választásuk a három városra. A konszern most a koronavírus-járvány miatt kénytelen volt módosítani az eredeti elképzelését. Az információ a nyilvánosságra hozott pénzügyi dokumentum 16. oldalán jelent meg. A döntésben a koronavírus-járvány mellett bizonyára szerepet játszott az is, hogy az óriáscég az esztendő első negyedévében kénytelen volt kétmilliárd dolláros veszteséget elkönyvelni.
A Ford hangsúlyozta, hogy a robottaxikhoz szükséges technológia fejlesztése rendben haladt, de mindenképpen meg akarják érteni, hogy miként hat hosszú távon a koronavírus-járvány a felhasználói szokásokra. Ez ugyanis elengedhetetlen az új közlekedési szolgáltatás kiépítéséhez, mert szükség van a megfelelő bizalomra. Az új ajánlat emellett egyszerűbbé teheti az emberek életét.
A felhasználói bizalom fontosságát emelte ki Jim Farley, a Ford Motor Company új üzletekért, technológiáért és stratégiáért felelős elnöke is. A menedzser hozzátette: a sikerhez szükséges, hogy az emberek megfelelő mértékben bízzanak a technológiában. Ezenkívül rendkívül fontos, hogy a robottaxik szállítási kapacitásai a jövőben lehetőleg egész nap ki legyenek használva. Ez azért lényeges, hogy kifizetődő legyen a meglehetősen drága gépkocsikkal végzett szolgáltatás működtetése.
John Rich, a Ford robotjármű-részlegének operatív üzletért felelős vezetője januárban jelentette be, hogy a társaság Miami, Austin és Washington, D.C. útjain fogja 2021-től elindítani a robottaxijait, ugyanakkor nem akar sem az Uberrel, sem a Lyfttel versenyezni. A menedzser hozzátette, hogy az eltérő helyi vezetési stílusok miatt esett a választásuk a három városra. A konszern most a koronavírus-járvány miatt kénytelen volt módosítani az eredeti elképzelését. Az információ a nyilvánosságra hozott pénzügyi dokumentum 16. oldalán jelent meg. A döntésben a koronavírus-járvány mellett bizonyára szerepet játszott az is, hogy az óriáscég az esztendő első negyedévében kénytelen volt kétmilliárd dolláros veszteséget elkönyvelni.
A Ford hangsúlyozta, hogy a robottaxikhoz szükséges technológia fejlesztése rendben haladt, de mindenképpen meg akarják érteni, hogy miként hat hosszú távon a koronavírus-járvány a felhasználói szokásokra. Ez ugyanis elengedhetetlen az új közlekedési szolgáltatás kiépítéséhez, mert szükség van a megfelelő bizalomra. Az új ajánlat emellett egyszerűbbé teheti az emberek életét.
A felhasználói bizalom fontosságát emelte ki Jim Farley, a Ford Motor Company új üzletekért, technológiáért és stratégiáért felelős elnöke is. A menedzser hozzátette: a sikerhez szükséges, hogy az emberek megfelelő mértékben bízzanak a technológiában. Ezenkívül rendkívül fontos, hogy a robottaxik szállítási kapacitásai a jövőben lehetőleg egész nap ki legyenek használva. Ez azért lényeges, hogy kifizetődő legyen a meglehetősen drága gépkocsikkal végzett szolgáltatás működtetése.