Berta Sándor
2021-től jöhetnek a robottaxik
Két német autóipari nagyvállalat összefogott azért, hogy elsőként kínálhasson autonóm módon közlekedő taxikat.
A Daimler és a Bosch tavaly novemberben San José városát választotta ki az alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatása tesztelésére. A két óriáscég Mercedes Benz S-osztályú modelleket fog használni. Az együttműködés keretében a Daimler integrálja az új rendszert a gépkocsikba, s ehhez biztosítja a szükséges fejlesztési járműveket, ellenőrző berendezéseket és más elemeket, míg a Bosch a különleges komponensek - szenzorok, vezérlőeszközök stb. - megalkotásáért felel. Februárban pedig kiderült, hogy milliárdokat fektet az autonóm közlekedésbe a Bosch, amely hatalmas piaci lehetőségeket lát a robottaxikban és a különböző közlekedési szolgáltatásokban.
Michael Hafner, a Daimler robottaxik fejlesztéséért felelős vezetője először árult el részleteket a programjukról. A társaság az első teszteket az idei év második felében szeretné elkezdeni, a távlati cél pedig az, hogy 2021-től már ne csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európában is működjenek a robottaxik.
Az Automobilwoche értesülései alapján 2021-től már több mint 10 000 robottaxi közlekedhet majd világszerte. A járművek önállóan el fognak menni az utasokért és elviszik őket a céljaikhoz. A menedzser hozzátette, hogy már számos különböző várossal folytatnak egyeztetéseket. Az Amerikai Egyesült Államok és Európa után pedig a kínai piacon való megjelenés következhet. Egy autonóm szállítási szolgáltatás komoly növekedést hozhatna az autógyártók számára. E vállalatok többségének ugyanakkor semmilyen tapasztalata sincs a taxiszolgáltatásokkal, az autonóm gépkocsikkal kapcsolatban pedig még számos nehézségeket kell leküzdeni. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a tesztek alatt bekövetkezett balesetek ártottak az azokat birtokló cégek imázsának.
A Daimler és a Bosch tavaly novemberben San José városát választotta ki az alkalmazásalapú, teljesen automatizált és vezető nélküli szolgáltatása tesztelésére. A két óriáscég Mercedes Benz S-osztályú modelleket fog használni. Az együttműködés keretében a Daimler integrálja az új rendszert a gépkocsikba, s ehhez biztosítja a szükséges fejlesztési járműveket, ellenőrző berendezéseket és más elemeket, míg a Bosch a különleges komponensek - szenzorok, vezérlőeszközök stb. - megalkotásáért felel. Februárban pedig kiderült, hogy milliárdokat fektet az autonóm közlekedésbe a Bosch, amely hatalmas piaci lehetőségeket lát a robottaxikban és a különböző közlekedési szolgáltatásokban.
Michael Hafner, a Daimler robottaxik fejlesztéséért felelős vezetője először árult el részleteket a programjukról. A társaság az első teszteket az idei év második felében szeretné elkezdeni, a távlati cél pedig az, hogy 2021-től már ne csupán az Amerikai Egyesült Államokban, hanem Európában is működjenek a robottaxik.
Az Automobilwoche értesülései alapján 2021-től már több mint 10 000 robottaxi közlekedhet majd világszerte. A járművek önállóan el fognak menni az utasokért és elviszik őket a céljaikhoz. A menedzser hozzátette, hogy már számos különböző várossal folytatnak egyeztetéseket. Az Amerikai Egyesült Államok és Európa után pedig a kínai piacon való megjelenés következhet. Egy autonóm szállítási szolgáltatás komoly növekedést hozhatna az autógyártók számára. E vállalatok többségének ugyanakkor semmilyen tapasztalata sincs a taxiszolgáltatásokkal, az autonóm gépkocsikkal kapcsolatban pedig még számos nehézségeket kell leküzdeni. Emellett azt sem szabad elfelejteni, hogy a tesztek alatt bekövetkezett balesetek ártottak az azokat birtokló cégek imázsának.