Berta Sándor
Kormány és pedálok nélküli robottaxit mutatott be a Cruise
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy az új modell sorozatgyártása mikor kezdődhet el.
Az autót Dan Ammann, a General Motoros leányvállalatának számító Cruise vezetője mutatta be a Mediumon megjelent vendégcikkében. Az Origin nevű gépkocsit a Cruise a Hondával közösen fejlesztette ki és érdekessége, hogy sem kormánnyal, sem pedálokkal nem rendelkezik.
Az elképzelések alapján az új jármű lenne az alapja a Cruise tervezett jövőbeli robottaxi-flottájának. Az új modellnél a mérnökök a fejlesztőmunka során nem elsősorban a külcsínre helyezték a hangsúlyt. Az Origin elő- és hátoldala gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, ez főleg annak köszönhető, hogy miután nincs kormány beszerelve, így nincs szükség klasszikus műszerfalra sem. Az autóban maximum négy utas foglalhat helyett kényelmesen, ők egymással szemben ülnek és a tágas oldalsó tolóajtókon át szállhatnak be a gépkocsiba.
Az Origin moduláris felépítésű és a fejlesztők szerint a konstrukció elvileg 1,6 millió kilométert is kibír. Az utóbbi nem véletlen, hiszen a robottaxik gyakorlatilag megállás nélkül közlekedni fognak és ezért robusztusabbaknak kell lenniük a többi gépkocsinál. A Cruise az elektromos járműplatformját elérhetővé fogja tenni más gyártók számára is. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy a cég robottaxi-szolgáltatása mikor indul el, az eredeti tervek még arról szóltak, hogy az ajánlat a tavalyi évtől lesz megrendelhető San Franciscóban. A városra azért esett a választás, mivel évek óta teszteli ott a Cruise a Chevrolet Boltra épülő robotautóit. Igaz, eddig minden úton biztonsági sofőr is jelen volt.
Az autót Dan Ammann, a General Motoros leányvállalatának számító Cruise vezetője mutatta be a Mediumon megjelent vendégcikkében. Az Origin nevű gépkocsit a Cruise a Hondával közösen fejlesztette ki és érdekessége, hogy sem kormánnyal, sem pedálokkal nem rendelkezik.
Az elképzelések alapján az új jármű lenne az alapja a Cruise tervezett jövőbeli robottaxi-flottájának. Az új modellnél a mérnökök a fejlesztőmunka során nem elsősorban a külcsínre helyezték a hangsúlyt. Az Origin elő- és hátoldala gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, ez főleg annak köszönhető, hogy miután nincs kormány beszerelve, így nincs szükség klasszikus műszerfalra sem. Az autóban maximum négy utas foglalhat helyett kényelmesen, ők egymással szemben ülnek és a tágas oldalsó tolóajtókon át szállhatnak be a gépkocsiba.
Az Origin moduláris felépítésű és a fejlesztők szerint a konstrukció elvileg 1,6 millió kilométert is kibír. Az utóbbi nem véletlen, hiszen a robottaxik gyakorlatilag megállás nélkül közlekedni fognak és ezért robusztusabbaknak kell lenniük a többi gépkocsinál. A Cruise az elektromos járműplatformját elérhetővé fogja tenni más gyártók számára is. Azt viszont egyelőre nem lehet tudni, hogy a cég robottaxi-szolgáltatása mikor indul el, az eredeti tervek még arról szóltak, hogy az ajánlat a tavalyi évtől lesz megrendelhető San Franciscóban. A városra azért esett a választás, mivel évek óta teszteli ott a Cruise a Chevrolet Boltra épülő robotautóit. Igaz, eddig minden úton biztonsági sofőr is jelen volt.