Berta Sándor

Kormány nélküli koncepcióautó a Hyundaitól

A dél-koreai gyártó gépkocsijában a hagyományos kormányt két joystick helyettesíti.

A Hyundai által bejelentett Prophecy nevű elektromos koncepciójármű az autózás jövőjébe nyújt bepillantást és nem csupán a szokatlan formájával, hanem a hagyományos kormány mellőzésével is megpróbál új színt vinni a gépkocsik világába.

A jármű részét képezi a társaság 2018-ban bemutatott dizájnfilozófiájának, amelyet a dél-koreai társaság csak úgy nevez: Sensuous Sportiness. A Prophecy a fél évvel ezelőtt a Frankfurti Autószalonon (IAA) kiállított Hyundai 45 nevű koncepcióautó továbbfejlesztése, a két gépkocsi egy platformon alapul. A műszaki adatai egyelőre még nem ismertek, így semmit sem lehet tudni a motor teljesítményéről és az akkumulátorok kapacitásáról.


A gyártó különös gondot fordított arra, hogy a Prophecy aerodinamikailag kiváló legyen. Az új modell leginkább az 1930-as években megjelent Stout Scarabra példáját követi, amelynek az akkori időkhöz képest meglehetősen extravagáns volt a dizájnja. A Prophecy esetében nem csupán a külső, a belső is extravagáns, hiszen az irányítása két joystick segítségével valósítható meg. Az egyiket a középső konzolnál helyezték el, míg a másikat az ajtóhoz közel és akár egyesével, akár egy időben is használhatók. A gyártó tájékoztatása alapján ez a megoldás nagyon kényelmes irányítást tesz lehetővé. A kormány eltávolítása miatt az A-oszloptól a B-oszlopig tartó részen egy hatalmas méretű kijelzőt helyezhettek el a mérnökök. További újítás a hagyományos rendszámtábla hiánya, a feladatot LED-el látják el.

Az Auto Motor und Sport folyóirat azt írta, hogy a nagyobb járművekhez készített platformra épülő első két modell jövőre jelenhet meg a piacon, míg a kisebb autókhoz a Hyundai a Canoo amerikai startuppal közösen fejleszt egy másik platformot.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #4
    Még koncepcióban sem merik meglépni a kormány (és joystick) -nélküli autót, ennyire bíznak az "itt kopogtató" önvezetésben. LoL
  • zakzag #3
    A joystickban az a jó, hogyha esetleg véletlenül meglökik (kisgyerek, kutya, akármi), akkor az egész autó borul, és ha szerencsések, akkor csak páran halnak meg.
  • kvp #1
    A joystick hasznalata otletes, de a kialakitasa nem igazan alkalmas hosszu tavu hasznalatra. Inkabb abban az esetben jo, ha az auto joreszt automata uzemben mukodik es csak maganteruleten, pl. parkolaskor kell kezzel besegiteni vagy az autopilotanak kell neha uj utasitasokat adni.

    A led-es rendszamtabla viszont nagyon nepszeru lenne, hiszen folyamatosan cserelgethetne az osszes gyorshajto az eppen kijelzett azonositot. Ezert is nem engedelyezik oket sehol, mert a technologia mar jo ideje adott lenne.

    Cserebe a formaterv olyan forradalmi, mintha egy 3-as teslat betettek volna a fenymasoloba.