Berta Sándor
Autonóm limuzin kormány és pedálok nélkül
A Volkswagen bemutatta a legújabb koncepcióját, ilyennek képzeli a jövőt a világ második legnagyobb autógyártója.
Az I.D. VIZZION1-t elektromos meghajtás és automata vezérlés jellemzi. Az utastérben hiába is keresnének a felhasználók kormányt vagy pedálokat, azok ugyanis nincsenek, ez pedig teljesen új vezetési és utazási élményeket kínál. Ez az első alkalom, hogy a német autógyártó egy teljesen önállóan közlekedő gépkocsi terveit mutatta be. Az 5,11 méter hosszú I.D. VIZZION teljesítménye 225 kilowatt, a maximális sebessége pedig 180 kilométer/óra. A 111 kilowattórás lítiumion-akkumulátorok 665 kilométeres maximális hatótávolságot biztosítanak.
Az új modell esetében a vezérlést egy digitális sofőr veszi át, amelyet számos vezetést segítő rendszer egészít ki. A jármű önállóan halad, kanyarodik és navigál a forgalomban, így az utasok szabadon beoszthatják az idejüket és beszéd-, illetve gesztusvezérlés segítségével kommunikálhatnak a fedélzeti rendszerrel. Az utóbbi ráadásul - azáltal, hogy teljesen integrálják a digitális ökorendszerbe - ismeri az egyes személyek kedvenc dolgait, legyen szó zenéről vagy másról.
A társaság célja az, hogy innovatív technológia segítségével a járműveket tisztábbá, biztonságosabbá és a jelenleginél sokkal kényelmesebbé tegye. Ezekkel az értékekkel az autók a jövőben még inkább megerősíthetik a szerepüket a közlekedésben. A gépkocsik használata olyan ügyfélcsoportok számára is lehetővé válik, amelyek tagjai ettől - például a koruk miatt - napjainkban elesnek. Az I.D. VIZZION megmutatja, hogy a Volkswagen milyen irányba akar elindulni a technika és a dizájn, valamint az elektromos modellek területén. A tervezett limuzint egyaránt jellemzik innovatív technológiák, teljesen automatikus vezérlőkoncepció és az elegáns forma.
Az I.D. VIZZION1-t elektromos meghajtás és automata vezérlés jellemzi. Az utastérben hiába is keresnének a felhasználók kormányt vagy pedálokat, azok ugyanis nincsenek, ez pedig teljesen új vezetési és utazási élményeket kínál. Ez az első alkalom, hogy a német autógyártó egy teljesen önállóan közlekedő gépkocsi terveit mutatta be. Az 5,11 méter hosszú I.D. VIZZION teljesítménye 225 kilowatt, a maximális sebessége pedig 180 kilométer/óra. A 111 kilowattórás lítiumion-akkumulátorok 665 kilométeres maximális hatótávolságot biztosítanak.
Az új modell esetében a vezérlést egy digitális sofőr veszi át, amelyet számos vezetést segítő rendszer egészít ki. A jármű önállóan halad, kanyarodik és navigál a forgalomban, így az utasok szabadon beoszthatják az idejüket és beszéd-, illetve gesztusvezérlés segítségével kommunikálhatnak a fedélzeti rendszerrel. Az utóbbi ráadásul - azáltal, hogy teljesen integrálják a digitális ökorendszerbe - ismeri az egyes személyek kedvenc dolgait, legyen szó zenéről vagy másról.
A társaság célja az, hogy innovatív technológia segítségével a járműveket tisztábbá, biztonságosabbá és a jelenleginél sokkal kényelmesebbé tegye. Ezekkel az értékekkel az autók a jövőben még inkább megerősíthetik a szerepüket a közlekedésben. A gépkocsik használata olyan ügyfélcsoportok számára is lehetővé válik, amelyek tagjai ettől - például a koruk miatt - napjainkban elesnek. Az I.D. VIZZION megmutatja, hogy a Volkswagen milyen irányba akar elindulni a technika és a dizájn, valamint az elektromos modellek területén. A tervezett limuzint egyaránt jellemzik innovatív technológiák, teljesen automatikus vezérlőkoncepció és az elegáns forma.