Berta Sándor
Folytatódik a Boeing 787 kálváriája
Úgy tűnik, hogy továbbra is komoly problémákkal küzd a Dreamlinernek nevezett repülőgép. Az elmúlt napokban többször is csődöt mondtak a Boeing 787 fedélzeti számítógépei.
A Syndey Morning Herald arról írt, hogy az Air India egyik Dreamlinere Melbourne-ből Delhibe tartott, de le kellett szállnia Kuala Lumpurban, mert mindhárom fedélzeti számítógépe meghibásodott. Ezek a készülékek felelnek a navigációért és a robotpilóta működéséért. Az Air India egyik szóvivője azt mondta, hogy a repülőgép közvetlenül nem volt veszélyben, azonban a robotpilóta kiesése egy ilyen hosszú úton komoly nehézségeket jelent.
Ilyen esetekben a személyzetnek kötelező azonnal manuális navigációra váltania és a legközelebbi repülőtéren le kell szállnia. A hosszú utak szinte kizárólag az előírt légi folyosókban és a légtérellenőrzés által meghatározott repülési magasságban hajthatók végre, ehhez van szükség a robotpilótára. A TVN-24 lengyel televízióadó arról számolt be, hogy a Lot lengyel légitársaság Boeing 787-ese nem tudott Torontóból Varsóba repülni, mert a fedélzeti számítógépek már a földön leálltak, így teljesen újra kellett indítani őket. Ez a folyamat, majd a kapcsolódó biztonsági ellenőrzések több órát vettek igénybe.
Az már tavaly januárban kiderült, hogy a Boeing 787-es flotta sorozatos, főként elektromos meghibásodásokat szenvedett el és akkumulátor problémákkal küzd. Majd ismertté vált, hogy a fedélzeti rendszerek meglehetősen komoly adatmennyiséget halmoznak fel egy-egy repülés alatt.
A Syndey Morning Herald arról írt, hogy az Air India egyik Dreamlinere Melbourne-ből Delhibe tartott, de le kellett szállnia Kuala Lumpurban, mert mindhárom fedélzeti számítógépe meghibásodott. Ezek a készülékek felelnek a navigációért és a robotpilóta működéséért. Az Air India egyik szóvivője azt mondta, hogy a repülőgép közvetlenül nem volt veszélyben, azonban a robotpilóta kiesése egy ilyen hosszú úton komoly nehézségeket jelent.
Ilyen esetekben a személyzetnek kötelező azonnal manuális navigációra váltania és a legközelebbi repülőtéren le kell szállnia. A hosszú utak szinte kizárólag az előírt légi folyosókban és a légtérellenőrzés által meghatározott repülési magasságban hajthatók végre, ehhez van szükség a robotpilótára. A TVN-24 lengyel televízióadó arról számolt be, hogy a Lot lengyel légitársaság Boeing 787-ese nem tudott Torontóból Varsóba repülni, mert a fedélzeti számítógépek már a földön leálltak, így teljesen újra kellett indítani őket. Ez a folyamat, majd a kapcsolódó biztonsági ellenőrzések több órát vettek igénybe.
Az már tavaly januárban kiderült, hogy a Boeing 787-es flotta sorozatos, főként elektromos meghibásodásokat szenvedett el és akkumulátor problémákkal küzd. Majd ismertté vált, hogy a fedélzeti rendszerek meglehetősen komoly adatmennyiséget halmoznak fel egy-egy repülés alatt.