680
  • Bragbol
    #680
    Jó régi cikk de:
    Túl sok kritika: Túl sok filmet néztek!
    Sablonos sztori: Értitek a mondanivalóját? Ez történik a való világban, is, amíg az ember meg nem világosodik addig a sablon maradni is fog..
  • solikka11
    #679
    Jaj de rég láttam ezt a cikket:)

    Még mindig nagyon idétlen.
  • Berber
    #678
    Valahoyg isteni lenne ha mostanában egymás után ülhetnénk be "hogy látni fogja minden idpk egyik legjobbját, mert én egy ideje nem vagyok képes filmet fogyasztani a sok ócska, lerágott, puffogtatós, verekedős sablonok miatt. Nem is ültem be az Avatarra sem azelőtt hogy otthon meg nem néztem 3x. Aztán 3 éve először ujra beültem a Cinemába, hogy lássam hogy is van ez? Csak úgy, "hogy lát egy filmet, akkor-talán- tetszeni fog neki." Nem is látszott akkor még hogy másnak is bejön a dolog --->szamárember kritika.
    Az idő dhatja meg a választ csak, hogy ez a film "minden idpk egyik legjobbját" vagy sem.
  • Ulquiorra
    #677
    Azért az valamit jelent hogy erre és ilyen (megjegyzem ténylegesen) elgondolkodtató kommentekre valahogy mindig elmarad a válasz... főleg olyanoktól akik eddig eléggé szószátyárok voltak IMO
  • bandee1
    #676
    Nézz meg még pár kritikát, oszt rájössz miről beszélek. Történetesen a District 9 nagy siker lett, ahogy a Paranormal activity is. Tehát más filmet is nézz meg BUBU. A 82% azt jelenti, hogy az emberek egyértelműen jó kritikákat írnak a filmről, ami azt jelenti, hogy 1000-ből 820-nak tetszett. Nem ahogy Te mondod, hogy szar. Te a maradékot képviseled (az örökös fanyalgók tábora) Én úgy mentem, és megyek a moziba mindig, hogy megnézem az előzetest, ha nagyon érdekel utánaolvasok, ha érdekel a sztori, stb, elmegyek és megnézem. Nos így is tettem, ezért írtam, amit írtam..
    Pont. Témát lezártam. Nem lehúzás a "hatalmas csalódás" kifejezés? Nem lehúzás az "ellentmondásos" kifejezés? Na BUBU, ülj le, nyelvtanból egyes! HOZZAD KI AZ ELLENŐRZŐDET!
  • winnie
    #675
    "Avatar a ROTTEN TOMATOES-on, ahol az emberek írják a véleményeiket, 82, tehát 82%-ot kapott! Pedig igen kritikus hely"

    olyannyira kritikus hely, hogy a rotten amerikai kritikusok véleményeit összegzi azzal, hogy rásütik a kritikára, hogy pozitív vagy negatív. a 82% teljesen jó, de 82% a paranormal activity is, 90% a ditrict 9. 85% a derült égből fasírt, stb. szóval ez nem jó érv, mert ilyen mérce alapján top20-as sem lenne az avatar.

    "Na most ez mi ha nem LEHÚZÁS? Na."

    erre írta nexus 6, hogy nem olvasod el jól. ráadásul pont azt a részt idézted be, ami épphogy nem lehúzás. minden más lehet az, de ez..., ez nem. annyi van leírva, hogy egyértelmű, hogy miért mondja mindenki, hogy látni kell a filmet (poz.), jó a film (poz.), de csalódást okoz, mert nem iszonyatbitangmocsok jó, ahogy a hype-ból érződött. (ez lehetne neg. is, de közel sem.) ergó: ha valaki úgy megy el megnézni, hogy lát egy filmet, akkor tetszeni fog neki. ha valaki úgy megy, hogy látni fogja minden idpk egyik legjobbját, akkor nem biztos.
  • rudymester
    #674
    Nem mondom, hogy életem legjobb filmje, de nagyon tetszett és kitöltötte azt a 2,5 órát, amit rászántam. A látvány gyönyörű és a sztori is lehet, hogy egy lerágott csont, de eben a tálalásban azért ütött számomra.
  • bandee1
    #673
    Na kedves kollega: elolvastam a cikket, idézek is belőle:
    "Tehát az Avatar ellentmondásos érzéseket válthat ki az emberből, hiszen egyrészt látjuk, hogy mire fel volt a nagy felhajtás, másrészt viszont az ember a végefőcím közben csak néz maga elé, hogy valóban "csak" ennyi az egész? Hiába jó film az Avatar, ha közben hatalmas csalódást is okoz. Vagy csak a mesterségesen gerjesztett elvárásokkal volt a probléma?"


    Na most ez mi ha nem LEHÚZÁS? Na.
    Megyek tovább a pontjaidnál:
    1. Pontra reagálni sem érdemes. Szerinted nincs sztori: szerintem van. Sőt, filozófikus mondanivaló is van, elég csak megnézni a film miatt kirobbant politikai vitákat. Ha nem lenne mondanivaló, nem lenne miről vitáznia Amerikának. Nézz csak utána kicsihuszár.

    2. Karakterfejlődés: Nézzük meg mi lett a katonából. Elég csak ennyi a karakterfejlődéshez. Egy céltalan emberből erős vezető lett. Ez nem karakterfejlődés?


    5. Khm. A Titanic minden idők legnagyobb bevételét hozó filmje lett. Na erről ennyit. A film egyébként remekül lett összerakva, és a divatos "nyálas film" szöveg nálam nemigen jön be, nem csatlakozom a szokásos fanyar papagájkommandóhoz. De mondok még Cameron filmet (rendezés, írás), OK? : Terminator2, True Lies, Rambo...stb. stb. NA erről is ennyit.

    6. Zene szokásos, ja. Szokásosan az amatőr JAMES HORNER írta a zenéjét, aki többek között a Braveheart-nak (a zenéje annyira tetszett, hogy megvan eredetiben), STAR TREK III, STAR TREK II, TITANIC, The legend of Zorro....Ez a zene is nagyon tetszett, tehát ezt is megszerzem eredetiben. Csak azért mert annyira "sablonos"...


    Avatar a ROTTEN TOMATOES-on, ahol az emberek írják a véleményeiket, 82, tehát 82%-ot kapott! Pedig igen kritikus hely. Szóval a "annyira nem erőltették meg magukat az alkotók" duma hamisan cseng, de hát Te így gondolod, én meg tényekkel alátámasztva emígy gondolom.
    Na csá!
  • MrGer
    #672
    Nexus6-ot is csak eredetiben! Mikor jó tizenötéve moziban látam, egy héten 3x néztem meg...
  • Berber
    #671
    2010.01.08 Már csak a szintén ócska avétos 1997-es techdemó a Titanic előzi meg bevételben. Ugytűnik rengeteg hozzá nem értő van ezen a sárgolyón! (Mondjuk nekem nem tetszett soha a Gyűrűk ura trilógia.)

    Komolyan el kellene gondolkodnia e cikk írójának, hogy alkalmas e erre a szakmára, vagy jobb lenne he elmasírozna szenet lapátolni. Megfelelő embert a megfelelő helyre!
    Ez ugye nem a személyes véleményről szól, hanem egy vállalt szakma "magas" szintű műveléséről.
  • NEXUS6
    #670
    Annyira tudom utálni a magyar szinkronokat sci-fiben!
    A filmvígjátékok az ok, de hát ez nem az a műfaj.
    Nincs ott soha a közelben valami hozzáértő?

    Nekem az "teccett" az Alienben amikor Ripley visszarohan, hogy leállítsa az önmegsemmisítőt.
    Párbeszéd eredetiben valami ilyesmi:
    - Anya, leállítottam az önmegsemmisítőt!
    - Az önmegsemmisítés folytatódik.
    - Baszd meg kúrva!

    Magyar verzió:
    - Anya, az önmegsemmisítés akkor rendben!?
    - Az önmegsemmisítés folytatódik.
    - ... (Ripley tátog).

    A Pitch Blacknél is elsinkófáltak dolgokat, amikor feliratosan néztük meg csak akkor jött át még 1-2 konfliktus, de az sem annyira a magyar szövegből.

    De a csúcs, amikor a SW elején úszkáló szöveg magyar hangja Rémusz bácsi a Futrinka utcából.


    Valszeg feliratosan kellett volna ezt is megnéznem, és akkor nem hisztiznék itt.
  • MrGer
    #669
    Megnéztem eredetiben is, az egyik utolsó mondat így nézve még dobott is a filmen:
    Jack mondja: "Az emberek visszamentek a halott Földre", míg az eredetiben "The aliens went back to their dying world". Már nem emberek voltak a (mint Jake), hanem idegenek...

    Egyébként a nagy többség számára pontosan egy "amszterdami, agydurrantós anyag" ez, egy mese, egy vágy. Sok apró kidolgozottsága mellett egyébként meg 'jocco'-nak van igaza, én nem is értem, sok fórumon megeszik egymást az emberek, amikor ez a film szóba kerül...
  • NEXUS6
    #668
    Igen, ez tök igaz, én is ezt mondom, meg nagyjából a cikk is.
    A gond az, hogy egyesek úgy elszálltak a filmtől mint valami amszterdami, agydurrantós anyagtól, ha lenne talán én is rájuk hagynám. Aztán csak osztják az észt, mintha nekik olyan sok lenne belőle.
  • kalapos01
    #667
    Én nem tudom, mi tetszett, mi nem, de a "jó" jelzőt kapta, szóval a pozitív kritikából kiindulva, a film sem lehetett rossz.
  • jocco
    #666
    A fil meg egy nagyon látványos mese "gyerekeknek" meg gyereklelkü felnötteknek...ugy jó ahogy van, s talán nem is kellene többet belemagyarázni :)
    A részetekre meg mélységekre vágyók remélhetöleg kapnak majd egy könyv változatot ami remélhetöleg kicsit nagyobb betekintést enged majd a navik világába.
  • jocco
    #665
    Egy 3 órás filmtöl azért nem kell csodákat várni, föleg ugy h egy "teljesen uj" világot kulturát is be kell közben mutatnia. Camreon dönthetett volna ugy is h 3 órán kersztül nézhettük volna a föhös leki gyötrödédét (én kicsit féltem is ettöl), de valószinüleg jóval kevesebben lettek volna kiváncsiak a filmre.
    Az meg hogy az átlag mozinézönek láthatóan erre van igénye nem Cameron hibája. Igazából ö mindig csak jól méri fel az igényket, s azt próbálja a lehetö legjobban kielégiteni, vagy ugy is lehet mondani megfelelöen tudja az igényket az aktális projektje felé irányitani. :) S ez be is jött neki eddig is, meg ugy néz ki most is.
  • Tower Guard
    #664
    ??? A látványvilág tetszett csak neki, de maga a film nem....
  • kalapos01
    #663
    "Nem tetszett neki hát nem tetszett,"

    Az van leírva a cikkben, hogy jó a film, neki tetszett.
  • Tower Guard
    #662
    "Szamárember"? Az egy dolog, hogy ami le van írva a cikkben az csak a cikkíró véleménye. Nem tetszett neki hát nem tetszett, de minek kell ilyen jelzőkkel ellátni mint a "szamárember bosszúja". Én a moziban nem 3dben néztem meg hanem normál változatban és mégis nagyon tetszett a film. Nem igaz hogy a látványvilág elvakított mindenkit és nem vették észre közben, hogy állítólag szart sem ér a sztorija. Igenis jó volt a történet is, jól kidolgozták. Engem nem érdekel ha a sztori egy részét ebből a filmből egy másik részét másik filmből vették, akkor ott tartunk hogy felsorolunk 5-6 filmet összeállítjuk a sztorikat és akkor nagy vonalakban megkapjuk az avatar sztoriját. Ezt kb bármelyik filmről el lehet mondani. Mennyi film készült már, nehéz olyat csinálni aminek legalább egy apró története ne jelent volna már meg másik filmben. Erről ennyit...
  • NEXUS6
    #661
    Ne akarj már minden díjat odaítélni neki!:D
    Senki nem mondja, hogy egy fos.
    Művészi értéki viszont mondhatni nincsenek a filmnek, popkornmozi, ennyi.

    Nincs benne olyan üzenet, ami 30 éve valamelyik filmben ne fordulna elő, nincs benne olyan színészi játék, amire emlékeznénk, és ami miatt a filmben szereplő színészeket a közönség követelésére máshol is látni fogjuk (lásd pl. Travolta feltámadása a Ponyvaregény után), a zenéjét sem fogják annyian feldolgozni, mint a SW dallamait, vagy ne menjünk messzire, a Terminátor zenéjét.

    Kulturális hatása valszeg minimális lesz, tartok tőle. Kb. mint az új SW moziknak.
    Jogos, az a szempont, hogy az embereknek örömet okoz, de azt az étterem láncot, ami a világon a legtöbb embernek örömet okoz Mekdonelcnek hívják. Ettől függetlenül nem a részmunkaidőben dolgozó krumplisütő fiúk nyerik a nemzetközi szakácsversenyeket.
  • bippo
    #660
    Én eddig 2x bóbiskoltem el moziban. Az egyik a Shrek3 volt :), a másik meg a 'Melquiades Estrada három temetése'. Mentségemre legyen mondva, az is 2 órás volt, és elég lassú folyású.

    Érdekes módon a Becstelen Brigantyk és az Avatar is majdnem 3órás, mégis minden percét élveztem és feszülten figyeltem.

    OFF: hogy lehet 1 sor alatt 3 ekkora hibát leírni? :)
  • jaspercry
    #659
    gondolom 2.5 órás film miadt,meg amit levettem,hogy sztory nem nagyon fogta meg pedig skifi rajongó!
  • Hoz_Hun
    #658
    Ő nem tartozik azok közé akinek bármit is nyújt a film (meleg alvóhelyen kívül). :)
    Vagy csak nagyon, nagyon fáradt volt.
  • jaspercry
    #657
    haver elaludt rajta (a moziban)
  • Hoz_Hun
    #656
    Nexus6:
    "Forradalmi (technológiailag, akárhogy) és igazán értékes a film?
    Ez nem lehet kérdés: semmi esetre sem!!!
    Sikeres? Ez sem kérdés: sikerre ítéltetett, mint a Meki, meg a Kokakóla!"


    Mi tesz értékessé egy filmet? Szerintem az amit ad, közvetít a nézőnek. Véleményem szerint ez emberenként változik és nem korlátozódhat csak mondanivalóra.
    Egy film lehet értékes pusztán azért mert szórakoztat (kikapcsolódást és örömet okoz a nézése), vagy érzelmeket generál a nézőben és igen elgondolkodtat dolgokon. Képtelenség hogy egy film mindennek megfelejen ráadásul sok ember számára. Szerintem ezek közül akár csak egy is értékessé tehet egy filmet, ha az kellő számú embernek jelent is valamit. Nem lehet mindenkinek megfelelni, mert egyazon film jelenthet különböző embereknek mást és mást.
    Szerintem ez a film igen is értékes, mert sok embernek okoz örömet.
  • NEXUS6
    #655
    Biztos így van.:)

    De a film talán attól válik élvezetessé, hogy a főhős pontosan olyan, mint az emberek a nézőtéren, először találkozik ezekkel a dolgokkal és ösztönösen reagál rájuk, sodorják az események.

    Ez mondjuk nem tudom mennyire reális olyan emberkétől, aki azért éveket szánt erre az egész dologra az életéből, a Navik között is hónapokat tölt el, ami azért nem 160 perc, mint amit a nézők látnak az egészből.
    De azért jó kis indiános-kalandosfilm ez na!:D
  • mkfd
    #654
    "Engem az a pont érdekel, hogy a főhős rádöbben a lehetőségeire, rádöbben, hogy választania kell, rádöbben, hogy a választásának súlya van, mert azzal, hogy az egyik oldalt választja, a másikat elveszti, kitaszítottá, a régi bajtársai számára ellenséggé válik."

    Na'vi-szex és az azt követő ébredés. "What the hell are you doing Jake"

    Addig a Na'vi-k kitelepítése lebegett a szeme előtt ahogy az a Quaricth-al való beszélgetéséből látszik (akár az emberek céljainak könyebb elérése, akár a na'vik bizonsága érdekében), utána már nem kellett kétszer meggondolnia, hogy lebassza-e kővel a hókotró kameráit. Nem egy nagy monológ volt belső vívódással (arra ott az egész film, meg a naplóbejegyzések), de a fordulópont egyértelműen erre tehető.
  • NEXUS6
    #653
    "... igen, a technikára épülő civilizációkban. És amelyek spirituálisan épülnek fel (jobb szót nem találtam rá). Itt nemcsak a Na'vi-kra gondolok, hanem pl. a Dűnében a Navigátorokra, akik szellemi erővel hajlítják a teret, "utazás mozgás nélkül". A filmekben mutatott tartályok csak arra kellenek nekik, hogy másokat is magukkal vigyenek (Leto herceg, stb...)" "...egy boldog aranykorra, ami tovalibbent. De az is lehet, hogy fogunk tudni így élni, az evolúció egyik következő lépcsőfoka lehet ez. Itt most sokan megijednek: nem lesz Ipod, torrent, pláza, áram, autó, stb.... Nem is lesz szükség rá. Szerintem, ha lehetne, 10-ből 9-en mennének Pandorára..."
    Egy szinten hiszek az ilyen fajta lehetőségben, a film is arról szólt, hogy a rendező is, meg azok a nézők is akik beleszerelmesedtek a filmbe, és ez jó nagyon jó, hogy ennyien hisznek.
    Olyan szempontból, hogy a természet és az arra épülő civilizáció, illetve az emberi technológiai civilizáció harcát mutatja be, az előbbi győzelmével egyfajta, a Metropolis-hoz hasonló ideológia filmmé válik. Az a munkások fellázadását mutatja be, úgy lelkesít, ez pedig a mindenkiben ott lapuló ökoterroristát ébreszti fel.:)
    Akik a filmet kritizálják, túlnyomó többségük még ők sem a hagyományos technológiai/kapitalista civilizáció védelmében teszik, hanem azzal a képpel vitatkoznak, ahogy a film ezt a spirituális átalakulást egy roppant naiv forradalmisággal mutatja.

    ""Az Avatar főhősén én azt éreztem, hogy soha nem fogta fel a dolgok súlyát," - talán a legvégén már igen, hiszen teljesen szabad lett."
    ""a szereplők állandó belső konfliktusairól szól." - vívódott Ő is, lehet, nagyon le lett egyszerűsítve (nem Bergman film!). Az előző hsz.-ban említett egyszerűsítés miatt kisarkított lett: fekete és fehér hősök. De talán a főszereplő szürke volt. Tett jót és rosszat is."
    Igen, nem egy Bergman film, de a Nevem senki sem az. Ha 30 éve egy sima babevős spagettiveszternben lehetett ilyen sokrétű személyiséget, morális konfliktust, megalkuvást, elbukást, és megtisztulást bemutatni, akkor ebben a viszonylag hosszú filmben miért csak teljesen sematikusan lehet ezt ábrázolni, ha ábrázolja egyáltalán és nem csak belemagyarázzuk!?
    Engem az a pont érdekel, hogy a főhős rádöbben a lehetőségeire, rádöbben, hogy választania kell, rádöbben, hogy a választásának súlya van, mert azzal, hogy az egyik oldalt választja, a másikat elveszti, kitaszítottá, a régi bajtársai számára ellenséggé válik.
    Amikor valakit pl. elkap a rendőrség és tettei legyenek bármilyen erkölcsösek, esetleg nem is súlyosak, de illegálisak, az az előzetesben mindenkit arra késztet, hogy forogjon az agya, tépelődjön, feltörjenek benne a konfliktusok. Itt a fogdajelenet, csak tök felesleges réskitöltő funkciótlan semmi volt, annak ellenére, hogy adott volt 2-3 perc a 160-ból, amikor ezt a dolgot megvilágíthatta volna a rendező!
    Nem tette, pedig minden adott volt, nem lett volna erőltetett beleerőszakolt jelenet, és egy fél mondat is elég lett volna a főszereplő szájából, nem több!
    De ugye látszólag ő addigra már döntött, miközben nem dönthetett, akkor még nem volt alternativa, hiszen a bolygó alkalmatlan az önálló életre emberek számára, értelmetlen volt tettük, értelmetlen lett volna a szökés, ami valójában csak az ölükbe esett, nem ők hozták össze.

    ""Forradalmi (technológiailag, akárhogy) és igazán értékes a film? Ez nem lehet kérdés: semmi esetre sem!!!" - akkor melyik film lesz az "új Jurassic Park", mind technikailag, mind ismertségben?"
    Szerencsére ez egy kvázi forradalmi film lesz technológiailag. A sikere áttörést fog jelenteni, mert egy jel lesz, arra nézve, hogy 3D CGI filmeket csináljanak, ami jó. Még ha ez a technológia valójában jelenleg sajnos nem is áll rendelkezésünkre.

    "Frencsájsz film? Lehet. De van egy 1925-ből származó terméknépszerűsítő promo filmem, amiben egy puzzle-játékot népszerűsítenek az Elveszett világ (The Lost World, 1925.) főszereplői. Anno 85 éve adták a film előtt a moziban.... A népszerű filmek (Halivúúúd főleg) erről is szólnak, nemcsak a nevenics belga-lett-kenyai, stb. rendező önmagának készített agymenése. Pénzt gyárt, ez pedig újabb filmeket. Az 'A' kategória erről (is, főleg) szól. A többi csak plusz."
    A minőség, a viszonylagos realizmus, vagy művésziség és az A kategória nem egymást kizáró dolgok, Cameron nem volt rákényszerítve a túlzott sematizálásra, ha ezt még is megtette, az sajna csak őt minősíti. Nem a legrosszabb rendező, de sajna nem is a legjobb. Valójában nem azért örül mindenki ennek a filmnek, istenítik őt, amit valójában letett, hanem amit jelenthetne, amit valójában az emberek jobbára csak beleképzelnek.
    A mozi, a média, a modern kor varázslata, ezért nem lehet az embereket hibáztatni, hogy hatása alá kerülnek, sőt akarják is ezt. Azonban pont ez a hit ebben a technikai hókuszpókuszban értékteleníti el azt a mondanivalót, amit a film sugallni szeretne, hogy meg kell szabadulni a technikai hókuszpókuszoktól.
  • MrGer
    #652
    "Az írásbeliség, a magasabb kultúra, de az alapvető egészségügyi rendszer is a fejlett, de a természettől elkülönülő civilizáció része." - igen, a technikára épülő civilizációkban. És amelyek spirituálisan épülnek fel (jobb szót nem találtam rá). Itt nemcsak a Na'vi-kra gondolok, hanem pl. a Dűnében a Navigátorokra, akik szellemi erővel hajlítják a teret, "utazás mozgás nélkül". A filmekben mutatott tartályok csak arra kellenek nekik, hogy másokat is magukkal vigyenek (Leto herceg, stb...)

    "Az Avatar főhősén én azt éreztem, hogy soha nem fogta fel a dolgok súlyát," - talán a legvégén már igen, hiszen teljesen szabad lett.

    "Úgy, minden kétség nélkül vitte bele az új népet egy csatába, hogy azáltal megtöbbszörözte azok és az emberek szenvedését, ez kb a hetvenes évek indiános filmjének a szintje." - "Si vis pacem, para bellum. - Ha békét akarsz, készülj a háborúra!" Általános bölcsesség. Jake számára ez volt a beavatás utolsó
    próbatétele. Megtzdja-e védeni a választott életét, tud-e érte áldozatot hozni, ha kell. (Ha népemből való vagy, kérlek segíts!), és segített. Ezoterikusan szükségszerű volt. A film szerintem az én olvasatom szerint egyben egy beavatási történet is. Alázat, változás, átalakulás.

    "mi a hős, és a hősnek meg kell felelnie annak az imidzsnek, amit a világ róla tud, ez elöl nem menekülhet."- ennek meg is felel. Először hitetlen, egyfajta kalandnak tekinti az egészet, majd tanul és meg(át)változik. Elárulja az ügyét, tékozlóvá válik, majd meglovagolja a nagy sárkányt és győz.

    "a szereplők állandó belső konfliktusairól szól." - vívódott Ő is, lehet, nagyon le lett egyszerűsítve (nem Bergman film!). Az előző hsz.-ban említett egyszerűsítés miatt kisarkított lett: fekete és fehér hősök. De talán a főszereplő szürke volt. Tett jót és rosszat is.

    "Sajnos hálivúdnak, mindíg is problémái voltak a túl idegenszerű idegenekkel, és az ebből fakadó reálisabb konfliktusokkal.- "Amerika a szabadság országa, az "Új Világ". Nagyon féltik ezt, akár a komcsiktól, akár a marslakóktól, akár a terroristáktól.

    "Forradalmi (technológiailag, akárhogy) és igazán értékes a film? Ez nem lehet kérdés: semmi esetre sem!!!" - akkor melyik film lesz az "új Jurassic Park", mind technikailag, mind ismertségben?

    "Sikeres? Ez sem kérdés: sikerre ítéltetett, mint a Meki, meg a Kokakóla!" - 2009 velejárója. Frencsájsz film? Lehet. De van egy 1925-ből származó terméknépszerűsítő promo filmem, amiben egy puzzle-játékot népszerűsítenek az Elveszett világ (The Lost World, 1925.) főszereplői. Anno 85 éve adták a film előtt a moziban.... A népszerű filmek (Halivúúúd főleg) erről is szólnak, nemcsak a nevenics belga-lett-kenyai, stb. rendező önmagának készített agymenése. Pénzt gyárt, ez pedig újabb filmeket. Az 'A' kategória erről (is, főleg) szól. A többi csak plusz.

    "Engem ez a film többek között a King-Kong 1976-os feldolgozására emlékeztetett,..." - ez felmerült bennem is. Van párhuzam.

    Smith ügynöknek igaza van abban: "Ti a bolygó rákfenéi vagytok, egy vírus... Ti nem vagytok emlősök, mert az emlősök egyensúlyra törekednek a természettel, amiben élnek." (Emlékezetből idézve). A Mátrix is túlmutat egy egyszerű akciófilmen, amiben szintén új filmes technikák (pl. bullet time) lett a
    nagyközönségnek bemutatva). De erről már köteteket írtak mások...

    "meg akarjuk tartani civilizáltságunkat, emberi mivoltunkat, nem leszünk képesek soha úgy élni, mint a Navik. Számunkra nincs ilyen alternatíva, amit a film bemutat nem reális, nem követhető. Sajnos!" - igen, lehet, hogy a Na'vi-k életformája a mi elveszett atlantiszi és lemuriai életfománkra emlékeztet,
    egy boldog aranykorra, ami tovalibbent. De az is lehet, hogy fogunk tudni így élni, az evolúció egyik következő lépcsőfoka lehet ez. Itt most sokan megijednek: nem lesz Ipod, torrent, pláza, áram, autó, stb.... Nem is lesz szükség rá. Szerintem, ha lehetne, 10-ből 9-en mennének Pandorára. (Ahogy Clifford D.Simak, a Város c. sci-fi regényében az emberiség többsége áttranszformálta magát gázfelhőben úszó lebegő lénnyé, remélem valaki megfilmesíti már a regényt...)
  • jaspercry
    #651
    sry elírtam csak simán Pandorum
    http://www.youtube.com/watch?v=Fknmy_tRuC8
  • jaspercry
    #650
    http://www.imdb.com/title/tt0499549/usercomments?start=0
  • jaspercry
    #649
    Na egy kis izelítő ,hogyan is látják mások ezt a filmet!
    :)
    10-15% jó látványt és gyenge történetnek látja.

    http://www.imdb.com/title/tt0499549/usercomments?start=0

    (pandorum-done)film sokkal jobban tetszett, most néztem meg ,na ez viszi nálam prímet
  • who am I 7
    #648
    hülyevagy?azok szennyezik a környezetet...bekened magad iszappal meg csinálsz fáklyát.. :D látom, nem értetted meg teljesmértékben a film "mondanivalóját"
  • NEXUS6
    #647
    Mosmér!?:D

    Hát nem olyan kis romantikus egész évben indiántáborozni az erdőben?
    (A kullancs/szúnyogriasztót és a zseblámpát senki ne felejtse otthon!)
  • who am I 7
    #646
    Idéznél azoktól a bírkáktól.. :) És meg is magyaráznád objektíven?Ó nagyisten :D Akit az aljanép előítéletével áldott meg az úr.. :D Bár ezexerint, inkább tartozol az aljanép közé te is (akik a hypre ugrottak mint a légy a kakira :) ) növény barátoddal egyetemben...az is csak itt izzad.Na meg, ahelyett, hogy konkrétan/objektíven vitázna, csak köpködi a másikat :)

    "hogy párszáz éven belül már lehetséges hogy nem is lesz élővilág a Földön" Ez a mondatod, viszont NAGYON tetszett :) tényleg egy igazi sötét bírka lehetsz :) ...Megkérdeznélek én, ha már ilyen jól használod a kis előítéletedet (látszik, h nevetséges szinten van az ember ismereted) megmagyaráznád nekem, hogy most miről is írsz?Miről is müködik amivel írsz?Mivel működik amivel naponta jársz?Mivel működnek az élelem készítő gépek?Nah kis tipis, gondolkozz el nyomorult kis életeden, mert te magad is az általad említett réteghez tartozol szervesen.Akkor lennél hiteles, ha te is kunyhóba élnél energia nélkül, és vadásznál..De úgy látom, nem ez a helyzet.Úgyhogy sztem pofa lapos.. :)
  • readswift
    #645
    "Számunkra nincs ilyen alternatíva, amit a film bemutat nem reális, nem követhető. Sajnos!"

    jáj : DD
  • NEXUS6
    #644
    LOL
  • NEXUS6
    #643
    Az emberiség civilizált része több ezer éve épít városokat, folytat monokultúrás mezőgazdaságot, alakítja úgy át úgy a környezetét úgy, hogy azzal esetenként/helyenként saját sírját ássa meg (nem pár száz éve!). Lásd némelyik dél-amerikai, vagy a khmer civilizációt, és ki tudja még hány másikat, amelyek szinte nyom nélkül tűntek el a történelemben.
    Az írásbeliség, a magasabb kultúra, de az alapvető egészségügyi rendszer is a fejlett, de a természettől elkülönülő civilizáció része.
    Sajna egy szinten igaza volt a Mátrixban Smith ügynöknek, élősködünk a Földön, valójában nem tudunk úgy a természet részei lenni, mint pl. a delfinek.
    Valszeg túléljük a földi élővilág katasztrófáját is, amit mi magunk okozunk, és az is valószínű, hogy ha meg akarjuk tartani civilizáltságunkat, emberi mivoltunkat, nem leszünk képesek soha úgy élni, mint a Navik. Számunkra nincs ilyen alternatíva, amit a film bemutat nem reális, nem követhető. Sajnos!

    Az, hogy miért ilyen lett a film, direkt szabták esetleg valami feltételezett alacsonyabb igényekhez, szerintem nem eldönthető teljesen. Biztos volt 1-2 dolog, amit esetleg emiatt vettek ki, de megnézve Cameron eddigi alkotásait, szerintem sokkal inkább az van, hogy pontosan olyan lett, amilyennek a rendező is tervezte. Minősíti ezt Cameront is valamilyen formában? Sajna igen.
    Nagy különbség van aközött, hogy valaki direkt csinál viszonylagosan alacsony minőségű dolgot, vagy mert ennyi amire maximum képes.
    Az, hogy esetleg nagy frencsájzzá akarják bővíteni a dolgot nem indoka a gyerekességnek, hiszen a SW eredeti részei is már inkább a fiatal felnőtteknek szóltak, még is az akkori tizenévesek is legalább olyan szinten szerették és értették is. Itt szintén azt látom, hogy nem azért gyengék az új SW részek mert ilyenre is akarták, hanem mert sajna Lucas mellől eltűntek az eredeti részeket sikerre vivő tehetséges emberek és Lucas elhitte, hogy ő majd helyettesíteni tudja őket.

    Főhős:
    Az Avatar főhősén én azt éreztem, hogy soha nem fogta fel a dolgok súlyát, ez ugyan szerethetővé is tette, és adott a filmnek is egy könnyed hangulatot. Azonban megakadályozta, hogy reálisan megtörténhessen az, hogy egyszer csak vezető lesz olyan valaki aki életért és halálért felelősséget vállal, mint ahogy nem is tett ilyet.
    Úgy, minden kétség nélkül vitte bele az új népet egy csatába, hogy azáltal megtöbbszörözte azok és az emberek szenvedését, ez kb a hetvenes évek indiános filmjének a szintje. Ennyi és nem több.

    Terence Hillnek volt pl a Nevem senki című filmje, amit az akkori filmjeivel ellentétben én már akkor szerettem. Volt az egésznek valami érdekes mondanivalója, arról, hogy mi a hős, és a hősnek meg kell felelnie annak az imidzsnek, amit a világ róla tud, ez elöl nem menekülhet. Ez a fajta belsőkonfliktus és tépelődés itt nyomokban sem volt tetten érhető, és ilyen szempontból bizony a film nem éri el a Terence Hill filmek ezen csúcsát sem. A karakterek a spagetti veszternek viszonylag összetett jó és rossz karaktereivel ellentétben hegyi patak tisztaságú fekete és fehér alakok, ami manapság a giccsnél, a ponyvánál sem megengedhető. Hiszen még a jó régi Gyűrük ura sztori is a szereplők állandó belső konfliktusairól szól.

    Engem ez a film többek között a King-Kong 1976-os feldolgozására emlékeztetett, amiben az akkor ébredező zöld gondolkodást és a nagyvállalat ellenességet próbálták a sztorira ráhúzni, miközben mindehhez modern filmes technikát hívták segítségül. Csak hát azóta eltelt ugye 30 év.
    Ott is megvolt egy idegen rejtélyes természeti világ feltárása, primitívnek mondható őslakosok, szerelem az ember és a furcsa idegen lény között, helikopteres harc akármi.
    Ugyan azok a motívumok, és érzelmek, amelyek itt is, csak másképp máshogy összerakva.

    Sajnos hálivúdnak, mindíg is problémái voltak a túl idegenszerű idegenekkel, és az ebből fakadó reálisabb konfliktusokkal. Ott volt pl az Enemy mine c. film, ahol az idegen túl idegen volt ahhoz, hogy igazán szerethető legyen, a konfliktus pedig, amiben nem kellett világokat elpusztítani, vagy megmenteni, csak egy gyermeket, nem csigázza fel annyira a nézőket.
    Ilyen szempontból Cameron jól döntött, amikor viszonylag emberszerű idegeneket választott, és az is bejött, hogy a film végén, nem egy egyszerű falu lerombolásáról, hanem az emberek és a Navik illetve bolygó maga közötti nagy ívű háború képeivel csigázza a nézők rombolási ösztöneit, amit pl. Emmerichnél finomabban, kevésbé direkt módon tesz meg, még ha a lényeg ugyan az mindig: csata a főgonosszal és persze az elmaradhatatlan gigantikus robbanás.

    Forradalmi (technológiailag, akárhogy) és igazán értékes a film?
    Ez nem lehet kérdés: semmi esetre sem!!!
    Sikeres? Ez sem kérdés: sikerre ítéltetett, mint a Meki, meg a Kokakóla!
  • readswift
    #642
    hát, szerintem neked az a bajod az alkeszekkel, hogy lelked mélyén hippi vagy, és ahelyett hogy a lényegre térnél, itt keménykedsz . Milyen jó lenne a világnak ha sok ilyen hippi rohangálna mindenhol, hogyha kell akkor kemény és kiáll az igazáért mint TE : DDD
  • FefeeX
    #641
    Tökéletes példája vagy annak, aki azt gondolja, hogy tudja miről beszél, pedig halvány lila gőze sincs róla...