Hunter

Puffin, a személyi repülőgép

Úgy száll fel mint egy helikopter, úgy repül mint egy repülő, és mindössze akkora zajt csap, mint egy elektromos autó. Ez lenne a NASA egyszemélyes repülőjárműve, a Puffin.

Még senki nem repült vele, jelenleg csak egy méretarányos modell készült el. Azonban az elektromos meghajtású jármű már teljesítette egyik legnehezebb célját, a csendes repülést. "A mai legcsendesebb helikopternél is tízszer alacsonyabb a zajszintje" - nyilatkozott a Discovery-nek Mark Moore, a NASA Langley Kutató Központjának űrrepülési mérnöke.


A zajszint rendkívül fontos, ha az úgynevezett személyi repülőjárművek valaha eljutnak odáig, hogy áthidalják a kereskedelmi légi közlekedés és a gépjárművek között tátongó tekintélyes űrt. "Elkerülhetetlen, hogy egy nap egyre több és több ember válassza a légi közlekedést egyéni járművekben" - vélekedik Moore. "Be fog következni. Egyszerűen nincs más módja a gyors, tetszés szerinti, nagy sebességű utazásnak."

A rendszer lényege, hogy az embereknek ne kelljen hosszú autóutakat megtenniük a repülőterekig, hogy viszonylag rövid repülésekhez gépre szálljanak. "Sem az autót, sem a repülőgépet nem akarjuk kiváltani" - magyarázta Moore. "Az autók kitűnőek arra amire használjuk őket, vagyis néhány kilométer megtételére viszonylag alacsony sebességen. A kereskedelmi utasszállítók is nagyszerűek nagy távolságok gyors megtételére. Azonban mi a helyzet, ha pár száz kilométert akarunk megtenni? Kénytelenek vagyunk bevállalni egy igen hosszú autózást. Hatalmas űr tátong a közlekedési rendszerben, erre próbálunk egy alternatívát nyújtani."


A hasonlóság miatt a puffin madárról elnevezett gép még nem repült a nyilvánosság előtt, az első teszteken azonban már túlesett. Leghosszabb repülése öt perc volt. "Nem egy életképes termékre törekszünk; a NASA nem termékeket fejleszt, hanem új technológiákat, amikkel el tudjuk látni az ipart, aminek már megvan a megfelelő termelői kapacitása" - tette hozzá Moore.

"Ez egy rendkívül izgalmas jármű, ami technológiák egész sorát házasítja össze" - nyilatkozott Brian Seedly, a NASA által kiírt üzemanyag-hatékony és környezetbarát repülőgépekre kiírt pályázat védnökének, a CAFE (Comparative Aircraft Flight Efficiency) Alapítványnak a vezetője. Az űrügynökség megközelítőleg félmillió dollárt költött a Puffinra, amit az MIT-vel, a Georgia Műszaki Egyetemmel, a Nemzeti Űrrepülési Intézettel és az M-DOT Aerospace-szel közösen fejlesztettek ki. A járművet egy repüléstechnikai rendezvényen mutatták be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Epikurosz #93
    A madaraknak már annyi, már csak a fodros szegfüveknek és ibolyáknak kell elkókadniuk. De már a hajóskapitány is ezen ügyködik. Jawor?
  • sz4bolcs #92
    Dögvész fog pusztítani a madarak között..
  • Epikurosz #91
    De egy mezei juzernek talán ez lenne elérhető, árban is:
  • Epikurosz #90
    most meg ez jönne be:

    Nem tudok dönteni.
  • zapapp #89
    Nem tudom ki lenne képes akár egy órát is úgy előre nézni. Szerintem nem kényelmes. Meg tényleg annyi idióta között több méter magasban nem biztos hogy biztonságos. Legfeljebb automatizálva tudnám elképzelni, beírod h hova mész és nem és vezérlek.
  • jaspercry #88
    azt jöt egy kis szél ,azt oda a repülés!Kiskanállal szednek össze.
    Nem beszélve nem érdemes a magasba integetni!( akezek bánják)
    Nagyon lélekvesztőknek néznek ki ezek a helikopter utánzatok,akkor inkább valami kis repülö szárnyakkal)kevesebb fogyasztás,kisebb kockázat..
  • Epikurosz #87
    Ezzel a GEN-H4 -gyel az a baj, hogy sokat fogyaszt: 19 l/h. Van olyan, amely csak 3 l/h-át eszik.
  • Epikurosz #86
    Igazából ez van lent leírva:
  • Epikurosz #85
  • Epikurosz #84
    GEN H-4 from Gene corporation - Japan is your personal helicopter. It comes with a seat and landing gear so all you have to do is strap on and you are ready to go. Unlike traditional helicopters it has 2 sets of coaxial, contra-rotating rotors (KA-52 Hokum for all you military buffs) which eliminates the need of a tail rotor for balancing. The rotors have a length of only 4 meters (118 inches) so no parking problems too. It is powered by 4 lightweight 125 cc 2 cylinder engines which use standard gasoline. The GEN H-4 can fly to a maximum altitude of 1000 meters at a top speed of 90 km/hr (59 mph) for upto 30 minutes. You dont require a license to fly the GEN H-4 in Japan and the inventors claim it is easy as riding a bicycle and with just 2 hours of practice you can master it. The controls also resemble a bicycle handle.
    You dont get the GEN H-4 as a ready unit, Gene corp is selling it as assembly kits. It is available in Japan for 3,780,000 Yen ($32,500).