Hunter

Akár a jövő héten indulhatnak a kínai űrhajósok

A kínai médiában vasárnap napvilágot látott beszámolók szerint könnyen lehet, hogy az ország második emberi űrrepülésére már a jövő héten sor kerül.

A Xinhua hírügynökség értesülése szerint a kétfős legénység kilövésére az október 1-jével kezdetét vevő, egy hétig tartó állami ünnepségsorozat keretében kerül sor. Ugyanakkor a hong kongi China News Servise szerint a Sencsu VI október 13-án indul öt napos útjára a Góbi-sivatagban fekvő Csiucsüan kilövő központból. Úgy tűnik a kínaiak nem babonásak, viszont hagyományszeretők, mivel ezúttal sem hajlandók semmit elárulni emberi űrprogramjuk kilövési dátumairól. Az első emberi űrrepülésüket, a Sencsu V küldetést sem jelentették be egészen addig, míg az indítás rendben le nem zajlott.

A China News Service jelentése szerint a kilövést magyar idő szerint október 13-án hajnali 4 órára időzítették, ami az időjárás és az előkészületek ütemének függvényében változhat. A teljes rakéta összeszerelése, beleértve a visszatérő kapszulát és egy orbitális egységet, befejeződött és a Csiucsüan kilövőálláson várakozik, olvasható a beszámolóban.


A Sencsu modellje

A kilövést közvetítő állami televízió már egy hete árusítja a reklámhelyeket, öt másodpercnyi reklámidő 2,56 millió jüanba (316 ezer dollár), míg 30 másodperc 8,56 millió jüanba kerül. Az első repülést csak felvételről adták, a mostani második azonban élő közvetítés lesz, ígéri a CCTV. Három kétfős csapatot választottak ki a 14 jelöltből, akiket alaposan felkészítettek az űrjárműből, a végső legénységet azonban csak a kilövés előtti napokban nevezik meg, amit szintén gyakorlatnak lehet már nevezni. Jang Li-vej, az első küldetés pilótájának kilétét, aki 14-szer kerülte meg a Földet a 21 órás űrrepülése alatt, csak a kilövés előtt néhány órával fedték fel.

Az elkövetkező repülésen a legénység több kísérletet is el fog végezni a már fentebb említett orbitális egységben, ami jó pár hónapig földkörüli pályán marad, miután az űrhajósok leváltak róla a visszatérő kapszula fedélzetén. Az orbitális egységet úgy alkották meg, hogy több hasonló modul is csatlakoztatható legyen hozzá, melyekből egy építőjátékhoz hasonlóan össze lehet állítani egy komplett űrállomást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • [NST]Cifu #40
    Elindultak!
  • Ph03niXx #39
    A kinaiakat ne szidjuk, rendes emberek. Az meg, hogy az ocska cipot ratok sozzak, az az o kepessegeik dicsoitese, es sajat magatok lesajnalasa. Nekik is meg kell valamibol elni...

    A cikkhez meg annyit, lehet, hogy elore nem jelentettek be, mikor lovik fel a Shenzhou V-ot, de amikor vegulis fellottek, eloben kozvetitette az osszes kinai csatorna...
  • vax #38
    nagyfel=Nagyfal. Bocsi. Elírtam. :)
  • vax #37
    A kínai nagyfel sem "hosszú életű" és még nem is hosszú. :) Igaz?
  • Piscator #36
    Amúgy hajrá a kínaiaknak, ha ettől fejlődik a tudomány, az ok.
  • Piscator #35
    Csupáncsak annyi, hogy van elég saját - jelenleg munkanélküli - munkaerőnk, aki nyomorog, és hidd el, nem minden magyar lusta.
    Ám jön a keleti munkaerő, elviszi a munkát.
    Plusz a tőkét kiviszik az országból.
    Plusz gyakran gagyi dolgokat sóznak ránk ellehetetlenítve a hazai/már-már EUs ipart.
    Pl textil dömping.
    Plusz már 50000-en vannak, ez már erős kisebbség, iskolát építenek nekik, szaporodnak....
    elitélem a raszizmus, nem is erről van szó, de menjenek haza a kínaiak.
    Bár, elismerem, a bambusz öntetes kajájuk eredeti, finom :)
  • Sith #34
    OFF
    "2005: Ember lép a Marsra, de az expedíciónak váratlan műszaki problémákkal kell megküzdenie."
    Hát jo lenne ha belehuznának még van kb 3 hónapjuk
  • Esrohnoil #33
    Ennyit a sárkányról...
    Alul a 2018-as bejegyzés a fontos ebből a szempontból. :D
  • Epikurosz #32
    Azért ez az orbitális egység nem egy rossz dolog...
  • Thrawn #31
    Kb. 9 méter hosszú, tömege 8 tonna. Hasznos belső térfogatát nem tudom, a Szojuzé kb. 10 légköbméter, ezé is hasonló lehet. Ha budapesti vagy, vagy erre jársz, érdemes megnézni a Közlekedési Múzeumban a Szojuz 35 visszatérő egységét, akkor tudsz viszonyítani a méreteket illetően.