Gyurkity Péter
Európában jöhet az első Hyperloop
Ez a lehetőség is felmerül, a projekten dolgozó cég szerint ideális helyszín lennénk.
Miközben Elon Musk és a SpaceX a kapszulák versenyének újabb fordulóját tervezgeti, a Hyperloop One a maga részéről a lehetséges első útvonalak listáját tette közzé a napokban, ezek között pedig több európai helyszín is szerepel. Valós lehetőségként merül tehát fel, hogy kontinensünk részesül elsőként majd az új technológia gyümölcseiből (és kockázataiból).
A cég – amelyben maga Musk közvetlenül nem tevékenykedik, bár az alapítók szoros kapcsolatot ápolnak vele – egy kilenc helyszínből álló listát tett közzé, amelyen olasz, finn-észt, német, lengyel, spanyol-marokkói, holland, valamint brit régiók szerepelnek. A tervezett útvonalak hossza 90 és 1991 km között mozog, ez nyilván több szempontból is komoly különbségeket eredményezne a finanszírozás és a kivitelezés terén, bár itt egyelőre csak arról van szó, hogy a különböző városok, kormányzatok, valamint egyéb szervezetek maguk jelezhették érdeklődésüket a Hyperloop One Global Challenge iránt. A vállalat szerint Európát egyesítő, az összefogást erősítő kezdeményezésről beszélhetünk, bár a megvalósulás nyilván még odébb van.
Az elmúlt két évben mintegy 200 mérnök és technikus dolgozott a platformon egy amerikai sivatagban, ahol a tesztpálya kiépítését végzik. Nagy reményekkel várják az éles próbát, ami visszaigazolná, hogy a világ szinte bármely pontján felépülhet egy hasonló rendszer, amely a mágneses lebegtetés és a légellenállás minimalizálása révén akár óránkénti 1126 km-es sebességet biztosítana az utasok számára, alaposan lecsökkentve az utazásra fordított időt. Ehhez persze meg kell majd építeni a hatalmas csőrendszert, ki kell alakítani a járművek főbb komponenseit, valamint biztosítani kell az előírások betartását és tartani kell a biztonság megkövetelt szintjét, hogy valóban a mindennapokban is használható tömegközlekedési eszközt vegyünk majd használatba.
Ettől még nyilván évekre vagyunk, ám az érdeklődés szintje jelzi, hogy nem eleve halott projektről van szó.
Miközben Elon Musk és a SpaceX a kapszulák versenyének újabb fordulóját tervezgeti, a Hyperloop One a maga részéről a lehetséges első útvonalak listáját tette közzé a napokban, ezek között pedig több európai helyszín is szerepel. Valós lehetőségként merül tehát fel, hogy kontinensünk részesül elsőként majd az új technológia gyümölcseiből (és kockázataiból).
A cég – amelyben maga Musk közvetlenül nem tevékenykedik, bár az alapítók szoros kapcsolatot ápolnak vele – egy kilenc helyszínből álló listát tett közzé, amelyen olasz, finn-észt, német, lengyel, spanyol-marokkói, holland, valamint brit régiók szerepelnek. A tervezett útvonalak hossza 90 és 1991 km között mozog, ez nyilván több szempontból is komoly különbségeket eredményezne a finanszírozás és a kivitelezés terén, bár itt egyelőre csak arról van szó, hogy a különböző városok, kormányzatok, valamint egyéb szervezetek maguk jelezhették érdeklődésüket a Hyperloop One Global Challenge iránt. A vállalat szerint Európát egyesítő, az összefogást erősítő kezdeményezésről beszélhetünk, bár a megvalósulás nyilván még odébb van.
Az elmúlt két évben mintegy 200 mérnök és technikus dolgozott a platformon egy amerikai sivatagban, ahol a tesztpálya kiépítését végzik. Nagy reményekkel várják az éles próbát, ami visszaigazolná, hogy a világ szinte bármely pontján felépülhet egy hasonló rendszer, amely a mágneses lebegtetés és a légellenállás minimalizálása révén akár óránkénti 1126 km-es sebességet biztosítana az utasok számára, alaposan lecsökkentve az utazásra fordított időt. Ehhez persze meg kell majd építeni a hatalmas csőrendszert, ki kell alakítani a járművek főbb komponenseit, valamint biztosítani kell az előírások betartását és tartani kell a biztonság megkövetelt szintjét, hogy valóban a mindennapokban is használható tömegközlekedési eszközt vegyünk majd használatba.
Ettől még nyilván évekre vagyunk, ám az érdeklődés szintje jelzi, hogy nem eleve halott projektről van szó.