Berta Sándor
Jöhet a transzszibériai Hyperloop-pálya?
Az orosz vezetők új típusú Európa és Kína közötti összeköttetésekről álmodnak.
A jövőben külön Hyperloop-pálya lehet Európa és a Távol-Kelet között, Oroszországban a Hyperloop One vállalat egyszerre több pályát is építhet - erről állapodtak meg a szentpétervári gazdasági fórum résztvevői, köztük Shervin Pishevar, a Hyperloop One egyik alapítója; Szergej Szobjanin moszkvai polgármester és Zijaudin Magomedov, a Summa csoport vezetője. A vezetők azt is megbeszélték, hogy készítenek egy előzetes megvalósíthatósági tanulmányt.
Az oroszországi Hyperloop-pályák egyike Moszkva környékén lehet, ahol megkönnyíthetné az ingázók életét és jelentős mértékben lerövidíthetné az orosz fővárosba való eljutás idejét. Egy másik útvonalat Maxim Szokolov orosz közlekedési miniszter javasolt: a 70 kilométer hosszú szakasz a Vlagyivosztoktól délkeletre lévő Zarubinót kötné össze Jilin kínai tartománnyal, a jilini nehézipar így a termékeit könnyebben juttathatná el a tengeri hajókhoz. Ez a projekt 450-607 millió dollárba kerülne.
Magomedov még tovább is gondolkodott: egy olyan pályát álmodott meg, amely Európából indulva érintene Közép-Ázsiát és a végállomása Kína lenne. Ennek segítségével a jövőben konténereket lehetne majd szállítani a Távol-Keletről Európába. A pálya része lenne az új selyemút, vagyis a The Silk Road Economic Belt and the 21st-century Maritime Silk Road nevű vagy rövid nevén One Road projektnek.
A jövőben külön Hyperloop-pálya lehet Európa és a Távol-Kelet között, Oroszországban a Hyperloop One vállalat egyszerre több pályát is építhet - erről állapodtak meg a szentpétervári gazdasági fórum résztvevői, köztük Shervin Pishevar, a Hyperloop One egyik alapítója; Szergej Szobjanin moszkvai polgármester és Zijaudin Magomedov, a Summa csoport vezetője. A vezetők azt is megbeszélték, hogy készítenek egy előzetes megvalósíthatósági tanulmányt.
Az oroszországi Hyperloop-pályák egyike Moszkva környékén lehet, ahol megkönnyíthetné az ingázók életét és jelentős mértékben lerövidíthetné az orosz fővárosba való eljutás idejét. Egy másik útvonalat Maxim Szokolov orosz közlekedési miniszter javasolt: a 70 kilométer hosszú szakasz a Vlagyivosztoktól délkeletre lévő Zarubinót kötné össze Jilin kínai tartománnyal, a jilini nehézipar így a termékeit könnyebben juttathatná el a tengeri hajókhoz. Ez a projekt 450-607 millió dollárba kerülne.
Magomedov még tovább is gondolkodott: egy olyan pályát álmodott meg, amely Európából indulva érintene Közép-Ázsiát és a végállomása Kína lenne. Ennek segítségével a jövőben konténereket lehetne majd szállítani a Távol-Keletről Európába. A pálya része lenne az új selyemút, vagyis a The Silk Road Economic Belt and the 21st-century Maritime Silk Road nevű vagy rövid nevén One Road projektnek.