Gyurkity Péter
Jön a Hyperloop gyorsulási versenye
Augusztusban mérkőznek meg a diákcsapatok, a cél legnagyobb sebesség elérése.
Elon Musk és a SpaceX segítségével még 2016 januárjában rendezték meg a Hyperloop első versenyét, amelyen a kiírásnak megfelelően számos különböző egyetemi és egyéb csapat vett részt. Ezen az MIT nyerte el az első helyet, míg idén januárban már a holland Delft került ki győztesként a fele méretben legyártott kapszulák összecsapásán. Augusztusban jön a következő forduló, amely már a sebességre helyezi a hangsúlyt.
A hivatalos oldalon közzétették az előzetes bejelentést, amely szerint augusztus 25. és 27. között zajlik majd le a gyorsulási verseny, itt pedig már kifejezetten a legnagyobb sebesség elérése lesz a fő cél. A benevezettek listáján több visszatérőt is látunk, ők nyilván abban reménykednek, hogy ismét jól szerepelnek majd, különös tekintettel arra, hogy bár összességében véve az említett holland egyetem csapata nyerte meg az előző fordulót, itt mások is kitüntetésben részesültek, hiszen a januárban megrendezett második fázisban például a 149 kilogrammot nyomó, mágnesek révén a pálya felett lebegő, 4,5 méter hosszú és 1 méter magas kapszula mellett német és amerikai fejlesztések is kedvező visszhangot kaptak, igaz nem mindegyikük tudta elindítani saját megoldását, ami a különböző technikai okoknak és hibáknak volt köszönhető.
Akkor a 30 megmaradt csapatból mindössze hárman tudták bevetni kapszuláikat, mivel ezeket ítélték kellően biztonságosnak. Ez remélhetőleg most másként lesz, amiben nyilván segít, hogy a Hyperloop Competition II főbb szabályait már tavaly augusztusban kialakították, eszerint pedig ezúttal egyedül a sebességet fogják szemügyre venni, pontosabban a nagy sebességről való megfelelő lelassítást, amelyet lehetőleg balesetmentesen kell majd lebonyolítani. A cég (amelyet könnyen összekeverhetünk a két másik, szintén ezen a technológián dolgozó riválissal) eközben világszerte 35 különböző helyszínt választott ki, amelyeken később sor kerülhet a platform tesztelésére, Londonban pedig április 27-én egy kiállításon részletezik majd az Egyesült Királyságban javasolt megoldásokat.
Az persze még nem dőlt el, hogy mennyiben megvalósítható a technológia – érdeklődőkből ugyan nincs hiány, de ez komoly pénzeket és időt vesz majd igénybe.
Elon Musk és a SpaceX segítségével még 2016 januárjában rendezték meg a Hyperloop első versenyét, amelyen a kiírásnak megfelelően számos különböző egyetemi és egyéb csapat vett részt. Ezen az MIT nyerte el az első helyet, míg idén januárban már a holland Delft került ki győztesként a fele méretben legyártott kapszulák összecsapásán. Augusztusban jön a következő forduló, amely már a sebességre helyezi a hangsúlyt.
A hivatalos oldalon közzétették az előzetes bejelentést, amely szerint augusztus 25. és 27. között zajlik majd le a gyorsulási verseny, itt pedig már kifejezetten a legnagyobb sebesség elérése lesz a fő cél. A benevezettek listáján több visszatérőt is látunk, ők nyilván abban reménykednek, hogy ismét jól szerepelnek majd, különös tekintettel arra, hogy bár összességében véve az említett holland egyetem csapata nyerte meg az előző fordulót, itt mások is kitüntetésben részesültek, hiszen a januárban megrendezett második fázisban például a 149 kilogrammot nyomó, mágnesek révén a pálya felett lebegő, 4,5 méter hosszú és 1 méter magas kapszula mellett német és amerikai fejlesztések is kedvező visszhangot kaptak, igaz nem mindegyikük tudta elindítani saját megoldását, ami a különböző technikai okoknak és hibáknak volt köszönhető.
Akkor a 30 megmaradt csapatból mindössze hárman tudták bevetni kapszuláikat, mivel ezeket ítélték kellően biztonságosnak. Ez remélhetőleg most másként lesz, amiben nyilván segít, hogy a Hyperloop Competition II főbb szabályait már tavaly augusztusban kialakították, eszerint pedig ezúttal egyedül a sebességet fogják szemügyre venni, pontosabban a nagy sebességről való megfelelő lelassítást, amelyet lehetőleg balesetmentesen kell majd lebonyolítani. A cég (amelyet könnyen összekeverhetünk a két másik, szintén ezen a technológián dolgozó riválissal) eközben világszerte 35 különböző helyszínt választott ki, amelyeken később sor kerülhet a platform tesztelésére, Londonban pedig április 27-én egy kiállításon részletezik majd az Egyesült Királyságban javasolt megoldásokat.
Az persze még nem dőlt el, hogy mennyiben megvalósítható a technológia – érdeklődőkből ugyan nincs hiány, de ez komoly pénzeket és időt vesz majd igénybe.