Gyurkity Péter
Tesztelte a propulziós meghajtást a Hyperloop One
A cég a szabad ég alatt hajtotta végre az első tesztet, amely sikerrel zárult.
Elon Musk ötletére épül a Hyperloop One cég technológiája, amely rendkívül nagy sebesség elérésével csökkentené le az utazásra fordított időt, alapvető módon változtatva meg életünket. A gyerekcipőben járó platform megvalósítása még távolinak tűnik, de a meghajtást már a szabad ég alatt is tesztelték.
A vállalat a Nevada államban tavaly decemberben megszerzett földdarabkán alakította ki a tesztpályát, amely az eredetileg ígért vákuumot még nem vonultatja fel. Itt mindössze a propulziós meghajtást próbálták ki, aminek köszönhetően a síneken mozgó alumínium tákolmány alig 1,1 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h-s sebességre, majd pedig a pálya végén összehordott homok segítségével lassult le és állt meg, hiszen az egyszerű megoldásról még a fékrendszer is hiányzik. A teszt mindenesetre sikeres volt, így jöhet a következő lépés, amely egy életnagyságú prototípus kialakítását jelenti.
A Los Angeles és Las Vegas városában dolgozó csapat immár 150 főből áll, vagyis az elmúlt két évben (az alapító garázsából indulva) egy meglehetősen nagy utat jártak be. A napokban újabb 80 millió dolláros tőkeemelésre került sor, így a munka folytatódni fog. A cél Musk ötletének valóra váltása, vagyis a csőben, vákuumban végrehajtott utazás, amelynek során az utasok 1100 km/h sebességgel száguldanának Los Angeles és San Francisco között, alig fél óra alatt érve el a kiinduló állomásról a végcélhoz.
A kétkedők legtöbbször a szabályozási és engedélyezési akadályokat emelik ki, szerintük a nagy áttörés emiatt marad majd el, hiszen a robotautók széleskörű elterjedését is elsősorban ez nehezíti meg, a cég azonban 2019-re a teherszállításban szeretne megjelenni, ezt pedig két évre rá követné a személyszállítás.
Elon Musk ötletére épül a Hyperloop One cég technológiája, amely rendkívül nagy sebesség elérésével csökkentené le az utazásra fordított időt, alapvető módon változtatva meg életünket. A gyerekcipőben járó platform megvalósítása még távolinak tűnik, de a meghajtást már a szabad ég alatt is tesztelték.
A vállalat a Nevada államban tavaly decemberben megszerzett földdarabkán alakította ki a tesztpályát, amely az eredetileg ígért vákuumot még nem vonultatja fel. Itt mindössze a propulziós meghajtást próbálták ki, aminek köszönhetően a síneken mozgó alumínium tákolmány alig 1,1 másodperc alatt gyorsult fel 100 km/h-s sebességre, majd pedig a pálya végén összehordott homok segítségével lassult le és állt meg, hiszen az egyszerű megoldásról még a fékrendszer is hiányzik. A teszt mindenesetre sikeres volt, így jöhet a következő lépés, amely egy életnagyságú prototípus kialakítását jelenti.
A Los Angeles és Las Vegas városában dolgozó csapat immár 150 főből áll, vagyis az elmúlt két évben (az alapító garázsából indulva) egy meglehetősen nagy utat jártak be. A napokban újabb 80 millió dolláros tőkeemelésre került sor, így a munka folytatódni fog. A cél Musk ötletének valóra váltása, vagyis a csőben, vákuumban végrehajtott utazás, amelynek során az utasok 1100 km/h sebességgel száguldanának Los Angeles és San Francisco között, alig fél óra alatt érve el a kiinduló állomásról a végcélhoz.
A kétkedők legtöbbször a szabályozási és engedélyezési akadályokat emelik ki, szerintük a nagy áttörés emiatt marad majd el, hiszen a robotautók széleskörű elterjedését is elsősorban ez nehezíti meg, a cég azonban 2019-re a teherszállításban szeretne megjelenni, ezt pedig két évre rá követné a személyszállítás.