Gyurkity Péter
Elkészült az MIT Hyperloop-kapszulája
Az MIT bemutatta a versenyen győztes koncepciójának eredményét, amely a nyáron száll ringbe.
Februárban adtunk hírt arról, hogy a SpaceX által megrendezett versenyen az MIT csapata érdemelte ki az első helyet, legalábbis a koncepciók szintjén, ezt pedig belátható időn belül követi majd a prototípusok megépítése és a verseny következő fordulója. Az MIT most bemutatta saját példányát, így készen állnak a nyári próbára.
A most közzétett videóban elmondják, hogy a prototípus fele-harmada a véglegesnek szánt példány méretének. A SpaceX igyekezett megkönnyíteni a versenyen indulók dolgát, ezért a követelmények között nem szerepel az utasok szállítása - ezért is fordulhatott elő, hogy az MIT megoldása egyelőre nem készül el nagyobb méretben, erre a prototípus nem is lenne alkalmas. A fő cél azonban a nyáron esedékes verseny megnyerése, itt ugyanis a résztvevők már az elkészült példányokat indítják majd egymás ellen, hogy kiderüljön, melyik fejlesztés bizonyul a legalkalmasabbnak.
Az indulók között láthattunk hibrid koncepciókat is, a Colorado Denver Egyetem például ötvözte Elon Musk eredeti elképzelését, valamint az MIT maglev platformját - itt a kerekeknek csak a 160 km/h alatti tartományban jut szerep. Az MIT a "tiszta" maglev mellett döntött, szerintük ez a nagy sebesség, a megbízhatóság, valamint a fékezés problémáját is megoldja, és bár a 250 kg-os prototípus 150 ezer dollárba került, a 370 km/h-s végsebesség pedig messze elmarad a hangsebességhez közeli végcéltól, továbbra is bíznak abban, hogy lepipálják majd a vetélytársakat.
A SpaceX versenyének következő fordulóján 115 helyett már csak 30 különböző csapat indul, erre a cég saját tesztpályáján kerül majd sor, valamikor a nyár folyamán.
Februárban adtunk hírt arról, hogy a SpaceX által megrendezett versenyen az MIT csapata érdemelte ki az első helyet, legalábbis a koncepciók szintjén, ezt pedig belátható időn belül követi majd a prototípusok megépítése és a verseny következő fordulója. Az MIT most bemutatta saját példányát, így készen állnak a nyári próbára.
A most közzétett videóban elmondják, hogy a prototípus fele-harmada a véglegesnek szánt példány méretének. A SpaceX igyekezett megkönnyíteni a versenyen indulók dolgát, ezért a követelmények között nem szerepel az utasok szállítása - ezért is fordulhatott elő, hogy az MIT megoldása egyelőre nem készül el nagyobb méretben, erre a prototípus nem is lenne alkalmas. A fő cél azonban a nyáron esedékes verseny megnyerése, itt ugyanis a résztvevők már az elkészült példányokat indítják majd egymás ellen, hogy kiderüljön, melyik fejlesztés bizonyul a legalkalmasabbnak.
Az indulók között láthattunk hibrid koncepciókat is, a Colorado Denver Egyetem például ötvözte Elon Musk eredeti elképzelését, valamint az MIT maglev platformját - itt a kerekeknek csak a 160 km/h alatti tartományban jut szerep. Az MIT a "tiszta" maglev mellett döntött, szerintük ez a nagy sebesség, a megbízhatóság, valamint a fékezés problémáját is megoldja, és bár a 250 kg-os prototípus 150 ezer dollárba került, a 370 km/h-s végsebesség pedig messze elmarad a hangsebességhez közeli végcéltól, továbbra is bíznak abban, hogy lepipálják majd a vetélytársakat.
A SpaceX versenyének következő fordulóján 115 helyett már csak 30 különböző csapat indul, erre a cég saját tesztpályáján kerül majd sor, valamikor a nyár folyamán.