14
-
#14 Hárklisok legfeljebb a lebuktatott orv-shore lovagok lehetnek. :-D -
#13 Szerintem komoly, viccnek kicsit dúrva lett volna! XD -
#12 Te most viccelsz, ugye? -
cylontoaster #11 Hangutánzó jellegű szó, amikor az ember nem csak háklis, de morog is közben.
Tengerparti településeken a finnyáskodó kalózt nevezték így, kicsit jobban megnyomva az első szótagot. -
#10 Hárklis? :-O -
felemelő #9 Azért ha gazdasági számításokat is nézünk, akkor én két helyszínt látok:
- Ha csak tesztpálya kell, valódi utasforgalom nélkül, akkor olcsóbb keleteurópai földeken megy két város között (hogyha egyszer élesben használható lesz, akkor utasokat is vihessen) [nemmellékesen a kevésbé hárklis politika/államigazgatás miatt, aminek ha megkenik a kerekeit, akkor szárnallni képes].
- Ha kész van valódi utasforgalomra, akkor két német vagy francia nagyváros közé építik, mert ott van elegendő utas és vásárlóerő. -
kvp #8 Mar sokszor leirtam, de szerintem a japan megoldas jobb valamivel. A 60-as evek ota fejlesztik es mostanra sikerult kereskedelmileg is ertelmezheto szintre jutniuk. Van egy maglev vasuti rendszeruk, amit lehet a felszinen is vinni kisebb sebesseggel, de legritkitott alagutba is helyezheto, ahol tovabb novelheto a sebessege.
A kabin levegoellatasat kompresszorokkal oldjak meg, amik a kisebb legnyomast a kabin nyomasara hozzak, tovabba az elhasznalodott levegot szelepekkel kiengedik. Ez a rendszer mar a 0-as sorozatu shinkansen-en is megvolt (ott a szuk alagutak behaladaskori tulnyomasat es kihaladaskori kis nyomasat stabilizaltak vele es 1964-ben lett atadva).
A menekules kulso jarda alapu, ugyanis rajottek, hogy ha jelentosen nagyobb az alagut atmeroje a jarmuhoz kepest, akkor a kisebb nyomasu levegot is konnyebb felretolnia (mert van hova), azaz gyorsabban haladhat. Ennek mellekhatasa az, hogy elfer a menekulojarda a sinek mellett. (mint nallunk a 4-es metroban)
Megallas: Ha nagyobb az alagut, akkor teljes beomas kivetelevel a kisebb meretvaltozasok nem zavaroak, raadasul a maglev szerelveny egy U alaku palyaban fut es vannak rajta alul gumigorgok is. Aramszunet eseten a vonat leszall a palya aljara es az also es oldalso gorgok vezetik a megallasig. Az aramszunet ugyancsak lekapcsolja a legnyomas csokkento szivattyukat is, tehat az alagut szepen megteleik legkori nyomason levo levegovel es az utasok kisetalhatnak a menekulojardan.
A fenti rendszerbol mar letezik egy tesztpalya, egy felszini allomassal, tovabba egy felszinu es egy rovidebb alagutas szakasszal. A megoldas egyelore teljesen biztonsagosnak tunik, csak a palyan szemejovo targyak jelenthetnek gondot, de ez a veszely a hagyomanyos vonatoknal is megvan. -
cylontoaster #7 Nem is állítom, hogy holnapra jó lesz, vagy egyáltalán van-e értelme most fejlesztgetni.
Ettől még ezek a problémák ismertek máshol is, ott is meg lett oldva (vagy nem, de nem érdekel senkit, mint a repülőből menekülés), szóval ez így kevés. -
#6 Igen, de az 100 éve fejlesztés alatt álló rendszer és most értek el egy elég jó biztonsági szintet. Ezt meg 5 éve hegesztgetik kb. -
cylontoaster #5 Ezt vesd össze a légiközlekedéssel, ahol a problémák jelentős része szintén él. -
kgpro #4 Nem az embereket kell bevinni a föld alá vákuumba, hanem az áruszállítást kell automatizálni ezzel. -
#3 Unják a trollokat...
Csak egy két kérdéses dolog. Tűz a kabinban. Menekülési lehetőség hiánya. Légmentes zárás biztonsága. Légellátás biztosítása. Külső behatások elleni védelem (nekimennek a csőnek). Hirtelen ennyi. A vákuum hiány nem nagy ügy, de egy áramkimaradás az durva lenne... 1000 km/h fölött. -
#2 Bojkottálták a fórumot. ;-) -
#1 Eltűntek a hsz-ek?