Berta Sándor
Csúszik a kaliforniai Hyperloop-pálya építése
Az első kapavágás ennek ellenére még az idén megtörténhet.
Még mindig nem kezdődött el a kaliforniai Hyperloop-tesztpálya építése Quay Valley területén. Dirk Ahlborn, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) első embere mindezt a helyi bürokráciával indokolta. Ugyanakkor az üzletember sietett leszögezni, hogy hiszi, hogy a munka hamarosan elkezdődhet.
A HTT ugyan megszerezte az engedélyt azzal kapcsolatban, hogy a Los Angeles és San Francisco között körülbelül félúton található Kings megyében felépíthessen egy pályaszakaszt, de a munka megkezdéséhez további papírok szükségesek. Hiányzik például a környezettanulmány és ezenkívül a Kings megyei közösségfejlesztési ügynökség vezetőjének és tervezőbizottságának is engedélyeznie kellene a projektet.
Dirk Ahlborn megerősítette, hogy dolgoznak a szükséges dokumentumok megszerzésén és a környezeti vizsgálatok elvégzése hamarosan lezárulhat. De emellett hátravannak még a térképészeti és a földmérési feladatok is. A menedzser reményei szerint az első kapavágásra még az idén sor kerülhet. A program ugyanakkor nem szenvedett komoly hátrányt, a bürokratikus eljárásoknál mindig bele van kalkulálva néhány hónapos csúszás, azonban amint elkezdik az építkezést, azonnal befolyásolhatják az ütemtervet.
Tavaly nyáron a HTT képviselőinek sikerült megállapodniuk a kaliforniai földtulajdonosokkal, így elvileg minden akadály elhárult a Hyperloop tesztpályájának megépítése elől. Az érintett szakasz körülbelül 8 kilométer hosszú lesz és az Interstate 5 autópálya mellett építik meg. 2015 októberében már úgy tűnt, hogy elindulhat a tesztpálya építése.
Még mindig nem kezdődött el a kaliforniai Hyperloop-tesztpálya építése Quay Valley területén. Dirk Ahlborn, a Hyperloop Transportation Technologies (HTT) első embere mindezt a helyi bürokráciával indokolta. Ugyanakkor az üzletember sietett leszögezni, hogy hiszi, hogy a munka hamarosan elkezdődhet.
A HTT ugyan megszerezte az engedélyt azzal kapcsolatban, hogy a Los Angeles és San Francisco között körülbelül félúton található Kings megyében felépíthessen egy pályaszakaszt, de a munka megkezdéséhez további papírok szükségesek. Hiányzik például a környezettanulmány és ezenkívül a Kings megyei közösségfejlesztési ügynökség vezetőjének és tervezőbizottságának is engedélyeznie kellene a projektet.
Dirk Ahlborn megerősítette, hogy dolgoznak a szükséges dokumentumok megszerzésén és a környezeti vizsgálatok elvégzése hamarosan lezárulhat. De emellett hátravannak még a térképészeti és a földmérési feladatok is. A menedzser reményei szerint az első kapavágásra még az idén sor kerülhet. A program ugyanakkor nem szenvedett komoly hátrányt, a bürokratikus eljárásoknál mindig bele van kalkulálva néhány hónapos csúszás, azonban amint elkezdik az építkezést, azonnal befolyásolhatják az ütemtervet.
Tavaly nyáron a HTT képviselőinek sikerült megállapodniuk a kaliforniai földtulajdonosokkal, így elvileg minden akadály elhárult a Hyperloop tesztpályájának megépítése elől. Az érintett szakasz körülbelül 8 kilométer hosszú lesz és az Interstate 5 autópálya mellett építik meg. 2015 októberében már úgy tűnt, hogy elindulhat a tesztpálya építése.