Gyurkity Péter
Egyre közelebb kerülünk a Mátrix megvalósításához
Játékokban felhasznált motor segít a kísérleti jellegű virtuális valóság tökéletesítésében.
Az 1999-es Mátrix mozifilmet valószínűleg nem kell bemutatni olvasóinknak, ezzel kapcsolatban mindössze annyit érdemes kiemelnünk, hogy az ezredforduló táján még nagyon távolinak, csaknem megvalósíthatatlannak tűnt a technológia kifejlesztése és annak alkalmazása. Most a több népszerű játék által is felhasznált motor segít ennek tökéletesítésében, egyelőre kísérleti jelleggel.
A Michigan Egyetem már 1997 óta működteti saját speciális szobáját, amely 3x3 méteres terjedelmével aprónak tűnhet, ám a falaira vetített tartalom, valamint a különleges technológia révén ennek segítségével egy gyakorlatilag végtelen világba léphetünk be. Ez a virtuális környezet vált még hihetőbbé a napokban, mégpedig az Unreal motor révén, amely az eddig is alkalmazott motion capture, a 3D-modellezés, illetve a virtuális valóság technológiájával ötvözve vetít elénk egy digitális valóságot.
A MIDEN (Michigan Immersive Digital Experience Nexus) névre keresztelt szoba falaira kivetített tartalom a mellékelt sztereoszkopikus szemüveg, valamint a konzolok területéről ismerős kontroller révén a mi szemszögünkből tárja elénk a virtuális világot, amelyet a megfelelő letapogatásért és a követésért felelős érzékelők tesznek lehetővé. A tesztalanyok szabadon mozoghatnak a világon belül, itt a különböző tárgyak (így például az ajtók és fegyverek) manipulálása sem jelent gondot, az Unreal motor pedig a korábbinál jóval részletesebb módon mutatja meg a világot, növényzettel, vízfelülettel, füsttel és valódinak tűnő lángokkal egészítve azt ki.
Természetesen még mindig viszonylag messze járunk a Mátrixban látottaktól (ez talán nem is baj), de a technológia fejlődésével már nem tűnik lehetetlennek annak lemásolása.
Az 1999-es Mátrix mozifilmet valószínűleg nem kell bemutatni olvasóinknak, ezzel kapcsolatban mindössze annyit érdemes kiemelnünk, hogy az ezredforduló táján még nagyon távolinak, csaknem megvalósíthatatlannak tűnt a technológia kifejlesztése és annak alkalmazása. Most a több népszerű játék által is felhasznált motor segít ennek tökéletesítésében, egyelőre kísérleti jelleggel.
A Michigan Egyetem már 1997 óta működteti saját speciális szobáját, amely 3x3 méteres terjedelmével aprónak tűnhet, ám a falaira vetített tartalom, valamint a különleges technológia révén ennek segítségével egy gyakorlatilag végtelen világba léphetünk be. Ez a virtuális környezet vált még hihetőbbé a napokban, mégpedig az Unreal motor révén, amely az eddig is alkalmazott motion capture, a 3D-modellezés, illetve a virtuális valóság technológiájával ötvözve vetít elénk egy digitális valóságot.
A MIDEN (Michigan Immersive Digital Experience Nexus) névre keresztelt szoba falaira kivetített tartalom a mellékelt sztereoszkopikus szemüveg, valamint a konzolok területéről ismerős kontroller révén a mi szemszögünkből tárja elénk a virtuális világot, amelyet a megfelelő letapogatásért és a követésért felelős érzékelők tesznek lehetővé. A tesztalanyok szabadon mozoghatnak a világon belül, itt a különböző tárgyak (így például az ajtók és fegyverek) manipulálása sem jelent gondot, az Unreal motor pedig a korábbinál jóval részletesebb módon mutatja meg a világot, növényzettel, vízfelülettel, füsttel és valódinak tűnő lángokkal egészítve azt ki.
Természetesen még mindig viszonylag messze járunk a Mátrixban látottaktól (ez talán nem is baj), de a technológia fejlődésével már nem tűnik lehetetlennek annak lemásolása.