Ötvös Tibor
All Points Bulletin - a GTA-MMO
David Jones neve nem biztos, hogy sokaknak ismerősen cseng, pedig az illető legalább akkora sztár a játékvilágban, mint a jobb marketingű Will Wright vagy Peter Molyneux. Jones nevéhez fűződnek olyan kultikus és megkerülhetetlen alkotások, mint a Lemmings vagy a Grand Theft Auto. Épp ezért ha új projektbe kezd, akkor azt azért a szakma figyelemmel kíséri.
Az All Points Bulletin (röviden APB) egy MMO lesz, amely alaposan felhasználja a GTA-ban látottakat is. Ebből adódik, hogy a World of WarCrafttal ellentétben az APB egy kifejezetten akciódús játék lesz, amelyben két oldal közül választhatunk. Vagy a törvény oldalára állunk, és ekkor rendőrként (itt Enforcer) kell betartatnunk a szabályokat, vagy pedig a bűnözést (Criminal) választjuk, és rablóként, gyilkosként, terroristaként lépünk fel a szerverre.
Jones végre mozgásban is bemutatta a játékot, és ebből az alkalomból több részletet is megtudhattunk róla. Az APB fejlesztői (a Realtime Worlds) rögtön az elején kijelentették, hogy nem nagyon hisznek az NPC-kben (nem játszható karakter), így arra törekednek, hogy az APB-ben minden egyes, a világban felbukkanó alakot egy valódi játékos irányítson. Nagyra törő tervek és kérdés, hogy akkor honnan kapunk mellékküldetéseket.
Az APB egy hatalmas városban játszódik, ám ennek csupán egy kisebb része lesz elérhető az egyes játékosok számára. A helyszín ugyanis több körzetre van osztva, és egy ilyen rész 2 négyzetkilométer, ami azért elég nagy. A szerverek indulásakor 3 ilyen körzet fogad majd minden játékost, és menet közben nyílnak meg az újabb és újabb részek - amelyek egyébként most még nincsenek készen.
Az APB természetesen küldetésalapú lesz. Amikor egy játékos elvállal egy missziót, a program rögtön megjelöli a célállomást. Ám először leellenőrzi, hogy a szerveren nem osztottak-e be másokat is ugyanarra a helyre, valamint megnézi, mennyire van messze a jelenlegi tartózkodási helyünktől. Jones szerint ugyanis nem szeretnék, ha egy-egy küldetés miatt 2 kilométert kellene autóznunk, mert az hamar unalmassá válhat (lásd Far Cry 2 vagy Assassin's Creed).
Rögtön felmerülhet a kérdés: és ha két játékos, akik teljesen eltérő küldetést csinálnak, összetalálkozik? Nos, aki párbajt vagy bármi ilyesmit vár, az csalatkozni fog. Jones szerint ugyanis átláthatatlanná és kaotikussá válna a játék, ha szabadon lehetne egymást gyilkolni. Az APB-ben csak azokat a játékosokat ölhetjük meg, akiket az aktuális küldetés érint. Mondjuk lesznek kerülőutak, hiszen ha autóval száguldunk a célunk felé és egy másik játékos is ugyanígy tesz, akkor a két jármű összecsaphat, és bár a karakter sértetlenül száll ki az autóból, de legalább ez is valami.
Az APB - sok társához hasonlóan - PC-re és X360-ra lett bejelentve, ám ebből végül csak előbbi maradt meg. A Realtime Worlds 5 éve dolgozik a játékon, és kicsit több mint egy éve leállították a konzolos változatot. Jones szerint szerettek volna első körben a számítógépes változatra koncentrálni és az X360 változat csak az APB sikere után jelenhet meg.
Bár az All Points Bulletin kifejezetten egy akciójáték, azért a szociális hálózat itt sem maradhat ki. Ez annyit jelent, hogy az egy frakcióba tartozó játékosok azonos ruhákban, autókban róják az utakat és kialakul közöttük egy bizonyos hierarchia is. Jones szerint a béta-teszten is felfigyeltek eme jelenségre, hiszen a bandatagok egymáshoz igazították az öltözködésüket, a járműparkjukat, és még a zenéjüket is.
Természetesen lesz majd egy bizonyos fejlődési rendszer is, ám ez nem hasonlít az RPG-kben megszokottakra. Jones szerint ez direkt van így, hiszen az APB-ben nem állunk majd olyan dilemma előtt, hogy "bár tetszik az új kardom, de kettővel gyengébbet sebez, mint az, amelyiket most is használom, viszont csúnya". Itt mindenki felvehet minden fegyvert vagy mellényt, ám fejlődésünkkor újabb slotok nyílnak meg, és így több minden lehet nálunk.
Az APB egy MMO lesz, ami általában egyet jelent a havi fizetéssel. Ám a fejlesztők még nem tudják pontosan, hogyan is képzelik el a pénz beszedését. Korábban felreppent az esetleges ingyenességről szóló pletyka, melyet Jones most sem cáfolt. Ám az biztos, hogy ebben az esetben a játék drágább lenne társainál, és a jobb cuccokért fizetni kellene. Aztán arról is hallani, hogy játékidőt vehetnénk meg. Ez úgy működne, mint a feltöltőkártyás rendszer: amíg van pénz a kártyán, játszunk, utána tölthetjük fel újból.
Az All Ponts Bulletin a tervek szerint 2010 második negyedévében jelenik meg, és a Realtime Worlds minden harmadik hónapban kiad majd valami újdonságot hozzá.
Az All Points Bulletin (röviden APB) egy MMO lesz, amely alaposan felhasználja a GTA-ban látottakat is. Ebből adódik, hogy a World of WarCrafttal ellentétben az APB egy kifejezetten akciódús játék lesz, amelyben két oldal közül választhatunk. Vagy a törvény oldalára állunk, és ekkor rendőrként (itt Enforcer) kell betartatnunk a szabályokat, vagy pedig a bűnözést (Criminal) választjuk, és rablóként, gyilkosként, terroristaként lépünk fel a szerverre.
Jones végre mozgásban is bemutatta a játékot, és ebből az alkalomból több részletet is megtudhattunk róla. Az APB fejlesztői (a Realtime Worlds) rögtön az elején kijelentették, hogy nem nagyon hisznek az NPC-kben (nem játszható karakter), így arra törekednek, hogy az APB-ben minden egyes, a világban felbukkanó alakot egy valódi játékos irányítson. Nagyra törő tervek és kérdés, hogy akkor honnan kapunk mellékküldetéseket.
Az APB egy hatalmas városban játszódik, ám ennek csupán egy kisebb része lesz elérhető az egyes játékosok számára. A helyszín ugyanis több körzetre van osztva, és egy ilyen rész 2 négyzetkilométer, ami azért elég nagy. A szerverek indulásakor 3 ilyen körzet fogad majd minden játékost, és menet közben nyílnak meg az újabb és újabb részek - amelyek egyébként most még nincsenek készen.
Az APB természetesen küldetésalapú lesz. Amikor egy játékos elvállal egy missziót, a program rögtön megjelöli a célállomást. Ám először leellenőrzi, hogy a szerveren nem osztottak-e be másokat is ugyanarra a helyre, valamint megnézi, mennyire van messze a jelenlegi tartózkodási helyünktől. Jones szerint ugyanis nem szeretnék, ha egy-egy küldetés miatt 2 kilométert kellene autóznunk, mert az hamar unalmassá válhat (lásd Far Cry 2 vagy Assassin's Creed).
Rögtön felmerülhet a kérdés: és ha két játékos, akik teljesen eltérő küldetést csinálnak, összetalálkozik? Nos, aki párbajt vagy bármi ilyesmit vár, az csalatkozni fog. Jones szerint ugyanis átláthatatlanná és kaotikussá válna a játék, ha szabadon lehetne egymást gyilkolni. Az APB-ben csak azokat a játékosokat ölhetjük meg, akiket az aktuális küldetés érint. Mondjuk lesznek kerülőutak, hiszen ha autóval száguldunk a célunk felé és egy másik játékos is ugyanígy tesz, akkor a két jármű összecsaphat, és bár a karakter sértetlenül száll ki az autóból, de legalább ez is valami.
Az APB - sok társához hasonlóan - PC-re és X360-ra lett bejelentve, ám ebből végül csak előbbi maradt meg. A Realtime Worlds 5 éve dolgozik a játékon, és kicsit több mint egy éve leállították a konzolos változatot. Jones szerint szerettek volna első körben a számítógépes változatra koncentrálni és az X360 változat csak az APB sikere után jelenhet meg.
Bár az All Points Bulletin kifejezetten egy akciójáték, azért a szociális hálózat itt sem maradhat ki. Ez annyit jelent, hogy az egy frakcióba tartozó játékosok azonos ruhákban, autókban róják az utakat és kialakul közöttük egy bizonyos hierarchia is. Jones szerint a béta-teszten is felfigyeltek eme jelenségre, hiszen a bandatagok egymáshoz igazították az öltözködésüket, a járműparkjukat, és még a zenéjüket is.
Természetesen lesz majd egy bizonyos fejlődési rendszer is, ám ez nem hasonlít az RPG-kben megszokottakra. Jones szerint ez direkt van így, hiszen az APB-ben nem állunk majd olyan dilemma előtt, hogy "bár tetszik az új kardom, de kettővel gyengébbet sebez, mint az, amelyiket most is használom, viszont csúnya". Itt mindenki felvehet minden fegyvert vagy mellényt, ám fejlődésünkkor újabb slotok nyílnak meg, és így több minden lehet nálunk.
Az APB egy MMO lesz, ami általában egyet jelent a havi fizetéssel. Ám a fejlesztők még nem tudják pontosan, hogyan is képzelik el a pénz beszedését. Korábban felreppent az esetleges ingyenességről szóló pletyka, melyet Jones most sem cáfolt. Ám az biztos, hogy ebben az esetben a játék drágább lenne társainál, és a jobb cuccokért fizetni kellene. Aztán arról is hallani, hogy játékidőt vehetnénk meg. Ez úgy működne, mint a feltöltőkártyás rendszer: amíg van pénz a kártyán, játszunk, utána tölthetjük fel újból.
Az All Ponts Bulletin a tervek szerint 2010 második negyedévében jelenik meg, és a Realtime Worlds minden harmadik hónapban kiad majd valami újdonságot hozzá.