Ötvös Tibor

Hunted: The Demon's Forge - Gears of Diablo?

A Bethesda eddigi tevékenysége során leginkább a belső nézetes RPG-k műfajában alkotott maradandót. A Fallout 3 vagy az Elder Scrolls sorozat is milliós rajongótáborral bír- tegyük hozzá, hogy megérdemelten.

Ám valahogy az utóbbi időkben úgy tűnt, mintha kiadói vonalon folyamatosan mellényúltak volna. A Wet egy gyenge akciójáték lett, mely ráadásul meg is bukott. A Rogue Warrior 2009. egyik legrosszabb alkotása, míg a Wheelspin szimplán a Wii történetének eddigi legpocsékabb játéka. A mai hírek alapján azonban a frissen bejelentett játékukkal megint lelépnek a kitaposott ösvényről.

A Hunted: The Demon's Forge a klasszikus Diablo és a Gears of War elemeit próbálja egy játékban egyesíteni, de a látottak alapján a God of War is helyet kapott a turmixban. A Bethesda elárulta, hogy a Hunted visszatér az RPG-k klasszikus helyszíneire és a legtöbb időt a különböző dungeonok mélyén töltjük majd. És nem fogják vissza magukat - legalábbis a korhatárt tekintve. A Hunted: The Demon's Forge egy ultra-brutális játék lesz tömény szexszel fűszerezve.



Azt még nem tudni, pontosan hány karakter közül választhatunk majd, de a fejlesztők jelenleg kettővel demózták a programot. Az első a megszokott izomagy, a Conan imitátor Caddoc, társa pedig a hiányos öltözékű hölgyemény, Elara volt. Az első jelenetben máris ízelítőt kaptunk a brutalitásból, mivel Elara egy ugrás után szó szerint kitépte egy goblin szívét, majd szétnyomta.

Már itt látható volt, hogy a készítők nem tévedtek, mikor a "fantasy akció-RPG" meghatározással írták le játékukat, hiszen az embernek olyan érzése volt, mintha egy olyan Gears of War játékkal játszana, melyben goblinokat kell gyilkolni és ezért tapasztalati pontokat kapunk. A grafika pazar. A képeken is látható, hogy minden a helyén van és ez mozgásban még szebben fest: a vér oda spriccel, ahova kell és a varázslatok is látványosan durrannak el. Caddoc egy hatalmas karddal és egy közepes méretű pajzzsal vágott rendet az ellenfelei között, míg Elara egy íjjal és számos, különböző tulajdonságú nyílvesszővel osztotta az áldást - szigorúan távolról. A történetről még semmit nem tudhattunk meg.

Természetesen mindez nem jelentene sokat, ha maga a környezet hangulattalan lenne, ám szerencsére a Hunted: The Demon's Forge itt is jelesre vizsgázott. A környezetünk éli a maga életét, ráadásul teljes interakcióba léphetünk minden tárggyal illetve növénnyel. Akár a földdel tehetünk egyenlővé egy-egy már átkutatott dungeont, hiszen minden tárgy, szikla teljesen szétrombolható. A demóban Caddoc meglökött egy vastagabb tartóoszlopot, mely rádőlt egy másikra, az megint és így tovább. Végül dominószerűen dőlt le az egész mennyezet.



A fejlesztő inXile Entertainment (vezetője a Bard's Talet megalkotó Brian Fargo) bevallottan a két-fős ko-opra hegyezi ki a játékot, de egy játékos is remekül elszórakozhat vele. Ilyenkor a másik karaktert az M.I. irányítja, mely a fejlesztők szerint nagyon okos lesz. Mindenesetre a játék elején választott karakterünkkel nem muszáj az egész játékot végigvinni, hiszen minden checkpointnál lehetőségünk lesz váltani.

Az RPG elemek is fontos szerephez jutnak a Hunted: The Demon's Forgeban. Minden elhullott ellenfél után mágikus kristályokat kapunk, melyekkel fejleszthetjük varázslatainkat és képességeinket. A Bethesda játéka is a már megszokott skill tree rendszert használja, ami minden RPG-rajongónak ismerős lesz.

Eddig kettő varázslatot mutattak be. Az első a Levitate nevet kapta és ezzel képesek leszünk az ellenfelet a levegőbe emelni és pár pillanatig ott is tartani. Ilyenkor természetesen tiszta célpontot nyújt mondjuk egy-egy nyílvesszőnek. Fejlesztve egyszerre több, a legmagasabb szinten pedig a teremben tartózkodók közül mindenkit felemelhetünk a levegőbe. A másik a Buff nevet kapta, melyet saját társunkra alkalmazhatunk. Ez tulajdonképpen a Rage/Düh módnak felel meg: leszegett fejjel bivaly módjára rohanunk előre és válogatás nélkül kaszabolunk le mindenkit.



A Hunted: The Demon's Forge nagyon érdekes projektnek ígérkezik. A BioWare már sikeresen vegyítette a fedezékkeresős akciójátékok műfaját az RPG-vel (lásd Mass Effect 2), ám a Bethesda programja annál sokkal brutálisabb és akciódúsabb lesz. Ráadásul a kiadó egy teljesen nyitott világot ígér, melyben oda megyünk, ahova akarunk. A megjelenési dátum még nem ismert, de a játék konzolok mellett PC-re is megjelenik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Evoluti0N #3
    "...a legtöbb időt a különböző dungeonok mélyén töltjük majd."

    Na ez volt a legnagyobb bajom az Oblivionnal. Rengeteg küldetésnél barlangokban, meg földalatti elhagyatott romokban kellett mászkálni. Remélem, h ez a játék ebből a szempontból változatosabb lesz.
  • opeca #2
    Na ez már érdekesnek tűnik.
    Persze ha nem cseszik el.
  • Griphons #1
    Ha egy kicsit is hozza a FO3 hangulatának színvonalát, és játszhatóságát, élvezhetőségét, akkor nem lesz itt semmi probléma. Mindenesetre nagyon ígéretesnek hangzik.