SG.hu
A befejezéshez közeledik a Half-Life 3 fejlesztése

A grafikai motor frissítése arra utal, hogy a régóta várt folytatás már "csiszolási és optimalizálási" fázisban van.
Rengeteg újdonsült spekuláció látott napvilágot azokról a jelekről, amelyek arra utalnak, hogy a Half-Life 3-ra való hosszú-hosszú várakozás hamarosan véget érhet. A Valve néhány új frissítésében szereplő adatok arra utalnak, hogy a Source-motor kódjában a "HLX”-nek nevezett projekt - amelyről széles körben feltételezik, hogy a Half-Life 3-mat takarja - talán a fejlesztés végső fázisához érkezett.
Rengeteg új változó és karakterlánc kerül bele a Dota 2 legújabb frissítésébe (ez a játék első frissítése december közepe óta), melyek a grafikai motor kulisszák mögötti változtatásainak hullámára utalnak. Ezek olyan optimalizálást tartalmaznak, ami egy játék gyártási ciklusának végén történik. A változások egy sor új kódot tartalmaznak az AI_baseNPC.fgd nevű fájlban, amelyet a Dota 2 nem használ aktívan, és amely számos körülményes Half-Life utalást tartalmaz (pl. „machinery”, „alien blood”). A legutóbbi frissítésben található konkrét kód azzal foglalkozik, hogy a motor az NPC MI-szimulációjának szintjét a játékostól való távolság alapján skálázza, ami nyilvánvaló jele annak, hogy a Valve elérte az optimalizálási fázist a HLX-nél.
A Deadlock február 25-i frissítése szintén egy új változót tartalmaz, amelynek neve „hlx_fsr3_min_reactiveness”. Ezt a céget figyelők annak nyilvánvaló jeleként értelmezik, hogy az AMD MI-alapú FidelityFX Super Resolution (FSR) felskálázása benne lesz az aktuális HLX fejlesztői buildben, ami egy újabb jel lenne arra, hogy a HLX a fejlesztés vége felé közeledik. "Az FSR-t addig nem használod, amíg nem vagy majdnem kész egy játékkal. Ezeket az MI utófeldolgozó rendszereket nem kell a fejlesztéshez használni” - állítja Tyler McVicker, aki a Valve adataiban bányászik.
Az újonnan felfedezett motorfrissítések különösen jó jelek a HLX projekt számára, miután hiteles jelentések szerint a játék 2024 vége felé tesztelésre került a céges családtagok és barátok körében. Míg sok Valve-projektben történtek jelentős változások az ilyen jellegű tesztelések után, McVicker szerint ezek az új motorfrissítések "megerősítését jelentik annak, hogy a HLX túlélte az ünnepi szünetet, úgy tűnik, nem megy keresztül semmilyen újraindításon, és hogy a bejelentés egyre közelebbinek tűnik”.
Bár McVicker nem ment bele a részletekbe minden egyes motorváltozóról, amely a Valve legújabb játékfrissítéseibe belekerült, de megalapozott spekulációkat ad arról, hogy mit jelenthetnek ezek a változók a HLX számára. Ezek között szerepelnek a Half-Life 2 „erősen továbbfejlesztett” fizikai motorjának jelei, amely képes nyomon követni az objektumok olyan tulajdonságait, mint a felhajtóerő, a gyúlékonyság, a deformáció, valamint a folyadékszimuláció és a dinamikus hangtulajdonságok egy objektum állapota alapján.
A legérdekesebb, hogy McVicker olyan jelekről beszél, amelyek szerint a HLX tartalmazhat egy új NPC „hangulatrendszert”, amely lehetővé teszi, hogy ezek az MI által vezérelt karakterek „verbálisan és nem verbálisan” reagáljanak arra, amit a közvetlen környezetükben látnak, hallanak vagy akár szagolnak. A kód „dinamikusan állítható navigációs hálóra” is utal, amely lehetővé teszi az NPC-k számára, hogy a pusztítható környezeti tárgyak között navigáljanak, valamint egy olyan rendszerre, amely lehetővé teszi, hogy a játékbeli tárgyak többszöri végigjátszás során félig véletlenszerűen kerüljenek elhelyezésre.
Persze könnyű szkeptikusnak lenni a Half-Life 3-mal kapcsolatos sok évnyi eredménytelen spekuláció után. De amikor McVicker azt mondja, hogy a jelek arra utalnak, hogy a Half-Life 3 tényleges bejelentésére még idén sor kerülhet, akkor sokan akarnak nagyon hinni neki.
Rengeteg újdonsült spekuláció látott napvilágot azokról a jelekről, amelyek arra utalnak, hogy a Half-Life 3-ra való hosszú-hosszú várakozás hamarosan véget érhet. A Valve néhány új frissítésében szereplő adatok arra utalnak, hogy a Source-motor kódjában a "HLX”-nek nevezett projekt - amelyről széles körben feltételezik, hogy a Half-Life 3-mat takarja - talán a fejlesztés végső fázisához érkezett.
Rengeteg új változó és karakterlánc kerül bele a Dota 2 legújabb frissítésébe (ez a játék első frissítése december közepe óta), melyek a grafikai motor kulisszák mögötti változtatásainak hullámára utalnak. Ezek olyan optimalizálást tartalmaznak, ami egy játék gyártási ciklusának végén történik. A változások egy sor új kódot tartalmaznak az AI_baseNPC.fgd nevű fájlban, amelyet a Dota 2 nem használ aktívan, és amely számos körülményes Half-Life utalást tartalmaz (pl. „machinery”, „alien blood”). A legutóbbi frissítésben található konkrét kód azzal foglalkozik, hogy a motor az NPC MI-szimulációjának szintjét a játékostól való távolság alapján skálázza, ami nyilvánvaló jele annak, hogy a Valve elérte az optimalizálási fázist a HLX-nél.
A Deadlock február 25-i frissítése szintén egy új változót tartalmaz, amelynek neve „hlx_fsr3_min_reactiveness”. Ezt a céget figyelők annak nyilvánvaló jeleként értelmezik, hogy az AMD MI-alapú FidelityFX Super Resolution (FSR) felskálázása benne lesz az aktuális HLX fejlesztői buildben, ami egy újabb jel lenne arra, hogy a HLX a fejlesztés vége felé közeledik. "Az FSR-t addig nem használod, amíg nem vagy majdnem kész egy játékkal. Ezeket az MI utófeldolgozó rendszereket nem kell a fejlesztéshez használni” - állítja Tyler McVicker, aki a Valve adataiban bányászik.
Az újonnan felfedezett motorfrissítések különösen jó jelek a HLX projekt számára, miután hiteles jelentések szerint a játék 2024 vége felé tesztelésre került a céges családtagok és barátok körében. Míg sok Valve-projektben történtek jelentős változások az ilyen jellegű tesztelések után, McVicker szerint ezek az új motorfrissítések "megerősítését jelentik annak, hogy a HLX túlélte az ünnepi szünetet, úgy tűnik, nem megy keresztül semmilyen újraindításon, és hogy a bejelentés egyre közelebbinek tűnik”.
Bár McVicker nem ment bele a részletekbe minden egyes motorváltozóról, amely a Valve legújabb játékfrissítéseibe belekerült, de megalapozott spekulációkat ad arról, hogy mit jelenthetnek ezek a változók a HLX számára. Ezek között szerepelnek a Half-Life 2 „erősen továbbfejlesztett” fizikai motorjának jelei, amely képes nyomon követni az objektumok olyan tulajdonságait, mint a felhajtóerő, a gyúlékonyság, a deformáció, valamint a folyadékszimuláció és a dinamikus hangtulajdonságok egy objektum állapota alapján.
A legérdekesebb, hogy McVicker olyan jelekről beszél, amelyek szerint a HLX tartalmazhat egy új NPC „hangulatrendszert”, amely lehetővé teszi, hogy ezek az MI által vezérelt karakterek „verbálisan és nem verbálisan” reagáljanak arra, amit a közvetlen környezetükben látnak, hallanak vagy akár szagolnak. A kód „dinamikusan állítható navigációs hálóra” is utal, amely lehetővé teszi az NPC-k számára, hogy a pusztítható környezeti tárgyak között navigáljanak, valamint egy olyan rendszerre, amely lehetővé teszi, hogy a játékbeli tárgyak többszöri végigjátszás során félig véletlenszerűen kerüljenek elhelyezésre.
Persze könnyű szkeptikusnak lenni a Half-Life 3-mal kapcsolatos sok évnyi eredménytelen spekuláció után. De amikor McVicker azt mondja, hogy a jelek arra utalnak, hogy a Half-Life 3 tényleges bejelentésére még idén sor kerülhet, akkor sokan akarnak nagyon hinni neki.