Gyurkity Péter

A GTA IV segíthet a zeneterjesztésben

A játék nemcsak a virtuális környezet kialakításával, de a mellékelt zene tartalom terjesztésével is példát mutathat a rivális fejlesztőknek: az összes szám könnyen és egyszerűen beszerezhető hivatalos forrásból.

A sorozat legújabb tagjáról már megjelenése előtt ódákat zengtek, a rajt óta pedig sorra jelennek meg a kedvező kritikák. Nem ritka a "tökéletes" jelző használata sem, márpedig ez nem fordul elő gyakran az ágazatban. Ezúttal azonban egy érdekes kiegészítő opcióra hívták fel a figyelmet a szakemberek, amely felkeltheti a zeneipar eddig csak nézelődő tagjainak figyelmét: a játék alaposan megdobhatja az eladásokat, néhány olyan egyszerűsítés révén, amelynek implementálása alig igényel erőfeszítést a fejlesztők részéről.

A GTA-rajongók a harmadik generáció megjelenése óta jól tudják, hogy a játék kellő zenei háttérrel érkezik, amely jó kiegészíti a programot. Számos virtuális rádióállomás kínálja saját tartalmait a játékosoknak, nem egyszer olyan számokkal, amelyek már-már a feledés homályába merültek. A Rockstar fejlesztői azonban jól emlékeznek a régi idők nagy slágereire, nem beszélve napjaink kevéssé ismert előadóinak alkotásairól, amelyek sokszor szintén nem maradnak el minőségben a felkapott termékektől. Ezúttal ennek tálalását könnyítették meg a játékban, összekötve a zenehallgatást a terjesztés egyes csatornáival.


Példaként említhető rögtön a Rockstar új oldala, amely kifejezetten a közösségi élményre helyezi a hangsúlyt. A Social Club egyebek mellett a játékban hallható alkotások beszerzésében is segít, így nem kell keresgélnünk az interneten a hivatalos soundtrack után. Hasonló opciót jelent az Amazon ajánlata, amely rövid előzetesekkel igyekszik felkelteni az érdeklődést, segíteni a kiválasztást - a számokat egyenként is megvehetjük. A játékban további információt találunk az egyes dallamokról, az előadókról, így még könnyebb lesz felderíteni a kedvencek elérhetőségét.

"Ez igen nagy lehetőséget jelent számunkra. Felhasználók milliói vásárolják meg a GTA IV-et, és reméljük, hogy ez a saját eladási adatainkon is meglátszik majd" - jelentette ki Cynthia Sexton, az EMI Music North America marketingért és licencügyekért felelős igazgatója. Szakértők kiemelik ugyanakkor, hogy nemcsak a jelenleg népszerű alkotások, hanem az öreg motorosok esetében is jól jöhet a Rockstar támogatása - példaként említik a Skatt Bros. 1979-es "Walk the Night" című számát, amelynél nagy nehézségek árán tudták csak felkutatni a még élő rokonokat, hogy rendezzék a licencet.

A széles, eltérő alkotásokat kínáló választék sokak szerint elkülöníti a GTA IV-et a "Guitar Hero", a "Rock Band" és társaiktól, kellőképp kiszolgálva a játékosok ízlését - nagyon valószínű, hogy az eladási adatok láttán egyre több stúdió és előadó kap kedvet a játékokban történő fokozott megjelenésre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • opeca #38
    Biztos nagy meló lehet.
    Én már kezdem is sajnálni ezeket a szerencsétleneket, hogy ilyen sanyarú sorsot szántak nekik az égiek, hogy játékfejlesztésre ítéltettek.

    Hát hallod, legyen fele ennyire sz@r melóm.

    Mondjuk biztos kurva nagy kín lehet autókat modellezni, értekezni arról, hogy a rosszfiú mennyire legyen rossz, mekkora csöcsű nők mászkáljanak a játékban.

    Igen, hát ez valóban borzasztó.
  • Hoz_Hun #37
    A GTA4-ben éppenséggel más vége lesz a storynak attól függően hogy döntesz. :)
    Amúgy reszpekt. Maffia tényleg királyság. A GTA ezen része sokban hasonlít rá, ezért is jön be annyira. Eddig minden GTA-t vert nálam a Maffia. Most ez lettette nálam, de ezzel együtt a Maffia az egyik legjobb ilyen játék.
  • ziipp #36
    Ez jogos érv. Bár én ezt nem újrajátszhatóságnak nevezném, inkább szerteágazóságnak. Mert GTA-ban sem arról van szó, hogy esetleg más vége lesz a storynak, ha Tony-t lövöd le Johnny helyett. Sok kis mellék szál, mellék küldetés van, amit ha mind teljesíteni akarunk, többet kell játszani. Ott vannak pl. a hidden package-k. Az is tipikusan olyan, hogy ki lehet gyűjteni, de minek? A kapott fegyverek, páncél megkönnyíti a játékot ugyan, de egyáltalán nem szerver része a dolognak. Én inkább úgy fogalmaznék, a GTA-val könnyebben el lehet lenni, könnyebb vele "gyilkolni az időt", ha unatkozunk. Viszont most jegyezném meg, hogy a Mafiában is van FreeRide opció, amiben mindenfajta őrültséget kell csinákni, pl. el kell kapni egy égő lábú csókát, akinek Speedy Gonzales a neve, vagy át kell ugratni a folyón, el kell menni A-ból B-be egy teherautóval, de ha nagyon lassan mész felrobban... Szóval itt is vannak lehetőségek. A kérdés csupán az, vajon ezek a tartalmak tényleg vannak olyan jók, hogy eltekintsünk a fő történeti száltól? Mert a tekintetben mindeképp Mafia a nyerő. Én inkább azt mondom, 20 órával kevesebbet játszok, de az legyen minőségibb szórakozás. Mert a Mafia minőségibb, mint a GTA. (Ezzel nem azt mondom, hogy a GTA szar, csak véleményem szerint nem az ilyen mellék bisz-baszok számítanak: inkább legyen kevesebb, de az kidolgozottabb.) A Mafiába az a durva, hogy jobb, mint a legreálisabb gengszerfilm, mivel itt maga user éli át a kalandokat. Valamint olyan, de olyan hitelesen van megoldva a történetvezetés, ahogy felemelkedik a főhős, tele lesz pénzzel - egy más világba csöppen, talál magának egy nőt, majd el kezd rájönni apróbb turpisságokra. Lehetséges, hogy a főnöke átveri? Olyan régóta együtt vannak már... Tényleg igaz volna? A vége pedig hatalmas oltás. Merem állítani, nekem jobban bejön, mint amikor A keresztapa végén Al Pacino kileheli a lelkét.
  • zoli47 #35
    A GTA játékok újrajátszhatósága jóval nagyobb, ez a kulcsszó. Végeztél a gameval, és nem az van mint a többinél hogy mehet a kukába, hanem kezded előlről. Ebbe beletartozik kb. minden, nem lehet azt mondani hogy egyik vagy másik jellemző a kulcs. Jól el van találva az egész.

    A San Andreasnak pl. jó volt a sztorija, a szituációk "tipikusak" voltak, jó értelemben. Aki néz feka gengszterfilmeket, pl. Vér kötelez, Veszélyes elemek, az gyakorlatilag 1:1-ben az ott előforduló "motívumokat" látja visszaköszönni. Gyakorlatilag azok paródiája a GTA:SA, ami már önmagában hatalmas poén.
  • Sanyix #34
    aradeosabb, könnyebb mindig népszerűbb lesz. Mert az emberek nagy része nem képes bonyoult feladatokat végrehajtani :)
  • LMNO #33
    "Ez nekik jó, nektek jó, engem zavar, hogy egy ilyen bugris ötletből többszázmillió dolláros bevételük származik egy hét alatt, "
    A játékot nem 1 hét alatt csinálták meg, és az egy dolog, hogy az alapötlet 10 éve ugyanaz, de akár hiszed, akár nem, kurva nagy meló egy ilyen játékot összedobni (minden egyes részét).
  • LMNO #32
    "A GTA-rajongók a harmadik generáció megjelenése óta jól tudják, hogy a játék kellő zenei háttérrel érkezik, amely jó kiegészíti a programot."
    A GTA1-ben is voltak már elég jó zenék, méghozzá audio-trackek formájában
  • phoenix1 #31
    Igen? Most segít?! Utánna meg azt fogják mondani a kiadók meg a többi pénzéhes banda, hogy jogídjat kell fizetni.
  • ziipp #30
    Szerintem ennek a műfajnak az etalonja a Mafia: The City of Lost Heaven nevű játék. Sokkal hitelesebb világot ábrázol, mégis a GTA-t jobban ismerik/szeretik. Talán az arcade-osabb hangulat miatt, nem tudom. Szóval aki egy történetközpontú (hihetetlenül jó a sztori), 1930-as években zajló játékkal akar játszani, az mindenképp próbálja ki! A gépigénye sem nagy, mert régebbi játékról van szó, 2002-ben jött ki. Half-Life után a kedvenc játékom.
  • Akuma #29
    Tökéletes sose lesz, semmi sem tökéletes és nem is lehet az. Mint ahogy egy darab tökéletes nő sincs az életben (nemhogy játékban), max a mi igényünk annyira alacsony, hogy tökéletesnek látjuk. Ugyan ez van játékkal is. Akinek magasabb az igénye az húzza a száját, akinek meg bőven alatta van, az azt hiszi tökéletes. Közben meg tökéletes nem létezik... Ja ne értsetek félre, én nem vagyok válogatós csaj ügyben :-)