Németh Szabolcs
Urban Empires, a gengszter-stratégia
A többjátékos stratégiát előtérbe helyező gengszterjáték az elsőtől az utolsó pixelig egy megszállott kreálmánya.
Milyen játék lehet az, amelyet mindössze egyetlenegy ember fejlesztett? Nagyon nehéz elhinni, hogy az Urban Empires tényleg csak egy embernek a keze munkáját dicséri. A hivatalos oldalon elolvasva a FAQ-t rá kell döbbenünk, hogy egy fantasztikus játékkal állunk szemben. Igaz, hogy egyelőre még csak szavakban léteznek az ötletek, de már azok is annyira megfogják az embert, hiszen a mai játékpiacon fellelhető összes értelmes gondolat 80%-át kiteszi az Urban Empires leleményessége.
Egy internetre kihegyezett akció-RTS-ről van szó, amelyben hat banda verseng egymással nemes, illetve nemtelen eszközökkel egy város birtoklásáért. Rabolhatunk, zsarolhatunk, fenyegethetünk, ölhetünk, kaszinózhatunk, kurvákat futtathatunk, fegyverekkel kereskedhetünk, beszállhatunk a kábítószer üzletbe, autókereskedésekbe, politikust zsarolhatunk stb.
Megszámlálhatatlan módon gyarapíthatjuk a banda pénzét, és ha úgy látjuk, hogy a csapatnak szüksége van még egy emberre, hogy feladatát teljesítse, az addig RTS módban koordináló szerény személyünk bármelyik pillanatban bármelyik bandatag bőrébe bújva, és annak összes tulajdonságát, eszközét átvéve megpróbálhatja teljesíteni a feladatot. Egyelőre belegondolni is nehéz, hogy ez a funkció milyen mélységet ad a játéknak. Mi csak nézzük a térképet, és ahol úgy érezzük, hogy a számítógép által vezérelt bandatag nem végzi megfelelően a dolgát, rákattintunk, és máris mi vagyunk ő. Persze azért mi is rendelkezni fogunk egy állandó testtel és lélekkel, mert különben túlságosan személytelen lenne a játék.
A fejlesztő összesen hat emberre tervezte a többjátékos módot (egy szerveren hat ember), ami elsőre kevésnek tűnhet, de ha belevesszük a már említett sokszínűséget, akkor a várost uraló hat banda bőségesen elég a tartalmas szórakozáshoz. Mivel a program a többjátékos részre koncentrál, ezért bár egyedül is elszórakozhatunk majd a gépi ellenfelekkel, sztorimódot kizárólag az internetes részlegben találunk majd. Egyedül viszont rágyakorolhatunk az éles helyzetekre. Lőgyakorlatokkal, vezetéssel, a területek megismerésével növelhetjük az esélyeinket társainkkal szemben.
A képességek minél jobb elsajátítására szükségünk is lesz, ugyanis, a játékban a pénz, a területünk, bandánk nagysága, és az "elfogadottságunk" mértéke határoz meg mindent, ami összefüggésben áll a már említett ismérvekkel. A program saját zenével nem rendelkezik (kivéve persze a hangeffekteket), ezért a fejlesztő egy rádiót épített a programba, ahonnan az internetről húsz csatornán keresztül kapjuk a dallamokat.
Arról már beszéltünk, hogy mi határozza meg a játékot, arról viszont még nem esett szó, hogy mi alapján tagozódnak a bandatagok. Nos a lista: életerő, lövés pontossága, vezetés, ügyesség (pl.: milyen gyorsan tudnak eltűnni a rendőrök elől), kitartás (meddig bírja szuflával az esetleges egy-egy elleni harcot a tag, mondjuk ököllel), megfélemlítés képessége.
Egy vérbeli gengszteres játék alapkelléke a jármű, így természetesen az Urban Empiresből sem hiányoznak az aszfalt betyárjai. Összesen harminc fenevad várja, hogy megvegyék, vagy ha kényelmesebb, ellopják őket. Nem viccből írtuk, valóban vásárolhatunk autókat a tagoknak, ami egyszerűbbé teszi a munkájukat, hiszen nem egy eleve lopott autóban meresztik a fertályukat, miközben épp likvidálásra készülnek. Ha netán mégis lopásra adnánk a fejünket, vigyáznunk kell, mert ha nem a saját területünkön tulajdonítjuk el az autót, a rendőrség mellett a konkurens banda is a nyomunkban lesz hogy visszavegye, ami az övé.
Mint már említettük egy ember végzi a programozást, a design kialakítását, a weblap frissítését, ezért a szinkronhangokat már lepasszolta, mert már így is 2004 óta készül a játék. Elmondása szerint csak akkor jelenteti meg, amikor kész lesz (ez manapság nagyon ritka). Az UE jelenleg alfa státuszban várakozik.
Urban Empires
Milyen játék lehet az, amelyet mindössze egyetlenegy ember fejlesztett? Nagyon nehéz elhinni, hogy az Urban Empires tényleg csak egy embernek a keze munkáját dicséri. A hivatalos oldalon elolvasva a FAQ-t rá kell döbbenünk, hogy egy fantasztikus játékkal állunk szemben. Igaz, hogy egyelőre még csak szavakban léteznek az ötletek, de már azok is annyira megfogják az embert, hiszen a mai játékpiacon fellelhető összes értelmes gondolat 80%-át kiteszi az Urban Empires leleményessége.
Egy internetre kihegyezett akció-RTS-ről van szó, amelyben hat banda verseng egymással nemes, illetve nemtelen eszközökkel egy város birtoklásáért. Rabolhatunk, zsarolhatunk, fenyegethetünk, ölhetünk, kaszinózhatunk, kurvákat futtathatunk, fegyverekkel kereskedhetünk, beszállhatunk a kábítószer üzletbe, autókereskedésekbe, politikust zsarolhatunk stb.
Megszámlálhatatlan módon gyarapíthatjuk a banda pénzét, és ha úgy látjuk, hogy a csapatnak szüksége van még egy emberre, hogy feladatát teljesítse, az addig RTS módban koordináló szerény személyünk bármelyik pillanatban bármelyik bandatag bőrébe bújva, és annak összes tulajdonságát, eszközét átvéve megpróbálhatja teljesíteni a feladatot. Egyelőre belegondolni is nehéz, hogy ez a funkció milyen mélységet ad a játéknak. Mi csak nézzük a térképet, és ahol úgy érezzük, hogy a számítógép által vezérelt bandatag nem végzi megfelelően a dolgát, rákattintunk, és máris mi vagyunk ő. Persze azért mi is rendelkezni fogunk egy állandó testtel és lélekkel, mert különben túlságosan személytelen lenne a játék.
A fejlesztő összesen hat emberre tervezte a többjátékos módot (egy szerveren hat ember), ami elsőre kevésnek tűnhet, de ha belevesszük a már említett sokszínűséget, akkor a várost uraló hat banda bőségesen elég a tartalmas szórakozáshoz. Mivel a program a többjátékos részre koncentrál, ezért bár egyedül is elszórakozhatunk majd a gépi ellenfelekkel, sztorimódot kizárólag az internetes részlegben találunk majd. Egyedül viszont rágyakorolhatunk az éles helyzetekre. Lőgyakorlatokkal, vezetéssel, a területek megismerésével növelhetjük az esélyeinket társainkkal szemben.
A képességek minél jobb elsajátítására szükségünk is lesz, ugyanis, a játékban a pénz, a területünk, bandánk nagysága, és az "elfogadottságunk" mértéke határoz meg mindent, ami összefüggésben áll a már említett ismérvekkel. A program saját zenével nem rendelkezik (kivéve persze a hangeffekteket), ezért a fejlesztő egy rádiót épített a programba, ahonnan az internetről húsz csatornán keresztül kapjuk a dallamokat.
Arról már beszéltünk, hogy mi határozza meg a játékot, arról viszont még nem esett szó, hogy mi alapján tagozódnak a bandatagok. Nos a lista: életerő, lövés pontossága, vezetés, ügyesség (pl.: milyen gyorsan tudnak eltűnni a rendőrök elől), kitartás (meddig bírja szuflával az esetleges egy-egy elleni harcot a tag, mondjuk ököllel), megfélemlítés képessége.
Egy vérbeli gengszteres játék alapkelléke a jármű, így természetesen az Urban Empiresből sem hiányoznak az aszfalt betyárjai. Összesen harminc fenevad várja, hogy megvegyék, vagy ha kényelmesebb, ellopják őket. Nem viccből írtuk, valóban vásárolhatunk autókat a tagoknak, ami egyszerűbbé teszi a munkájukat, hiszen nem egy eleve lopott autóban meresztik a fertályukat, miközben épp likvidálásra készülnek. Ha netán mégis lopásra adnánk a fejünket, vigyáznunk kell, mert ha nem a saját területünkön tulajdonítjuk el az autót, a rendőrség mellett a konkurens banda is a nyomunkban lesz hogy visszavegye, ami az övé.
Mint már említettük egy ember végzi a programozást, a design kialakítását, a weblap frissítését, ezért a szinkronhangokat már lepasszolta, mert már így is 2004 óta készül a játék. Elmondása szerint csak akkor jelenteti meg, amikor kész lesz (ez manapság nagyon ritka). Az UE jelenleg alfa státuszban várakozik.
Urban Empires