Gyurkity Péter

Konzolra váltanak a játékosok

Legalábbis egy friss felmérés szerint, amely pontos adatokkal világít rá arra, hogy a játékeladások a konzolszegmensben folyamatosan emelkednek, míg a PC területén visszaszorulnak.

A tavalyi év eredményét összefoglaló részletes jelentést a játékszoftverek piacát felügyelő német szövetség (Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware, BIU) készítette el, kiemelve, hogy a megfigyelt növekedés nem a személyi számítógépek, hanem a népszerű konzolok szegmensében végbement kisebb robbanásnak köszönhető. Ezzel pedig alátámasztották azon megfigyeléseket, miszerint a játékosok folyamatosan váltanak az asztali és hordozható konzolplatformokra.


A két, alapvető módon eltérő terület eredményét érdemes rögtön egymás mellé állítani, hogy képet kapjunk a jelenlegi trendről és annak méreteiről. Rögtön szembetűnik, hogy míg 2007-ben a német PC-s játékeladások 3 százalékkal visszaestek 458 millió euróra, addig a konzolpiacra szánt játékszoftverek forgalma 38 százalékkal megugrott, ezzel pedig elérte a 904 millió eurót. Egyértelmű különbségről van tehát szó, amely nyilván még tovább erősödik majd idén, a három nagy, vagyis a PlayStation 3, az Xbox 360, illetve a Nintendo Wii folyamatos térhódítása révén.


Arról nem esik szó, hogy a három versenyző milyen mértékben járult hozzá a kiugró eredményhez, azt viszont már megemlítik, hogy a mobil és a hordozható eszközökre megjelent szoftverek eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben. Ez utóbbi szegmensben ugyanis 65 százalékos növekedést regisztráltak, ezzel pedig a mobil terület elérte a 360 millió eurós forgalmat. Ezt elsősorban azzal magyarázzák, hogy a korábbinál jóval több laikus csatlakozott a konzolosok táborához. Ami a teljes német játékpiacot (PC és konzolok együttvéve) illeti, az összforgalom itt tavaly elérte az 1,36 milliárd eurót. Ez 21 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest, ám azt világosan láthattuk, hogy ez nem a PC-piac előretörésének köszönhető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #273
    Az IBM-nek vannak Cell blade szerverei, bár nem tudom, hol használják őket.

  • Ghoosty #272
    Igazad van, utána néztem, nem tudom miért emlékesztem 7600-as videókártya szintre.

    AMD/Intel procik esetében, konkrétan szerverekre gondoltam, ott kevésbé macerás bevezetni új OS-t. Szuperszámítógépeknél tudom, hogy azt használnak.

  • dez #271
    (Sőt PS-ben 2 vec4 egy időben.)
  • dez #270
    "Egy ekkor számítási teljesítmény mellé egy mostani PC-s belépő szintü videókátyát berakni?!"

    1. Ez egy súlyos tévedés! Az RSX G71 alapú, nagyjából a 7950GT-nek felel meg, ami ma sem éppen belépőszint, persze a DX10-es dolgokat nem tudja. Fill-rate-ekben 8600 szint, shader teljesítményben majdnem 8800 szint!!! (Ez azért van, mert míg a 8600-ban és a G71/RSX-ben is 32 shader unit van, a 8600-ban azok egyszerre egy számítást végeznek [scalar], addig a G71/RSX-ben többet [vector4].)

    2. Ez nem olyan egyszerű, hogy fogunk egy "videokártyát" (GPU-t), és berakjuk. Az RSX nem simán egy G71, hanem egy némileg áttervezett chip. A memóriainterfész el lett felezve, fele sima DDR3 vezérlő, másik fele meg FlexIO vezérlőt kapott, amivel a Cellel kommunikál (illetve a cellen keresztül eléri az XDR ramot is). Ezen kívül elvileg a hanggenerálásban is részt vesz, stb.

    Persze nekem is jobban tetszett volna egy G80 alapú chip, de akkor legalább egy évvel később jött volna ki a PS3.

    "Tisztában vagyok vele, hogy nagy teljesítményű a cell proci, de azért túlzásokba ne essünk. A matematikai számítási teljesítmény csak egy része a processzorok tulajdonságának."

    Tudom, éppen ezért kimondottan matematikai számítási teljesítményt írtam, így nem túloztam.

    "A másik nagy kérdésem, ha valóban ekkora a teljesítmény különbség egy Intel vagy AMD proci és a Cell között, akkor miért használnak még mindig Intel vagy AMD procit?"

    Mármint hol? PC-kben? Talán mert ez sem olyan egyszerű, hogy fogjuk és kidobjuk az x86 procit, és berakunk egy Cellt, mivel ahhoz nem csak újra kellene fogrítani az összes programot és OS-t, de teljesen át is kellene írni őket. Emellett általános számítási teljesítményben már nem olyan komoly a Cell, mivel nem arra gyúrtak. Így a PS3 mellett olyan helyeken használják, ahol az előbbire van nagyobb szükség, pl. szuperszámítógépek (pl. IBM Roadrunner).
  • Ghoosty #269
    Kicsit tényleg félreértelmeztem, de attól hogy sok mag van benne, még nem biztos, hogy nagyobb a teljesítménye.
    Ha viszont annyival nagyobb a teljesítménye, mint a mai x86-os(bár már eléggé eltértek az alap x86-osoktól) prociknak akkor nagyon szarul rakták össze azt a Playstationt. Egy ekkor számítási teljesítmény mellé egy mostani PC-s belépő szintü videókátyát berakni?!

    Tisztában vagyok vele, hogy nagy teljesítményű a cell proci, de azért túlzásokba ne essünk. A matematikai számítási teljesítmény csak egy része a processzorok tulajdonságának.

    A másik nagy kérdésem, ha valóban ekkora a teljesítmény különbség egy Intel vagy AMD proci és a Cell között, akkor miért használnak még mindig Intel vagy AMD procit?
  • dez #268
    Ha csöndben maradtál volna... A Cell 1 SPE-je 2 mai x86 maggal ér fel matematikai számítási teljesítményben. Ebből 8db van (igaz külső programok számára 6db használható), így jön ki a 16 x86 magnak megfelelő mat. szám. teljesítmény. (Ezen kívül még ott van a fő mag is [PPE].)
  • Ghoosty #267
    "Az Xbox360-at talán, de a Cell mat. szám. telj.-beli lenyomásához egy 16 magos proci kellene, ami enyhén szólva nem sűrűn fordul elő manapság. Ez felhasználható pl. sok elemes fizikai szimulációra (mintha több Physix kártya lenne a PS3-ban), meg egyebekre."

    Nem akarok nagyon belefolyni a vitába, de ez így hülyeség. Azért mert 16 mag van rajta, még nem biztos hogy gyorsabb, mint egy 4 magos.
    Egy egyszerű bár kicsit szélsőséges példa: Fogok egy 8086-os processzorarchitektúrát és kicsit módosítom, hogy többmagos lehessen. Majd készítek belőle egy 64 magos procit. Szerinted fel fog érni egy egymagos mai processzorral?
    Ezen kívül még a szoftvernek is támogatni kell, hogy rendesen ki lehessen használni azt a 16 magot. Még a 4 magos procikra is alig van program ami rendesen kihajtja őket.

  • dez #266
    Az Xbox360-at talán, de a Cell mat. szám. telj.-beli lenyomásához egy 16 magos proci kellene, ami enyhén szólva nem sűrűn fordul elő manapság. Ez felhasználható pl. sok elemes fizikai szimulációra (mintha több Physix kártya lenne a PS3-ban), meg egyebekre.

    Meg talán azt se felejtsd el, hogy konzolon egyes játékokat jobban megcsinálnak, és kísérletezni is jobban mernek különféle játékfajtákkal, mert nem avul el az egész játék, ha pl. fél évvel később jön ki a tervezettnél, meg a másolás miatt nem csak a legkelendőbbek (amik egyben a legegykaptafára készültebbek) lehetnek nyereségesek... (Most mielőtt csípőből hülyeségnek nyilvánítod mindezt, kicsit talán nézz utána.)
  • opeca #265
    Tudod mennyibe kerül egy grafikus motor licensze?
    Igen, valószínűleg nem ebből lesznek milliárdosok, de milliomosok, tuti.

    Még egy Litech motor is vagy 5 millió forint.
    Egy Cryengine-t én olyan 200 milkóra taksálok.
  • opeca #264
    Két LCD TV-éd van, és összeszorul a segglyukad, ha kell egy 200.000-es PC-ét venned? (Ami már leveri akár a PS3-at, akár az XBox360-at)

    Nah tényleg az ilyen műszaki antitalentumoknak találják ki a konzolokat. Megtalálod kínkeservesen az 'ON' gombot, oszt' annyi.

    Azt meg megint kifelejtettétek, hogy a konzolok is a PC-fele mennek. még 4-5 év, aztán majd nem győzitek vakarni a fejeteket, hogy a 8 féle konzoltípusból nektek melyik is lesz jó, aztán ha nem az egymilliósat veszitek meg, akkor buktok 3 exkluzív játékot:)