Gyurkity Péter
Konzolra váltanak a játékosok
Legalábbis egy friss felmérés szerint, amely pontos adatokkal világít rá arra, hogy a játékeladások a konzolszegmensben folyamatosan emelkednek, míg a PC területén visszaszorulnak.
A tavalyi év eredményét összefoglaló részletes jelentést a játékszoftverek piacát felügyelő német szövetség (Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware, BIU) készítette el, kiemelve, hogy a megfigyelt növekedés nem a személyi számítógépek, hanem a népszerű konzolok szegmensében végbement kisebb robbanásnak köszönhető. Ezzel pedig alátámasztották azon megfigyeléseket, miszerint a játékosok folyamatosan váltanak az asztali és hordozható konzolplatformokra.
A két, alapvető módon eltérő terület eredményét érdemes rögtön egymás mellé állítani, hogy képet kapjunk a jelenlegi trendről és annak méreteiről. Rögtön szembetűnik, hogy míg 2007-ben a német PC-s játékeladások 3 százalékkal visszaestek 458 millió euróra, addig a konzolpiacra szánt játékszoftverek forgalma 38 százalékkal megugrott, ezzel pedig elérte a 904 millió eurót. Egyértelmű különbségről van tehát szó, amely nyilván még tovább erősödik majd idén, a három nagy, vagyis a PlayStation 3, az Xbox 360, illetve a Nintendo Wii folyamatos térhódítása révén.
Arról nem esik szó, hogy a három versenyző milyen mértékben járult hozzá a kiugró eredményhez, azt viszont már megemlítik, hogy a mobil és a hordozható eszközökre megjelent szoftverek eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben. Ez utóbbi szegmensben ugyanis 65 százalékos növekedést regisztráltak, ezzel pedig a mobil terület elérte a 360 millió eurós forgalmat. Ezt elsősorban azzal magyarázzák, hogy a korábbinál jóval több laikus csatlakozott a konzolosok táborához. Ami a teljes német játékpiacot (PC és konzolok együttvéve) illeti, az összforgalom itt tavaly elérte az 1,36 milliárd eurót. Ez 21 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest, ám azt világosan láthattuk, hogy ez nem a PC-piac előretörésének köszönhető.
A tavalyi év eredményét összefoglaló részletes jelentést a játékszoftverek piacát felügyelő német szövetség (Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware, BIU) készítette el, kiemelve, hogy a megfigyelt növekedés nem a személyi számítógépek, hanem a népszerű konzolok szegmensében végbement kisebb robbanásnak köszönhető. Ezzel pedig alátámasztották azon megfigyeléseket, miszerint a játékosok folyamatosan váltanak az asztali és hordozható konzolplatformokra.
A két, alapvető módon eltérő terület eredményét érdemes rögtön egymás mellé állítani, hogy képet kapjunk a jelenlegi trendről és annak méreteiről. Rögtön szembetűnik, hogy míg 2007-ben a német PC-s játékeladások 3 százalékkal visszaestek 458 millió euróra, addig a konzolpiacra szánt játékszoftverek forgalma 38 százalékkal megugrott, ezzel pedig elérte a 904 millió eurót. Egyértelmű különbségről van tehát szó, amely nyilván még tovább erősödik majd idén, a három nagy, vagyis a PlayStation 3, az Xbox 360, illetve a Nintendo Wii folyamatos térhódítása révén.
Arról nem esik szó, hogy a három versenyző milyen mértékben járult hozzá a kiugró eredményhez, azt viszont már megemlítik, hogy a mobil és a hordozható eszközökre megjelent szoftverek eladásai növekedtek a legnagyobb mértékben. Ez utóbbi szegmensben ugyanis 65 százalékos növekedést regisztráltak, ezzel pedig a mobil terület elérte a 360 millió eurós forgalmat. Ezt elsősorban azzal magyarázzák, hogy a korábbinál jóval több laikus csatlakozott a konzolosok táborához. Ami a teljes német játékpiacot (PC és konzolok együttvéve) illeti, az összforgalom itt tavaly elérte az 1,36 milliárd eurót. Ez 21 százalékos növekedést jelent 2006-hoz képest, ám azt világosan láthattuk, hogy ez nem a PC-piac előretörésének köszönhető.