Berta Sándor
IBM: játékkal a környezetvédelemért
Az amerikai konszern egy ingyenes programmal azt szeretné elérni, hogy a játékosok minden eddiginél jobban foglalkozzanak a környezetvédelemmel.
Az online játékok egyre népszerűbbek. Folyamatosan nő az internetes programokkal játszó gyerekek száma. Éppen ezért gondolták úgy az IBM vezetői, hogy egy online játékot jelentetnek meg. "A virtuális világok és a 3D oktatási szempontból eddig még szinte felfedezetlen területeknek számítottak. Így ez a játék egy újabb lépést jelent ezeknek a technológiáknak a nevelési célú felhasználására" - mondta Stanley Litow, az IBM vállalati ügyekért felelős alelnöke.
A PowerUp nevű játékban a felhasználó az ökológiai katasztrófa előtt álló Helios bolygón találja magát. A cél a planéta megmentése egyedül vagy barátokkal, ismerősökkel közösen, három különböző küldetés során. Az IBM azonban ezenkívül azt is szeretné, hogy az internetezők elgondolkozzanak a technikai területen található szakmákban lévő karrierlehetőségeken.
"A környezetvédelem nem új szempont a vállalat életében. Már 1967 óta vannak környezetvédelmi irányelveink. Ennek ellenére úgy véljük, hogy ez a terület még soha nem volt ennyire aktuális az informatikai és távközlési ágazat számára, mint napjainkban. A környezetvédelmi viták vezettek oda, hogy az IT-cégek minden eddiginél komolyabban foglalkoznak például az energiahatékonyság kérdésével. Az új technológiák bevezetésekor már nem lehet figyelmen kívül a környezetvédelmi szempontokat. Éppen ezért, és különösen a jövő nemzedékek szempontjából különösen fontos, hogy erősítsük az ágazaton belül a környezetvédelem jelentőségét és a jelenleginél hatékonyabb energiafelhasználás fontosságát" - szögezte le Hans-Jürgen Rehm, az IBM sajtóreferense.
A 250 megabájt méretű játék a PowerUp - The Game nevű honlapról tölthető le.
Az online játékok egyre népszerűbbek. Folyamatosan nő az internetes programokkal játszó gyerekek száma. Éppen ezért gondolták úgy az IBM vezetői, hogy egy online játékot jelentetnek meg. "A virtuális világok és a 3D oktatási szempontból eddig még szinte felfedezetlen területeknek számítottak. Így ez a játék egy újabb lépést jelent ezeknek a technológiáknak a nevelési célú felhasználására" - mondta Stanley Litow, az IBM vállalati ügyekért felelős alelnöke.
A PowerUp nevű játékban a felhasználó az ökológiai katasztrófa előtt álló Helios bolygón találja magát. A cél a planéta megmentése egyedül vagy barátokkal, ismerősökkel közösen, három különböző küldetés során. Az IBM azonban ezenkívül azt is szeretné, hogy az internetezők elgondolkozzanak a technikai területen található szakmákban lévő karrierlehetőségeken.
"A környezetvédelem nem új szempont a vállalat életében. Már 1967 óta vannak környezetvédelmi irányelveink. Ennek ellenére úgy véljük, hogy ez a terület még soha nem volt ennyire aktuális az informatikai és távközlési ágazat számára, mint napjainkban. A környezetvédelmi viták vezettek oda, hogy az IT-cégek minden eddiginél komolyabban foglalkoznak például az energiahatékonyság kérdésével. Az új technológiák bevezetésekor már nem lehet figyelmen kívül a környezetvédelmi szempontokat. Éppen ezért, és különösen a jövő nemzedékek szempontjából különösen fontos, hogy erősítsük az ágazaton belül a környezetvédelem jelentőségét és a jelenleginél hatékonyabb energiafelhasználás fontosságát" - szögezte le Hans-Jürgen Rehm, az IBM sajtóreferense.
A 250 megabájt méretű játék a PowerUp - The Game nevű honlapról tölthető le.