Gyurkity Péter
A szülők távol maradnak a játékoktól
Friss tengerentúli felmérés szerint a fiatalok nagy többsége gyakran játszik számítógépén, ám a szülők még az USA-ban sem csatlakoznak hozzájuk. Időpocsékolásnak vagy károsnak tartják azt.
Az AP és az AOL Games felmérése nem meglepő olyan szempontból, hogy eredménye szerint a 4 és 17 év közötti fiatalok 81 százaléka tölt el legalább egy órát hetente a számítógép előtt valamilyen játékkal szórakozva. Az már annál inkább érdekes, hogy a több mint 2000 megkérdezett felnőtt válaszaiból kiderült, nagy részük nagyon ritkán, vagy soha nem választja a kikapcsolódás ezen formáját és nem csatlakozik gyerekeihez online vagy offline játékokban.
A 40 év alatti felnőttek 43 százaléka ugyanis egyértelműen leszögezte, hogy soha nem nyúl a számítógéphez ha játékról van szó. További 30 százalék hetente mindössze egyetlen órát, vagy még ennyit sem engedélyez magának, ami arra utal, hogy csak nagyon ritkán ülnek le játszani. A maradék 27% alkotja azt a csoportot, amelynek tagjai gyakrabban választják a számítógépes játékokat és gyerekeikkel együtt vagy önállóan merészkedik a játékok világába. Ők jelentik a kivételt, ami már csak azért sem véletlen, hogy megfigyelhetők bizonyos demográfiai és egyéb eltérések.
Először is, a szülők közül főként a fiatalabbak választják a számítógépet és az is segít, ha az illető csak részmunkaidőben dolgozik. A teljes állásban foglalkoztatottak már sokkal ritkábban engedélyeznek maguknak ilyen időtöltést, ám érdekes módon a középosztály tagjai, vagyis a valamivel nagyobb fizetéssel rendelkezők megint csak gyakrabban ülnek le játszani. Ezt többen azzal magyarázzák, hogy a játék révén kikapcsolódhatnak, elfelejthetik az aktuális céges, üzleti gondokat, és kellőképp jól szórakoznak a számítógép előtt.
A 18 és 29 évesek között ennek megfelelően 59 százalék a játékosok aránya, ami éppen a duplája a 30 év felettieknél megfigyeltnek. A bőrszín és a vallás itt nem meghatározó tényező, az amerikai kérdezők ugyanis nem tudtak kimutatni jelentős eltéréseket a különböző csoportok között. A játékosok közében az online játékok a legnépszerűbbek, 44 százalékuk lép fel a világhálóra ilyen célból és 31 százalék választja az igen egyszerű (online vagy offline) kártya- és logikai játékokat. Népszerűek továbbá a kaland- és sportjátékok, a véres akciók azonban csak mintegy 15 százalék érdeklődését keltik fel.
Az AP és az AOL Games felmérése nem meglepő olyan szempontból, hogy eredménye szerint a 4 és 17 év közötti fiatalok 81 százaléka tölt el legalább egy órát hetente a számítógép előtt valamilyen játékkal szórakozva. Az már annál inkább érdekes, hogy a több mint 2000 megkérdezett felnőtt válaszaiból kiderült, nagy részük nagyon ritkán, vagy soha nem választja a kikapcsolódás ezen formáját és nem csatlakozik gyerekeihez online vagy offline játékokban.
A 40 év alatti felnőttek 43 százaléka ugyanis egyértelműen leszögezte, hogy soha nem nyúl a számítógéphez ha játékról van szó. További 30 százalék hetente mindössze egyetlen órát, vagy még ennyit sem engedélyez magának, ami arra utal, hogy csak nagyon ritkán ülnek le játszani. A maradék 27% alkotja azt a csoportot, amelynek tagjai gyakrabban választják a számítógépes játékokat és gyerekeikkel együtt vagy önállóan merészkedik a játékok világába. Ők jelentik a kivételt, ami már csak azért sem véletlen, hogy megfigyelhetők bizonyos demográfiai és egyéb eltérések.
Először is, a szülők közül főként a fiatalabbak választják a számítógépet és az is segít, ha az illető csak részmunkaidőben dolgozik. A teljes állásban foglalkoztatottak már sokkal ritkábban engedélyeznek maguknak ilyen időtöltést, ám érdekes módon a középosztály tagjai, vagyis a valamivel nagyobb fizetéssel rendelkezők megint csak gyakrabban ülnek le játszani. Ezt többen azzal magyarázzák, hogy a játék révén kikapcsolódhatnak, elfelejthetik az aktuális céges, üzleti gondokat, és kellőképp jól szórakoznak a számítógép előtt.
A 18 és 29 évesek között ennek megfelelően 59 százalék a játékosok aránya, ami éppen a duplája a 30 év felettieknél megfigyeltnek. A bőrszín és a vallás itt nem meghatározó tényező, az amerikai kérdezők ugyanis nem tudtak kimutatni jelentős eltéréseket a különböző csoportok között. A játékosok közében az online játékok a legnépszerűbbek, 44 százalékuk lép fel a világhálóra ilyen célból és 31 százalék választja az igen egyszerű (online vagy offline) kártya- és logikai játékokat. Népszerűek továbbá a kaland- és sportjátékok, a véres akciók azonban csak mintegy 15 százalék érdeklődését keltik fel.