Ötvös Tibor
A Capcom már alkalmaz meleg karaktereket
A Ubisoft arról beszélt, hogy az eladások miatt nem lehet meleg karaktereket készíteni, ám a Capcom rácáfolt erre.
Érdekes kis "társalgás" zajlott le a neten. Az idézőjel azért kell, mert igazából nem egymással beszélgettek a Ubisoft és a Capcom munkatársai, pusztán utóbbi reagált előbbi kijelentésére. A francia kiadó munkatársa, a Far Cry 3 írója, Lucien Soulban ugyanis azt állította a kiadó hivatalos blogján, hogy bár számos alkotásban (Mass Effect vagy Fable) elérhető az azonos nemekkel való szexuális és romantikus viszony, de attól még nagyon messze tart az ipar, hogy egy, a saját neméhez vonzódó karaktert tegyen meg egy AAA-kategóriás játék egyik fontos szereplőjévé.
Erre pár héttel a bejegyzést követően a Capcom logója által megjelent Resident Evil: Operation Raccoon City írója és kreatív igazgatója, Adam Bullied reagált egy igen érdekes kijelentésében. Bullied ugyanis elárulta, hogy a játék egyik fontos szereplője, a Különleges Alakulat vezetője, Crispin Jettingham meleg. "Tudom, hiszen én írtam" - fejtette ki Bullied. A fejlesztők közül mindenki a DA névvel illette, azaz Don't Ask (Ne kérdezd) illetve Dee-Ay.
"Dee-Ay annyit takar, hogy ő egy meleg férfi, aki csendesen szolgál a seregben. Crispin nem rendelkezik egyetlen sztereotípiával sem. Ő épp olyan, mint a többi meleg, aki a seregben szolgál: egy jó és elkötelezett katona. És nem hiszem, hogy ezt a tulajdonságát nagyon ki kellene emelni vagy előtérbe kellene állítani. Egyszerűen nem tudtam olyan jelenetet vagy beszélgetést elképzelni, ahol Crispinnek ezt közölni kellett volna a többiekkel. Elég furán jött volna ki, ha a különleges alakulat vezetője egy apokalipszis közepén elárulja, hogy a férfiakat szereti."
Crispin megalkotásában közreműködött Tim Schafer is, aki szintén szeret ellentmondani a megszokott irányzatoknak és számos alkotásában alkalmazott kifordított sztereotípiát. A legjobb példa erre a Monkey Island egyik kannibálja, aki egyébként vegetáriánus volt. "Soha nem titkoltam el a Capcom elől, hogy Dee-Ay meleg, de természetesen nem emeltem ki, nem erre helyeztem a hangsúlyt a megbeszéléseken. De tiszta volt előttük, hogy mi a helyzet. És a 12 karakter egyikén sem követeltek lényegi változtatást."
Adam Bullied szerint ebből a szempontból nagyon képmutató a játékipar, hiszen egyetlen, úgynevezett középszerű vagy annál slamposabb nő sem szerepel a programokban. "Mutasson valaki egy Tomb Raider játékot, melyben Lara Croft el van hízva vagy egy olyan programot, amelynek egy eszkimó a főszereplője. Joel és Booker Dewitt egyaránt erőszakos és ideges, ugyanakkor fehér bőrű alakok, akik nagy szemű, csinos, fiatal lányokat mentenek meg. Miért van ez? Az ipar egy átmeneti kreatív kómában leledzik és nem képesek egyedi karaktereket megalkotni. Szerintem ez nagyon kiábrándító."
Bullied a következővel zárja értekezését: "Azt hiszem, hogy a kiadók félnek, hogy a CS-ző, káromkodó tinik nem vásárolják meg a játékukat, ha annak nem egy heteroszexuális, fehér férfi a főszereplője. Szerintem nem kellene velük foglalkozni és kockáztatni kell!"