Ötvös Tibor

A Capcom már alkalmaz meleg karaktereket


A Ubisoft arról beszélt, hogy az eladások miatt nem lehet meleg karaktereket készíteni, ám a Capcom rácáfolt erre.

Érdekes kis "társalgás" zajlott le a neten. Az idézőjel azért kell, mert igazából nem egymással beszélgettek a Ubisoft és a Capcom munkatársai, pusztán utóbbi reagált előbbi kijelentésére. A francia kiadó munkatársa, a Far Cry 3 írója, Lucien Soulban ugyanis azt állította a kiadó hivatalos blogján, hogy bár számos alkotásban (Mass Effect vagy Fable) elérhető az azonos nemekkel való szexuális és romantikus viszony, de attól még nagyon messze tart az ipar, hogy egy, a saját neméhez vonzódó karaktert tegyen meg egy AAA-kategóriás játék egyik fontos szereplőjévé.

Erre pár héttel a bejegyzést követően a Capcom logója által megjelent Resident Evil: Operation Raccoon City írója és kreatív igazgatója, Adam Bullied reagált egy igen érdekes kijelentésében. Bullied ugyanis elárulta, hogy a játék egyik fontos szereplője, a Különleges Alakulat vezetője, Crispin Jettingham meleg. "Tudom, hiszen én írtam" - fejtette ki Bullied. A fejlesztők közül mindenki a DA névvel illette, azaz Don't Ask (Ne kérdezd) illetve Dee-Ay.

"Dee-Ay annyit takar, hogy ő egy meleg férfi, aki csendesen szolgál a seregben. Crispin nem rendelkezik egyetlen sztereotípiával sem. Ő épp olyan, mint a többi meleg, aki a seregben szolgál: egy jó és elkötelezett katona. És nem hiszem, hogy ezt a tulajdonságát nagyon ki kellene emelni vagy előtérbe kellene állítani. Egyszerűen nem tudtam olyan jelenetet vagy beszélgetést elképzelni, ahol Crispinnek ezt közölni kellett volna a többiekkel. Elég furán jött volna ki, ha a különleges alakulat vezetője egy apokalipszis közepén elárulja, hogy a férfiakat szereti."


Crispin megalkotásában közreműködött Tim Schafer is, aki szintén szeret ellentmondani a megszokott irányzatoknak és számos alkotásában alkalmazott kifordított sztereotípiát. A legjobb példa erre a Monkey Island egyik kannibálja, aki egyébként vegetáriánus volt. "Soha nem titkoltam el a Capcom elől, hogy Dee-Ay meleg, de természetesen nem emeltem ki, nem erre helyeztem a hangsúlyt a megbeszéléseken. De tiszta volt előttük, hogy mi a helyzet. És a 12 karakter egyikén sem követeltek lényegi változtatást."

Adam Bullied szerint ebből a szempontból nagyon képmutató a játékipar, hiszen egyetlen, úgynevezett középszerű vagy annál slamposabb nő sem szerepel a programokban. "Mutasson valaki egy Tomb Raider játékot, melyben Lara Croft el van hízva vagy egy olyan programot, amelynek egy eszkimó a főszereplője. Joel és Booker Dewitt egyaránt erőszakos és ideges, ugyanakkor fehér bőrű alakok, akik nagy szemű, csinos, fiatal lányokat mentenek meg. Miért van ez? Az ipar egy átmeneti kreatív kómában leledzik és nem képesek egyedi karaktereket megalkotni. Szerintem ez nagyon kiábrándító."

Bullied a következővel zárja értekezését: "Azt hiszem, hogy a kiadók félnek, hogy a CS-ző, káromkodó tinik nem vásárolják meg a játékukat, ha annak nem egy heteroszexuális, fehér férfi a főszereplője. Szerintem nem kellene velük foglalkozni és kockáztatni kell!"

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Hoz_Hun #10
    Hát nem tudom hányan ismeritek a Resident Evil: Operation Raccoon City-t de amit a Capcom itt levág az vérlázító. Pusztán reklám szempontjából ugatnak most. Aki ismeri a játékot az tudja, hogy az REORC kb 0 története van önmagában. A RE2 idején játszódik, annak próbál valami hátteret adni és 100% akcióra koncentrál. A főszereplők ráadásul az Umbrelás banda, akik vannak vagy 6-an és szinte 0 ismerettel rendelkezünk róluk. Ebből választunk ki pályánként 4 db embert.
    Szóval ez említett buzi karakter még csak nem is játszható az alapjátékban (csak multiban). Később kiadták DLC-ben hozzá azt a brancsot akinek tagja ez a figura. Hasonlóan 0 történet, ugyan úgy vagy 6 emberből áll a csapat és abból 4 vihetünk magunkkal.
    Na most mondja valaki, hogy a kb 12 főből álló embertömegből (DLC-t beleszámítva) egy db faszi nemi identitása BÁRKIT IS ÉRDEKEL! Ráadásul ez még csak ki se derül a játékban (mert kit érdekelne ez a 20-ad rangú senki karakter).
    Szóval az a faszi most csak a reklámot csapja, az amúgy jókorát bukott programnak.
    Ha már buzi karakter akkor inkább említették volna Leonardót az Assassin's Creed 2-ből. Arról legalább ki is derül a programban (ha valaki nem tudná ezt a történelemből). Ráadásul Leonardó karaktere a játékban szimpatikus, kedvelhető karakter.
  • zola2000 #9
    Attól függ, pl egy soul caliburban (verekedős játék) nem sok embert érdekel a karakterek háttértörténete, nem is fontos hogy legyen, egy platformerben elég annyi hogy elrabolták a hercegnőt, oszt nyomás utána, de például egy tales of játékban meg az a legfontosabb (míg a visual novellekben csak történet van játék nélkül kb)

    meg nyílván a kettő között vannak fokozatok, melyik játékban mennyire fontos a történet.
  • Szefmester #8
    Teljesen jogos. :) Egy senkit nem érdekel mellékszereplő nemi identitása, vagy vallása a kutyát nem érdekli. Ha még esetleg volna valami történeti lényege akkor talán fontos lehet.
  • Szefmester #7
    Szerencsére tévedsz, de sajnos egyre többen vannak a fejlesztők között akik hasonlóan gondolják. Igenis fontos a játékokban a történet, mert egy jó történettel sokkal hosszabb játékot lehet alkotni. Ha adott egy játék amiben az össz újdonság a "történet alatt" az egyre komolyabb fegyverzet a "kispisztolytól" a "gigabrutál zsebágyúig" van adagolva fokozatosan, netán pályánként, az max azoknak lesz élvezetes akik a szerepjátékokban is csak a statnövelésre izgulnak rá. De ha van egy jó történeted ugyanezen a helyszínen ugyanezekkel a fegyverekkel, akkor szinte észre sem veszed hogy több órán át tök ugyanazt csinálod csak mások az effektek néha!

    Most az hogy utolsó szempont lenne a főszereplő kiléte, pedig pláne nagyon nem igaz. Vedd a Tomb Raidert, és mivel szerinted nem számít a főszereplő, cseréld le egy elhízott kopaszodó köpcös kis krapekra. ;) De felőlem dadogós eszkimót is berakhatsz a Duke Nukem főszereplőjének...

    Ha ezen két példa után még mindig azt mondod nem fontos, akkor nyugodt lélekkel mernék fogadni arar hogy te jóformán csak multis fps-ekkel játszol, netán néhány történetmentes MMO-val.
  • Tinman #6
    Jól rátapintottak a lényegre!

    Ki ne szarja le, hogy meleg? A kutyát nem érdekli. Ez kicsit pont olyan, mint amikor egy társaságban a zsidó elkezdi kiemelni magáról, hogy ő zsidó. Kit érdekel?

    Ugyan olyan, mint bárki más, egyáltalán minek erről beszélni???
  • Cickány90 #5
    Olyan, mintha azt mondanád, hogy egy filmben nincs értelme a történetnek, mert az emberek csak egy kamera előtt állnak és beszélnek.
  • Cickány90 #4
    "A játékok nagyon kis százalékában számít a történet."

    Ez egyáltalán nem igaz, hacsak nem multiplayerre kiélezett játékkal játszol, akkor a jó történet nélkülözhetetlen, hogy tényleg élvezd is a játékot. Nálam például az az elsődleges, ha a történet jó, akkor gyakran még a játékmenet hiányosságai felett is szemet tudok hunyni.
  • duke #3
    "meleg karaktereket"
    Amig be nem jott az oldal, azon jart az agyam, milyenek lehetnek azok a meleg karakterek. Egy uj betutipusra gondoltam.
  • KRTuning #2
    És a saját neméhez vonzódó női karakterek?
  • Cat #1
    A játékok nagyon kis százalékában számít a történet. Mármint mindegyiknek van valami háttérsztorija, de azt 99,9% sose olvassa el, azt se tudja, hogy létezik. A fantasy, kaland játékokban lehet a karakterek közötti differenciálásnak értelme, de egy FPS-ben, ahol a cselekvés kimerül abban hogy mész-lősz, ennek az egésznek csak marketingértéke van: próbáljunk botrányt provokálni, hogy beszéljenek a játékról. Érdekes módon azokban, ahol van értelme a dolognak (pl. Sims!), ott direkt kikerülték a fejlesztők az egész kérdést.

    Más játékokban egyébként szerintem eddig azért nem nagyon volt, mert sokkal inkább a körítéssel (játékmenet, grafika, zene stb.) foglalkoztak a fejlesztők, az pedig, hogy kövér legyen egy nő, vagy meleg egy férfi hős a legeslegutolsó szempontok egyike, amikor már semmi egyéb optimalizálnivaló nincs egy játékon. Ritka kivételek persze vannak, pl. a Witcher.